Numatoma, kad „CityBee“ paspirtukų nuomos kaina bus sudaryta iš dviejų dalių – fiksuoto starto mokesčio ir sumos, kuri priklausys nuo to, kiek laiko transporto priemone bus važinėjama.
Socialinio tinklo „Facebook“ „CityBee“ paskyroje skelbiama, kad fiksuotas mokestis sudarys 0,5 Eur, o kiekviena minutė kainuos dar po 0,10 Eur, kas reiškia, kad valandos pasivažinėjimas piniginę patuštins 6,5 Eur.
Įmonei ruošiantis tokios naujos paslaugos startui internautai netruko pastebėti ir tai, kad tokia paspirtuko nuomos kaina kaip reikiant kandžiojasi, o akyliausi ją palygino ir su automobilio nuomos kainomis.
„Tai mašina pigiau išeina, nei paspirtukas? Normaliai“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašė Marius.
„Nepykit, bet kai valanda su paspirtuku kainuoja brangiau, negu su nauju „Golfu“, tada kažkas ryškiai kainodaroje blogai. Ar tiek numatomas blogas atsiperkamumas?“, – komentavo Artūras.
„Paspirtukas brangiau nei mašina. Kažkokia trenkta kainodara. Ar man vienai atrodo, kad paspirtukų kainos turėtų labiau nešti į dviračių pusę, o ne būti brangiau nei mašinų?“, – kitų klausė ir Evelina.
Tiesa, pats „CityBee“ vadovas Lukas Yla siūlė vartotojams lyginti obuolius su obuoliais ir pateikė pavyzdį.
„Tai yra naujovė. Jeigu lyginant kainodarą, tai aš puikiai atsimenu, kai Kaune paleidome dviračių dalijimosi paslaugą. Vilniuje visi buvo įpratę naudotis oranžiniais dviračiais, o Kaune tai buvo naujovė.
Žmonės žinojo, kad važiuodamas dviračiu pirmas 30 minučių gauni nemokamai, o paskui kiekvienas pusvalandis kainuoja ir kaina kyla pakankamai stačiai.
Vilniuje tai buvo visiškai suprantamas dalykas, o Kaune žmonės ateidavo ir sakydavo, kad dviratį nori pasiimti parai. Mūsų argumentas būdavo, kad nuoma skirta ne parai, o vykti nuo taško iki taško.
Tai buvo visiškai naujas dalykas ir žmonės nesuprasdavo“, – atsiminė L.Yla ir pasakojo, kad panašiai buvo ir su automobilių nuoma, kai žmonės sakydavo, kad nusipirkti savo automobilį kainuoja pigiau, nei važinėti su „CityBee“.
Jo teigimu, ir šiuo atveju, reikia lyginti obuolius su obuoliais, o ne bandyti lyginti nesulyginamus dalykus, išlaikant vienintelį argumentą – kainą.
„Aš matau, kad žmonės dar neturėjo galimybės susipažinti ir suprasti, kas tai per paslauga ir matau daug nesupratimo, nes iki šiol (tokios paslaugos – red.past.) nebuvo su kuo to palyginti“, – sakė L.Yla.
Apie įmonės nustatytą elektrinių paspirtukų nuomos kainą pasisakė ir savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ projektų vadovas Anton Nikitin. Jis DELFI teigė, kad kai tokia paslauga vykdoma privataus verslo iniciatyva, įmonė pati ir nustato paslaugos kainą.
„Elektrinių paspirtukų nuoma – privataus verslo iniciatyva. Paslaugų teikėjai, siūlydami ar teikdami paslaugas, patys nustato paslaugos kainą.
Miestas yra atviras tokioms iniciatyvoms ir siekia kuo mažiau jas reguliuoti, nes tai pažeistų konkurencijos sąlygas. Tikiu, kad paslaugų vartotojai patys pasirinks geriausią ir priimtiniausią keliavimo būdą“, – komentavo A.Nikitin.
Palyginimui, užsisakant automobilį „Citybee“ įmonėje, „Fiat 500“ valandai kainuotų 4,90 Eur, „BMW i3“ – 7.90 Eur, „Volkswagen Golf“, – 6.19 Eur. Kalbant apie kiek prabangesnius ir talpesnius automobilius – už 1 val. „BMW X1“ ar „Volkswagen Arteon“ nuomą tektų pakloti 10.90 Eur.
Svarbu tai, kad prie šios automobilio nuomos kainos dar prisidėtų ir mokestis už nuvažiuotą atstumą, atitinkamai, nuo 0,13 iki 0,19 Eur už nukeliautą kiekvieną kilometrą.
DELFI primena, kad dar vasario pabaigoje Vilniaus miesto savivaldybė ir įmonės „CityBee“, „Flash“, „MyScoote“, „Swop,Inc“ ir „Unicorn scooters“ paskelbė apie netrukus atsirasiančią paslaugą, kuri leis vilniečiams ir miesto svečiams išsinuomoti elektrinius paspirtukus.