„Akropolio“ prekybos centrų dovanų čekius platinanti bendrovė „Gera dovana“ juos parduoda arba už grynuosius, arba mokant bankiniu pavedimu.
„Tokia atsiskaitymų sistema susijusi su bankų taikomais komisiniais mokesčiais už paslaugas. Dovanų čekis yra tam tikros pinigų sumos ekvivalentas, kurį parduodanti bendrovė neturi numatytos jokios pelno maržos. Tai yra, sumokėjęs 100 litų pirkėjas gauna 100 litų vertės Dovanų čekį. Tokiu atveju bankų taikomus komisinius mokesčius turėtų dengti čekiais prekiaujanti bendrovė“, - kodėl pasirinkti tokie atsiskaitymo būdai paaiškina bendrovės „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė.
Grynaisiais dovanų kupono negalima įsigyti ir kosmetika bei parfumerija prekiaujančiame tinkle „The Body Shop“ - pirkėjams sakoma, kad kortelėmis už dovanų kuponus negalima atsiskaityti dėl apskaitos sistemų.
Analogiška situacija ir „Vagos“ knygynų prekybos tinkle, tačiau netrukus planuojama priimti atsiskaitymus kortelėmis.
„Atsiskaityti kortelėmis už dovanų kuponus negalima dėl programinių ir techninių dalykų. Per artimiausius porą mėnesių galimybė atsiskaityti kortelėmis už dovanų kuponus atsiras“, - paaiškino „Vagos Prekybos“ Pardavimų ir rinkodaros vadovė Asta Mikelionytė.
Neapsimoka ir smulkiesiems
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas sako, kad prekybininkams leisti už dovanų kuponus mokėti kortelėmis papildomai kainuoja.
„Prekybininkams, kad galėtų veikti atsiskaitymo kortelėmis už dovanų kuponus sistema, reikia papildomai investuoti. Tie, kas parduoda nedaug kuponų arba yra mažesni prekybininkai, šios sistemos nesidiegia dėl finansinių sumetimų, nes dovanų kuponų apskaita vykdoma šiek tiek skirtingai“, - teigia L.Vilimas.
Kai parduodami dovanų kuponai, pinigai apskaitomi kaip avansas, o prekes parduodamos vėliau, todėl ir pardavimai vėliau fiksuojami apskaitoje.
„Esu matęs, kai parduoti dovanų kuponai į žurnalą surašomi ranka, kiti galbūt turi kompiuterizuotą sistemą, tačiau tai yra prekybininko sprendimas, nes rašant ranka gali būti klaidų, o sistema gali papildomai kainuoti ir verslininkui neapsimokėti“, - vardija L.Vilimas.
Pasak jo, vartotojams tai gali sukelti nepatogumų, tačiau galiausiai dėl to nukenčia prekybininkas: jei potencialus pirkėjas neturi grynųjų, jis eis dovanų kupono pirkti kitur.