Sostinėje dvyliktoje klasėje besimokanti Erika visai neseniai išsikrovė lagaminą, su kuriuo vyko į savaitės kelionę Turkijoje. Skrydis, viešbutis, maitinimas jai ir jos sesei nieko nekainavo. Mergina savaitės atostogas Alanijoje laimėjo dalyvaudama „Facebook“ konkurse, kuriame reikėjo pasidalinti savo atostogų nuotrauka.
Tai tik viena iš kelių šimtų dovanų, kuriomis gali pasigirti mergina. Tačiau prizų gausa Erika gali pasidžiaugti tik kiekvieną dieną bent pusvalandį praleisdama spaudant „Patinka“ ir „Dalintis“ mygtukus socialiniame tinkle.
Pajutusi galimybę įvairių įmonių organizuojamuose konkursuose laimėti prizų, mergina pradėjo draugų profiliuose ieškoti įvairių konkursų.
„Namuose turiu knygutę, kur rašausi laimėtus prizus, kad nepamirščiau. Šiuo metu joje – 248 prizai ir tai dar ne visi. Dar apie 50 esu neužsirašiusi, tai tikrai iš viso kokių 300 būtų“, - skaičiavo Erika.
Per poros metų laikotarpį mergina įvairių įmonių organizuojamiems konkursams „Facebook“ socialiniame tinkle tapo išranki. Erika teigia pastebėjusi, kad vartotojams siūlomi dviejų tipų konkursai: vieni, kur reikia konkursu dalintis ir paspausti „Patinka“ mygtuką, kiti, kai prašoma talpinti savo turinį ir rinkti kuo daugiau „Patinka“ iš kitų socialinio tinklo vartotojų.
„Konkursuose, kur reikia rinkti „Patinka“, jau beveik nebedalyvauju, nes labai daug vargo ir laiko tenka įdėti. Žinoma, tokių konkursų prizai dažniausiai būna geresni. Ką tik laimėjau kelionę savaitei į Turkiją. Reikėjo rinkti balsus, nusiuntus savo kelionių nuotrauką. Balsavimui buvo skirta savaitę, per ją bandžiau kuo labiau pritraukti daugiau „Patinka“ paspaudimų. Paskutinę dieną išvis su drauge plušome, nes buvo trys lygios konkurentės“, - prisiminė pašnekovė.
Kelionė į Turkiją – ne vienintelis prizas, kuris leido merginai paatostogauti ne Lietuvoje. Praėjusią žiemą Erika laimėjo keturis bilietus į Berlyną.
Konkursais „Facebook“ mergina neapsiriboja. Kartais ji sudalyvauja ir kituose internete skelbiamuose konkursuose. Čia ji yra laimėjusi bilietus į kiną, kosmetikos.
Erika skaičiuoja, kad beveik kasdien laimi po prizą, o kartais net ir porą pavyksta gauti.
Vis dėlto ne visi konkursai „Facebook“ vartotojams baigiasi sėkmingai. Mergina pasakojo susidūrusi su konkursais, kai jo metu pritraukiama daug vartotojų, tačiau jam pasibaigus nugalėtojai nepaskelbiami, o visa informacija apie konkursą tiesiog ištrinama.
„Daug įmonių, kurios skelbia konkursus pastoviai, jau žinau. Įtarimą kelia „Facebook“ profiliai, kuriuose nėra nurodyta telefono numerių, adresų ar kontaktų“, - kaip bando nepakliūti į nesąžiningų „Patinka“ paspaudimų žvejų pinkles, pasakojo Erika.
Kad nebūtų užmėtyta pertekline informacija socialiniame tinkle, mergina taip pat yra užsislapstinusi savo asmeninius kontaktus, profilio sienoje pasirinkusi matyti tik draugų naujienas.
„Dabar labai daug įmonių daro įvairiausius konkursus, todėl jau atsirenku, kur dalyvauju. Žiūriu, kad prizas būtų geras. Namuose jau daug knygų laimėta. Pretenduoju į soliariumo abonementus, kvepalus, pramogas“, - vardijo mergina.
Erika vis dar džiaugiasi ir laimėtu išmaniuoju „Samsung“ telefonu. Kaip vieną iš įsimintiniausių laimėjimų ji mini ir 200 Lt čekį apsipirkti viename iš prekybos centrų.
Konkursais perka reklamą
„Tikslas, žiūrint iš prekės ženklo pusės, labai paprastas – kiekvienas vartotojas socialiniame tinkle turi savo draugų ratą, o vartotojo reakcijos į turinį dėka, prekės ženklo turinys pasiekia dalį šių draugų. Vartotojo draugų ratas yra suvokiamas kaip antrinė auditorija, kurios dalį prekės ženklas gali pasiekti savo turiniu tuo atveju, jeigu pavyks priversti vartotoją sureaguoti į šį turinį“, - pasakojo socialinių medijų specialistas.
Pasak jo, prizas šiuo atveju atlieka motyvacinę funkciją.
„Čia – paprasčiausias reklamos pirkimas tiesiai iš vartotojo, tik atsiskaitoma ne pinigais, bet galimybe laimėti prizą, - teigė T. Nemura. - Kalbant apie ilgalaikius tikslus, konkursai tėra priemonė atkreipti dėmesį į save ir pasiekti platesnį vartotojų ratą. Kiek vertės su šia papildomai pasiekta auditorija pavyks sukurti, priklausys nuo vėliau būsimos kasdieninės komunikacijos – kiek ji tikslinga, kiek pastovi, kiek įtraukianti“.
Marketingo ekspertas teigė, kad įmonėms organizuojami konkursai suteikia galimybę nusipirkti reklamos tiesiai iš vartotojų. Kartu yra ir neigiama šio reiškinio pusė – konkursų organizavimas yra dirbtinis įrankis ir rodo, kad kasdieniu turiniu atkreipti dėmesio į save dažniausiai nepavyksta.
Vartotojui konkursai padovanoja galimybę kažką pasiimti nemokamai. Tačiau, kaip teigia T. Nemura, yra ir problema – kiekvienas konkursas, kuriuo vartotojas pasidalija savo sienoje, praretina draugų gretas.
Specialistas pastebi, kad įmonės bando išvengti tokių konkursų dalyvių, kurie į juos žiūri kaip į atsakingą ir sudėtingą darbą.
„Kaip minėjau, motyvacija prizais tėra viena iš keleto priemonių (ir labiausiai dirbtinė), skatinančių vartotojus reaguoti į turinį. Gerokai didesnį efektą suteikia kokybiško ir unikalaus turinio kūrimas. Būtent čia ir krypsta verslo dėmesys pastaruosius metus“, - teigė jis.
Taigi įmonėms specialistas pataria mažiau žaisti su žaidimais, o daugiau dirbti su turiniu, kurį gali per socialinius tinklus pateikti savo vartotojams: „Lietuvoje kasdien daugėja kokybiškus ir tikrai išsiskiriančius produktus kuriančių prekinių ženklų, kuriuos pristatysiantis turinys yra ryte ryjamas“.