Atvažiavus į stovėjimo aikštelėje sunku nepastebėti automobilių lietuviškais valstybiniais numeriais, tad ir užsukus į parduotuvę nė kiek nestebina tarp pirkėjų sklandanti lietuvių kalba. Pavyko sutikti ir čia apsipirkinėjusių kauniečių.
Sutaupo iki 100 eurų
Ieva su Giedriumi, gyvenantys laikinojoje sostinėje, tačiau vasarą dažnai laiką leidžiantys netoli Lenkijos sienos stūksančioje sodyboje, sako, jog apsipirkti į kaimyninę šalį užsuka neretai, kartais važiuoja čia ir iš Kauno. Pasak jų, pinigines labiausiai glosto kur kas žemesnės pieno produktų kainos: sutaupyti galima perkant sviestą, pieną, grietinę, sūrį, varškę.
„Atvažiavę čia, perkame daug, o per vieną apsilankymą parduotuvėje sutaupome apie 100 eurų. Praėjusį savaitgalį išleidome 300 zlotų (apie 70 eurų – aut. past.), tačiau pirkinių vežimas buvo kupinas. Žinoma, pirkome ne vien maisto prekes, bet ir kitus būtinuosius reikmenis – tualetinį popierių, buitinės chemijos prekes ir kitas panašaus pobūdžio priemones“, – atviravo Ieva ir Giedrius.
„Čia pigiau viskas! Lenkijoje perkame ir mėsą, ir pieno produktus, ir miltus, ir buitinės chemijos prekes… perkant pakelį sviesto įmanoma sutaupyti eurą“, – antrino tarp prekių lentynų sutikta Vilija.
Dažniau užsuka pavasarį ir vasarą
„Kartais perkame Lietuvoje, kartais Lenkijoje – skaičiuojame. Šįkart pirkinių vežime atsidūrė pieno produktai, mineralinis vanduo, sviestas. Pastarojo perkame daug ir namie užšaldome, ypač tada, kai būna taikoma akcija. Mėsos kainos taip pat ženkliai skiriasi – mūsų šalyje brangiau“, – atviravo kaunietė Vilma, prasitarusi, jog dažniausiai kaimyninėje šalyje apsipirkinėja pavasarį ir vasarą, nes būtent šiais sezonais vieši netoliese esančioje sodyboje.
Taip pat iš Kauno į „Biedronką“ atvykę Ieva ir Tadas sako niekada nevažiuojantys apsipirkti į Lenkiją iš didelės būtinybės, nes kainos esą panašios kaip „Lidl“ parduotuvėse Lietuvoje.
„Žinoma, viskas priklauso nuo to, į ką atsižvelgiama perkant. Kai kurie seka taikomas akcijas, kiti lygina kainas Lenkijos parduotuvėse su kainomis Lietuvoje. Tačiau mes esame iš tokių, kurie perka tai, ko reikia, nesvarbu, jei tai bus ir brangiausiai kainuojantis pirkinys. Nesame pamišę dėl kainų“, – kalbėjo jie.
Kam permokėti, jei galima įsidėti į kišenę?
Draugai Gintaras ir Tadas teigia nesantys žemesnių kainų medžiotojai, todėl perka viską, ko reikia. Bet nepaneigsi, sako jie, sutaupyti apsiperkant Lenkijoje įmanoma mažiausiai dukart.
„Tam, kad nuvažiuotumėme iki „Maximos“, turime sukarti penkis kilometrus, o iki „Biedronkos“ – dar 15 km. Tačiau šioje parduotuvėje išleisime perpus mažiau. Vieno apsipirkimo metu piniginė suplonėja maždaug 150 eurų. Pirkinių krepšyje atsiduria tuo metu būtiniausi produktai – mėsa, limonadas… Kam pirkti „Coca-Cola“ Lietuvoje už 2 eurus, jei čia, Lenkijoje, šis gėrimas kainuoja maždaug 60 euro centų? Permokėti neapsimoka, geriau sutaupytus pinigus išleisti kažkam kitam“, – atviravo pašnekovai.
Didžioji dalis prekybos centre „Biedronka“ sutiktų pirkėjų užsiminė, jog labiausiai sutaupo pirkdami pieno produktus.
*kainos paverstos iš zlotų į eurus pagal rugpjūčio 24 d. Europos Centriniame Banke galiojusį valiutos kursą
Pasienio parduotuvės – užsieniečių traukos taškas
„Biedronka“ tinklo, kurį sudaro daugiau nei 2820 parduotuvių, išdėstytų 1000 vietų, prekybos centrus kasdien aplanko beveik 4 mln. klientų. „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare tinklo atstovai tvirtino pastebintys, kad klientai renkasi parduotuves pagal tokius kriterijus kaip produktų kokybė, patrauklios kainos ir prekybos vietos artumas.
