Gyventojai namuose įsirenginėja biurus
„Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė Delfi pasakoja, kad nuo rugsėjo pastebimi ypač augantys biuro baldų, reikmenų ir kompiuterinės įrangos pardavimai. Gyventojai esą perka viską, kad patogiai įsirengtų darbo ir mokslo vietas namuose.
„Biuro reikmenų kategorijos prekių užsakymų, lyginant su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu, šiemet apie 70 proc. daugiau. Populiariausios prekės: spausdintuvai, apsauginiai grindų kilimėliai, žaidimų ir darbo kėdės, rašomieji stalai, sulankstomi staleliai kompiuteriams, nešiojamieji kompiuteriai, interneto (angl. web) kameros. Pastarųjų spalį pardavimai buvo beveik 4 kartus didesni, nei prasidėjus pirmam karantinui“, – vardija „Pigu.lt“ atstovė.
IKEA Korporatyvinės komunikacijos Baltijos šalims vadovė Renata Dantė teigia, kad bendrai visa namų biurui skirtų baldų ir aksesuarų kategorija išaugo daugiau nei 30 proc. Daugiausia augo stalų, kėdžių pardavimai, o aksesuarai augo daugiau nei dvigubai. Darbo vietą, kaip tikina, galima įsikurti ir už kelias dešimtis eurų.
„Lygindami namų biurui reikalingų baldų ir aksesuarų pardavimus šį rudenį su atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais matome, kad jie žymiai augo. Šiuo metu kiekvienas pirkėjas ras sprendimą savo namams, jeigu nebus vieno ar kito norimo baldo, specialistai pasiūlys galimas alternatyvas“, – paklausta apie prekių trūkumą, pažymi R. Dantė.
Po pirmojo karantino IKEA užsakymu atliktos apklausos metu kas antras respondentas teigė, kad atnaujins savo namus, o 40 proc. pasiryžusiųjų atnaujinti gyvenamąjį būstą teigė tam skirsiantys nuo 300 iki 500 ir daugiau Eur.
Elektronikos pardavimai išaugo iki 5 kartų
Remiantis atlikta apklausa, vienas iš dešimties gyventojų įsirengė namų biurą. Jie buvo reikalingi tiek iš namų besimokantiems vaikams, tiek biurą į namus perkėlusiems suaugusiems.
„Avitelos“ rinkodaros vadovė Kristina Višinskienė teigia pastebinti, kad gyventojai vis įsirenginėja nuotolinio darbo vietas, todėl išlieka didelis kompiuterinės technikos poreikis.
„Lyginant su 2019 metų lapkričio pirmomis savaitėmis, stacionarių kompiuterių, klaviatūrų bei pelyčių pardavimai mūsų tinkle išaugo 5 kartus, ausinių – 4, nešiojamų kompiuterių – 3“, – vardija ji.
Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad prasidėjus rudeninei karantino bangai, žmonės dar daugiau laiko leidžia namuose nei pavasarinio karantino metu, todėl esą natūralu, kad gyventojai siekia susikurti kuo patogesnes buitines sąlygas ir investuoja daugiau į namų įrangos atnaujinimą.
„Pastaruoju metu perkami vis didesnės įstrižainės televizoriai, o pavyzdžiui, dulkių siurblių-robotų pardavimai, lyginant su praėjusių metų dviem lapkričio savaitėmis, išaugo 15 kartų, viryklių – 7 kartus, virtuvės kombainų – 4 kartus, šaldiklių – 3 kartus“, – dėsto „Avitelos“ atstovė.
Sportinių prekių paklausa išaugo 2-4 kartus
Prekybininkai pastebi ir augančius sporto prekių pardavimus. „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė R. Strazdauskaitė pažymi, kad sporto prekių pardavimai, priklausomai nuo prekės, 2-4 kartus didesni, palyginus su pernai metų duomenimis.
„Populiariausios sporto prekės šį mėnesį: elektriniai paspirtukai, bėgimo takeliai, dviračiai treniruokliai, įvairūs svarmenys, elipsiniai treniruokliai, dviračiai. Treniruoklių pardavimai, lyginant su pernai, šiemet išaugo bent dukart“, – sako ji.
Anot jos, sportas savarankiškai namuose lėmė, kad ne tik treniruoklių perka daugiau, bet ir tokių prekių kaip sporto kilimėliai, pasipriešinimo gumos, žiedai paklausa yra didesnė. Jų pardavimai šiemet, lyginant su praėjusiais metais, 4 kartus didesni.
„Iš smulkesnių sporto inventoriaus prekių pirkėjų krepšeliuose taip pat šiuo metu rasime akupunktūros kilimėlius, masažinius kamuoliukus, sporto kilimėlius, treniruočių cilindrus, pasipriešinimo gumas, žiedus, šiaurietiško ėjimo lazdas, smiginio rinkinius, bokso rinkinius vaikams, kamuolius ir jų pompas“, – vardija „Pigu.lt“ atstovė.
Pardavimų šuolius fiksavo po pirmo karantino
„Sportland“ vadovas Juras Vėželis Delfi teigė nepastebintis itin didelio sportinių prekių pardavimo augimo. Anot jo, ryškiausias pardavimų šuolis įvyko po pirmojo karantino, iki šiol panašūs skaičiai ir laikosi. Be to, pašnekovas pastebi tik bendras tendencijas, ko žmonės krepšelyje perka daugiau, bet augimu to nepavadintų, mat pirkėjų srautai parduotuvėse krito perpus.
„Gal pripratome prie tų skaičių, kai jie pakilo po pirmojo karantino. Tai reiškia, kad žmonėms vis dar aktualu sportuoti. Tačiau reikėtų vertinti atskiras sporto rūšis. Kaip žinia, komandinis sportas uždraustas. Tai lemia, kad nukrito krepšinio, futbolo ir kitų komandinių žaidimų prekių pardavimai. Bandoma kompensuotis tuo, kad žmonės daugiau perka aktyviam laisvalaikiui gamtoje. Galima išskirti šios kategorijos pardavimus, bet augimu nepavadinčiau, nes žmonės laikosi karantino, jų srautai prekybos centruose krito itin stipriai – perpus“, – pasakoja J. Vėželis.
Šiuo metu itin populiari sportinių prekių kategorija, skirta bėgimui. Žmonės perka lauko bėgimui pritaikytus ilgus rūbus, kepures, pirštines, plonas striukes. Tuo metu treniruotėms namuose skirtas priemones gyventojai labiausiai pirko po pirmojo karantino, o pardavimai iki šiol išliko panašūs.
„Žmonės namuose atranda jogą, nes pakankamai daug perka jogos drabužius, taip pat perka kilimėlius ir svarmenis. Didžiausi pardavimai jautėsi po pirmojo karantino, kai nebuvo aišku, kuriam laikui būsime uždaryti. Buvo perkami kilimėliai ir kt. prekės, skirtos sportuoti namuose. Užsipirkome labai daug kilimėlių, nes matėme, kad jų staigiai nebeliko“, – tikina pašnekovas ir priduria, kad prekių užsivežė pakankamai, todėl su tiekimo problemomis nesusiduria.
„Sportland“ vadovas teigia pastebintis, kad gyventojai rečiau apsilankantys prekybos centruose yra labiau linkę vienu kartu linkęs išleisti daugiau. Sportinių pirkinių krepšelis išaugęs 15-20 proc.