Pagrindinis šios pažangios technologijos pranašumas – galimybė sutaupyti tikrai nemenkas sumas, kurias paprastai išleidžiame mokėdami mokesčius už banko paslaugas, rašo BBC.
22-ejų metų Londone gyvenantis programinės įrangos kūrėjas Charlie Kingstonas asmenines bankininkystės operacijas atlieka naudodamasis „Starling Bank“ paslaugomis.
Sektoriaus naujokas „Starling Bank“ – tai iššūkį įsisenėjusioms tradicijoms metęs tik mobiliuoju ryšiu veikiantis bankas.
„Prisijungiau prie mobiliojo banko, kad galėčiau efektyviau tvarkyti asmeninius finansus, – aiškina Ch. Kingstonas. – Naudodamas programėlę galiu akimirksniu peržvelgti savo išlaidų suvestinę, o tikralaikiai įspėjimai teikia aktualią informaciją ir leidžia neatitrūkti nuo naujovių.“
Tarptautinių pinigų pervedimų paslaugos „Azimo“ kūrėjai tvirtina, kad suma, kurią europiečiai per metus sutaupytų perėję prie mobiliosios bankininkystės, siektų net 8 mlrd. eurų. Būtent tiek tenka išleisti mokant mokesčius už banko suteiktas paslaugas.
Be to, mobiliosiomis bankininkystės programėlėmis pinigai pervedami akimirksniu.
Du penktadaliai Jungtinės Karalystės klientų teigia, kad nuo tada, kai pinigines operacijas ėmė vykdyti pasitelkę technologijas, pavyko sutaupyti net 100 svarų sterlingų (115,6 euro), kuriuos būtų išleidę dėl įsiskolinimų arba papildomų mokesčių.
Remdamiesi 4 tūkst. Prancūzijos, Vokietijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės piliečių nuomone, „Azimo“ kūrėjai teigia, kad galimybė akimirksniu peržvelgti likučius leidžia žmonėms efektyviau planuoti išlaidas.
Dar vienas „Starling Bank“ klientas – 36-erių metų Carlas Riordanas – prisipažįsta nė nenumanęs, kad naudotis mobiliosiomis paslaugomis taip paprasta. „Kai išgirdau apie banką be padalinių, tikrai nesuvokiau, kad jį pasieksiu keletą kartų paliesdamas ekraną“, – sako vyras.
Bankininkystės sektoriaus milžinės HSBC atstovai tvirtina, kad daugiau nei 90 proc. su klientų aptarnavimu susijusių operacijų jau atliekama elektroniniu būdu.
Dėl šios priežasties per porą pastarųjų metų buvo uždarytas net tūkstantis Jungtinėje Karalystėje veikiančių padalinių, o 2017-aisiais numatoma uždaryti dar 400 vietinių filialų.
Mobilioji bankininkystė jau nebėra naujovė Afrikoje – juk tokia paslauga kaip „M-Pesa“ visiškai neseniai paminėjo savo gyvavimo dešimtmetį. Nuo 2007 metų per „Vodafone Safaricom“ veikiančiomis mobiliųjų mokėjimų paslaugomis jau naudojasi maždaug 25 mln. dešimties šalių piliečių.
Pagrindinė mobiliosios bankininkystės išpopuliarėjimo Afrikoje priežastis – sudėtingas susisiekimas su įprastomis bankų įstaigomis. Taigi, naudotis banko paslaugomis daugelis gyventojų gali tik per mobiliuosius telefonus.
Europoje, Azijoje ir JAV keisti naudojimosi banku įpročius skatina vis labiau piliečių poreikius atitinkančios išmaniųjų telefonų technologijos.
„Kadangi finansinių technologijų įmonės gali gauti banko licencijas ir dalyvauti garbingoje konkurencijoje, daug galimybių atveria mobiliesiems įrenginiams skirtos technologinės inovacijos“, – sako „Starling Bank“ platformos vadovė Megan Caywood.
Išmaniųjų telefonų saugumu ypač pasitiki jaunimas.
Didelė jo dalis puikiai įvaldė įvairius biometrinio autentifikavimo metodus, įskaitant piršto atspaudo, balso ar atvaizdo atpažinimą.