„Dėl to prie valstybių sienų iškilusios mūsų parduotuvės savaime pritraukia pirkėjus iš kaimyninių šalių. Tas pats galioja ir prekybos centrams, veikiantiems šalia Lietuvos pasienio esančiuose Lenkijos miestuose, kaip konkreti „Biedronka“ Seinuose. Vis dėlto, tautybės kampu išsamiai neanalizuojame pas mus apsiperkančios klientūros“, – aiškinama didžiausio Lenkijos prekybos centrų tinklo atsakymuose.
Didžioji dalis prekių lenkiškos
„Biedronkos“ strategija paremta standartinėmis žemomis kainomis ir patraukliomis akcijomis. Kainas veika daug faktorių, kaip gamybos kaštai, esama paklausa, prieinamumas, transportavimo išlaidos.
„92 proc. „Biedronkoje“ siūlomų maisto produktų į parduotuves atkeliauja iš Lenkijos tiekėjų. Kai tik įmanoma, siūlome lenkiškus produktus, o kai prireikia – tam, kad praturtintume gamą – lentynose atsiduria ir užsienio tiekėjų produktai“, – nurodoma parduotuvių tinklo komentare.
Kalbant apie Lietuvos gamintojus, populiarus Lenkijos prekybos centras bendradarbiauja su įmonėmis „Žemaitijos pienas“, „Pieno žvaigždės“, „Klaipėdos pienas“, kurie tiekia „Biedronkai“ tokius produktus kaip „Miami Kids“ sūrio lazdelės (84 g), „Tutti Mix“ varškės sūreliai (40 g), grietinėlės ledai indelyje (150 ml), „Dione“ glaistyti ledai (85 ml).
Pirkėjams iš svetur nepataikauja
„Mūsų tikslas – kad visuose prekybos centruose pasiūla būtų vienodai plati, tos pačios kokybės ir tomis pačiomis kainomis, nepriklausomai nuo parduotuvės vietos ar produktų kilmės“, – tikina „Biedronka“.
Retkarčiais ruošiami specialiai klientams iš Rusijos, Ukrainos ar Lietuvos skirti leidiniai. Vienas pavyzdžių – praėjusių metų lankstinukas, sukurtas atnaujintos parduotuvės Seinuose atidarymui. Visgi atskiroms pirkėjų grupėms akcijos netaikomos – nuolaidos galioja visiems klientams.
„Parduotuvių Lietuvoje neturime, tad negalime komentuoti produktų kainų šioje rinkoje“, – nuo klausimo, kaip palyginti su Lietuvos prekybos centrais pavyksta išlaikyti žemas kainas, išsisuko „Biedronką“ valdančios įmonės viešosios komunikacijos skyriaus specialistai. „Kas vyksta Kaune“ žurnalistai patys pasidomėjo, kaip per metus pakito pieno produktų kainos žinomiausiuose prekybos centruose mūsų šalyje.
Vienų produktų kainos Lietuvoje kilo, kitų – krito
„Šiuo metu analizuodami rinką, stebime pieno produktų kainų svyravimą. Vienų produktų kainos didėjo, pavyzdžiui, sviesto išaugo apie 20 proc., tačiau pigiausios kategorijos pieno kaina mažėjo net 10 proc., o sūrio kainos svyravo. Matome, kad yra pieno produktų, kurių kaina nekito arba taip pat atpigo. Šiai kategorijai galime priskirti varškę“, – sakė prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.
„Rimi“ atstovės Giedrės Buivydienės teigimu, daugelio pieno produktų kainos šiemet „Rimi“ prekybos tinkle beveik nekito, o metų pradžioje net buvo matomas pavienių produktų kainų mažėjimas.
„Dėl bendrų rinkos tendencijų, žaliavų (pieno riebalų) brangimo kainų augimas prasidėjo birželio mėnesį, tačiau kol kas šiek tiek padidėjo tik sviesto ir grietinės kainos, bet ir tai ne visų pozicijų. Pieno produktams akcijų metu paprastai taikoma apie 20 proc. nuolaida, akcijos vyksta kiekvieną savaitę“, – pabrėžė ji.
„Norfoje“ labiausiai brango sviestas
Anot „Norfos“ atstovo spaudai Dariaus Ryliškio, lyginant praėjusių ir šių metų pieno produktų kainų pokytį, pastebima, jog labiausiai brango sviestas. „Norfos“ parduotuvių tinkle pieno produktams taikomos įvairios akcijos, nuolaidos siekia 20-30 proc. Tačiau mažiausiai akcijų taikoma sviestui“, – užsiminė D. Ryliškis.
*nurodytos kainos – „Norfos“ prekės ženklo pieno produktų
Pasak „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorės Ernestos Dapkienės, didžiausiose tinklo parduotuvėse pirkėjams siūloma per 30 skirtingų pieno pakuočių, kurių kainos svyruoja nuo 0,39 iki 2,49 eurų už pakelį, daugiau nei 200 jogurtų rūšių, kurie kainuoja nuo 0,25 iki 3,55 eurų už indelį, per 30 sviesto rūšių nuo 1,24 iki 13,99 eurų už pakuotę ir daugybė kitų pieno produktų.