Ekonomikos specialistai iš Viskonsino universiteto Josephas T. Halfordas ir Hung Chia Hsu išsiaiškino, jog egzistuoja tiesioginis vadovo patrauklumo ir bendrovės akcijų kainos ryšys, skelbia „The Independent“.

Tyrimą „Beauty is Wealth: CEO Appearance and Shareholder Value“ (Grožis tai turtas: vykdomasis direktorius ir akcijų vertė) vykdę specialistai analizavo 677 vadovus iš „S&P 500“ indeksui priklausančių bendrovių – dėmesys buvo kreipiamas į jų veido bruožus.

Nustatyta, jog išvaizdūs vadovai uždirba daugiau – tai vadinamoji „premija už grožį“. Be to, jau pirmosiomis darbo dienomis fiksuojama didesnė jų vadovaujamų bendrovių akcijų grąža, jiems pasirodžius televizijoje – pastebimai šokteli akcijų kaina.

„Trumpiau tariant, mūsų gauti rezultatai leidžia teigti, jog fiziškai patrauklesni vykdomieji direktoriai daugiau uždirba dėl vienos konkrečios priežasties: jie kuria vertę akcininkams – jiems paprasčiau derėtis, jie labiau matomi viešame gyvenime“, - teigiama tyrimo išvadose.

Tyrimo metu taip pat nustatyta, jog vykdomojo direktoriaus patrauklumas atneša daugiau naudos ir skelbiant apie įsigijimus.

Surinkti įrodymai leidžia teigti, jog „patrauklesni vadovai savo vadovaujamoms bendrovėms iškovoja daugiau naudos iš M&A transakcijų. Šis faktas pagrindžia hipotezę, jog patrauklesni vadovai, turintys akivaizdų pranašumą derybose, akcininkams sukuria didesnę vertę“.

Tyrimo autoriai teigia, jog 38 metų „Yahoo“ prezidentė ir vykdomoji direktorė Marissa Mayer – puikus patrauklaus vadovo, teigiamai veikiančio bendrovės akcijas, pavyzdys.

„Mūsų sudarytame veido patrauklumo indekse ji surinko 8,45 balus (iš 10), pateko tarp geriausiųjų, sudarančių 5 proc. iš visų analizuotų vadovų. Nuo tada, kai ji pradėjo vadovauti „Yahoo“, bendrovei sekasi puikiai“, - CNBC teigia tyrimo autoriai.

Nuo tada, kai Silicio slėnio deive vadinama M. Mayer 2012 liepą pradėjo vadovauti „Yahoo“, bendrovės akcijos šoktelėjo į viršų.

„Aišku, nenorime pasakyti, jog teigiami akcijų kainos pokyčiai tiesiogiai susiję tik su vadovės išvaizda. Tiesiog nustatėme, jog egzistuoja tiesioginis tų dviejų požymių ryšys“, - teigia tyrimo autoriai.

J. T. Halfordas ir Hung Chia Hsu pabrėžia, jog vadovo fizinis patrauklumas nėra vienintelis veiksnys, svarbus samdant naują direktorių. Būtina atsižvelgti ir į kitas savybes.

„Mūsų gauti rezultatai tikrai neteigia, jog, ieškant vykdomojo direktoriaus, svarbi tik jo išvaizda. Kita vertus, bendrovėms, kurioms itin svarbios derybos ir reprezentacija, derėtų daugiau dėmesio skirti vadovo patrauklumui“, - pataria tyrimo autoriai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)