„Google`s People Operations“ vyresnysis viceprezidentas ir naujos knygos „Work Rules!“ („Darbas valdo!“) autorius Laszlo Bockas per interviu „Bloomberg“ sakė, kad dauguma įmonių nežino, kaip išsaugoti geriausius savo darbuotojus, rašo businessinsider.com.
„Žmonės nepasilieka dėl pinigų“, - sakė L. Bockas, pažymėdamas, kad trečdalis iš šimto pirmųjų „Google“ darbuotojų vis dar dirba šioje įmonėje, nepaisant to, kad per pirminį akcijų siūlymą uždirbo krūvas pinigų.
Pasak L. Bocko, žmonės dirbti pasilieka dėl dviejų priežasčių.
1. Bendradarbių, su kuriais dirbama, kvalifikacija
„Štai kodėl įvertinti potencialų darbuotoją yra taip svarbu“, - teigė jis. „Google“ kelia aukštus standartus visiems samdomiems darbuotojams. Ar jūs pretenduojate į administracinę asistento poziciją, ar siekiate tapti vyresniuoju inžinieriumi, kiekvieną kandidatą įvertina potencialus jų viršininkas, potencialūs kolegos, įdarbinimo komitetas ir galiausiai „Google“ generalinis direktorius Larry Page`as.
2. Jausmas, kad tavo darbas yra prasmingas
„Žmonės trokšta šio to daugiau, negu tik uždirbti pinigų, - teigė L. Bockas. – Žmonės nori daryti kažką, kas turi kažkokią prasmę“. Be to, kai darbuotojas jaučia tikslą, nauda būna žymiai didesnė, negu tik tai, kad jis toliau pasilieka dirbti įmonėje. L. Bockas pasirėmė Pensilvanijos universiteto Whartono verslo mokyklos profesoriaus Adamo Granto tyrimu, kuris parodė, kad darbuotojams įžvelgiant savo darbo prasmę, jų produktyvumas padidėja net penkis kartus.
Įdomu tai, kad garsiosios „Google“ privilegijos – nemokamas gurmaniškas maistas, vidinės žinutės, sausas valymas komplekse – yra malonūs, bet ne viską nulemiantys dalykai.
„Visų šių lengvatų tamsioji paslaptis ta, kad jos nepadeda prisirišti žmonių ar net juos prisivilioti“, - sakė L. Bockas. Nors tokios privilegijos gali skatinti efektyvumą, bendrumo jausmą ar patrauklią atmosferą, L. Bockas mano, kad jos nesustabdys darbuotojų, kurie mąsto apie išėjimą iš darbo.