Išskyrė du dalykus

M. Smilgio teigimu, minėta įmonė užsiima kompanijų buhalterinės apskaitos tvarkymu ir šiandien turi apie 200 klientų, tačiau jis – nebegalintis tylėti, mat kasdien matantis, kaip verslai stoja.

„Nulinės apyvartos, nuliniai pelnai, nors apie pelnus čia išvis nereikėtų kalbėti, nes jų nebeliko.

Tiems, kurie pasisekė, tie šiandien laikosi ties nuliniu pelnu, o kai kurie turi minusą, nes nėra apyvartos. Juk sąnaudas verslai turi, tačiau nėra pardavimų“, – kalbėjo jis ir tikino, kad situacija šiandien, labai prasta, ir vis dar išlieka klausimas, ar ji nesuprastės dar labiau.

Šiandien, anot jo, kai kurios įmonės, nors jos ir nėra įgaliotos užsidaryti dėl karantino, nutraukia darbus, nes stringa visa atsiskaitymo grandinė.

„Man skambino viena statybų kompanija, kuri atsakinga už inžinerinius tinklus, ir pasakojo, kad nors jai karantino ir nėra, ji negalinti tęsti darbų, nes jai vamzdžius tiekianti įmonė yra karantine ir jie negauna medžiagų“, – pavyzdį pateikė jis ir pridūrė, kad kitos įmonės laikinai veiklą stabdo, nes tiesiog nebeliko paklausos.

„Žmonės saugo savo pajamas. Vakar štai skambino dar vienos smulkios įmonės vadovas, ji užsiima tvorų įrenginėjimu. Jis sakė, kad jo darbuotojai eina į prastovas, nes per šią savaitę jam paskambino 5 klientai, kurie atidėjo darbus dėl neaiškios savo finansinės situacijos“, – teigė jis.

Pasak M. Smilgio, kai kurie klientai taip pat jam pasakoję, kad iš patalpų savininkų gavę laiškus dėl nuomos, kur teigiama, kad jos mokėjimas nebus atidėtas.

„Manau, kad bendrai galima daryti išvadą, jog verslai sustoja, nes gyventojai nieko nebeperka bei tai, kad iš savo tiekėjų paprasčiausiai negauna prekių“, – apibendrino jis.

Mažiausiai nukentėjęs – transporto sektorius

Paprašytas įvardinti sektorių, kuris, specialisto manymu, šiandien laikosi geriausiai, buvo tikinama, kad tai – transportas.

„Jis nestoja ir važiuoja toliau. Krovinių yra ir įtakos jiems nedaug. Nors štai vienoje įmonėje kai kurie darbuotojai atsisakė vykti į reisą, nes paprasčiausiai bijo užsikrėsti.

Kokia situacija kitose įmonėse, pasakyti sunku, bet tikrai yra taip, kad iš smulkių vežėjų bent 10 proc. darbuotojų yra tie, kurie atsisako vykti į reisus ir kažkaip bando pasimuliuoti. Tai žmona serga, kurią reikia vežti į ligoninę, tai dar kažką padaryti“, – atskleidė M. Smilgius.

O štai kaip labiausiai nukentėjusius jis įvardijo grožio paslaugų sektorių bei parduotuves.

„Grožio salonai – uždaryti, nuomos mokesčiai mokami, o jie juk negali pasiūlyti „pristatymo į namus“ ar kažko panašaus. Taip pat parduotuvės“, – sakė jis.

Įmonės atstovas pastebėjo, kad kai kuriose kompanijose šiandien trūksta ir vadybos specialistų įdirbio, mat jau kuris laikas įmonėms klientų pačioms ieškoti nereikėdavo, tačiau dabar norint prisivilioti pirkėją reikia įdėti pastangų.

Pateikė scenarijus

M. Smilgius tikino, kad bendrai savo klientus ragina ruoštis, jog karantinas truks 2 mėnesius.

„Jeigu mes turėsime 2 mėnesių karantiną, tai reiškia, kad smulkiosios įmonės metus pabaigs neturėdamos pelno, o jeigu turės nulį, tai bus pakankamai gerai.

Kas laukia tų, kurie yra silpnesni? Turbūt jie užsidarys ir bankrutuos, išnyks iš žemėlapio.

O jeigu tai truks dar ilgiau nei 2 mėn.? Tada turėsime dar blogesnį variantą nei situacija buvo 2008 metais. Ypač, jei didelės kompanijos stabdys mokėjimus tiekėjams, kaiptai padarė keletas Lietuvoje veiklą vykdančių įmonių, siekdamos apsaugoti save. Visgi, kad kritimai bus, tai tikrai“, – prognozavo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (539)