Finansinių technologijų startuoliai stengiasi pasinaudoti visomis Europos Sąjungoje galiojančiomis finansinių paslaugų reglamentavimo nuostatomis, pagal kurias nuo 2018 metų bankai privalės pateikti kliento duomenis, jei klientas leis tai daryti.
Elektroninės bankininkystės platformos veiks kaip ryšys tarp bankų ir klientų. Jų naudotojams bus siūloma gausybė lėšų tvarkymo paslaugų ir galimybė pasiekti įvairių tiekėjų kuriamus produktus.
Tikslinė naujų mobiliaisiais įrenginiais pasiekiamų bankų, kaip antai „Atom“, „Monzo“, „Starling“, „Tandem“ ir N26, auditorija – jauni klientai.
Svarbu, kad per šių bankų programėles pavyksta pasinaudoti ir kitų teikėjų paslaugomis.
Pavyzdžiui, Vokietijoje įkurtas N26, savo veiklą išplėtojęs net 17-oje Europos Sąjungos šalių ir pritraukęs maždaug 300 tūkst. naudotojų, siūlo per savo programėlę prisijungti ir prie kitų finansinių technologijų teikėjų, tokių kaip „TransferWise“, ir, pavyzdžiui, patogiai vykdyti tarptautinius pinigų pervedimus.
„Starling Bank“ taip pat sieja partnerystės ryšiai su „TransferWise“.
Kitas Vokietijos startuolis „SolarisBank“, pastaruoju metu iš investuotojų surinkęs net 26,3 mln. eurų, sukūrė platformą, prie kurios prisijungusi įmonė gali iš karto pradėti siūlyti kuo įvairiausias finansines paslaugas, pradedant tarpusavio mokėjimais ir baigiant dovanų kortelėmis.
„Pagrindinis banko platformos pranašumas – skatinti inovacijas finansų ir bankininkystės sektoriuose, – sako vienas iš „SolarisBank“ įkūrėjų Marko Wenthinas. – Platformoje siūlomos bankininkystės paslaugos, kuriomis gali pasinaudoti finansinių, skaitmeninių technologijų įmonės, taip pat bankai, siekiantys užtikrinti šiuolaikinių klientų poreikius atitinkantį aptarnavimą.“
Finansinių technologijų konsultacinės įmonės 11FS įkūrėjas Davidas Brearas sako: „Jei dar penkerius metus [bankai] ir toliau siūlys tik savo paslaugas, teikiamas tik nuosavais kanalais ir tik saviems klientams, apie šviesią ateitį bus galima tik pasvajoti.“
Naujovėms imlūs ir įžvalgų nestokojantys tradicinių bankų vadovai puikiai tai supranta, todėl mezga partnerystės ryšius su startuoliais arba patiki savo plėtrą technologijų inkubatoriams.
„Įmonės transformavimas nebūtinai susijęs su padalinių naikinimu.
Negalima pamiršti bendradarbiavimo svarbos, – sako pasaulinį bankų tinklą kuriančios įmonės „GoCardless“ vykdomasis direktorius Erezas Mathanas. – Bendradarbiaujant su pagrindinėmis euro zonos šalių finansų įstaigomis ir įmonėmis galima vykdyti periodinius mokėjimus ir išvengti didelių mokesčių bei kanceliarinio darbo.“
Dar viena technologija, skatinanti ženklius pokyčius finansinių paslaugų versle, yra operacijų blokų grandinė. Tai saugi skaitmeninio formato didžioji knyga, kurioje fiksuojamos ir tikrinamos operacijos nesinaudojant centrine duomenų baze.
Blokų grandinės funkciją naudoja tarpusavio mokėjimų įmonė „Circle“. Pritaikyta naujovė pinigų persiuntimą supaprastino tiek, kad jis tapo nė kiek ne sudėtingesnis už žinučių siuntimą.
„Įkurdami „Circle“ didžiausias viltis siejome su blokų grandinės ir elektroninių pinigų technologijomis. Manėme, kad jos leis užpildyti tuščią nišą ir įgalins konvertavimo operacijas“, – sako vienas iš „Circle“ įkūrėjų, įmonės prezidentas Seanas Neville‘is.
Inovacijų populiarintojai be paliovos įrodinėja, kad perėję prie mobiliųjų technologijų daug ką galėsime atlikti paprasčiau, be to, pigiau.
Būtent tokia ir yra bankininkystės išmaniajame telefone paskirtis.