Pokytis palies gyventojus, kurie e. banke už komunalines paslaugas atsiskaito per elektroninį Atsiskaitymo knygelės atitikmenį

Iki šiol atsiskaitydami už komunalines paslaugas el. bankininkystės klientai naudojosi ruošiniu, kuris apjungia visas įmokas už komunalines paslaugas – elektroniniu Atsiskaitymo knygelės atitikmeniu.

Tokia elektronine knygele, apjungiančia visus mokėjimus į vieną, daugiausiai naudojasi Vilniaus ir Trakų regiono gyventojai.

Kitų miestų elektroninėse knygelėse yra įtraukta galimybė atsiskaityti už mažiau paslaugų arba tokios galimybės susimokėti už komunalines paslaugas vienu mokėjimu per el. bankininkystę niekada ir nebuvo.

Vilniečiai, naudodamiesi elektroniniu atsiskaitymo knygelės atitikmeniu, vienu bankiniu pavedimu e. banke galėdavo apmokėti iki 6 skirtingų paslaugų: už suvartotą elektros energiją bei elektros energiją bendrosioms reikmėms (laiptinės, rūsio apšvietimui), už šaltą vandenį, šildymą, karštą vandenį, taip pat už kitas paslaugas.

Pasak pranešimo, nuo balandžio 1 d. norint banke atsiskaityti už komunalines paslaugas gali tekti padaryti iki 6 skirtingų bankinių pavedimų. Ar ir kiek banko klientui tai kainuos papildomai, priklausys nuo konkretaus banko ar kredito unijos įkainių, taip pat nuo to, kokį mokėjimo krepšelį, banko mokėjimo planą klientas yra pasirinkęs. Vienu mokėjimu klientas galės atsiskaityti tik už paslaugas, už kurias moka tam pačiam paslaugų teikėjui.

Mokėdamas už paslaugas balandžio mėnesį klientas turėtų mokėjimą tęsti nuo paskutiniųjų apmokėtų skaitiklio rodmenų. Jei banke šių duomenų nebus išlikę, elektros ir dujų rodmenis klientai galės pasitikrinti prisijungus manogile.lt.

Vartotojai, kurie moka už daugiau paslaugų teikėjų teikiamas paslaugas, dažnai baiminasi ne tik pabrangsiančiomis įmokomis, bet ir todėl, kad mokėdami už būstą jie sugaiš daugiau laiko. „Gilės“ klientus skatiname rinktis savitarnos svetainę manogile.lt, kur vienu mokėjimu galima apmokėti daugiau nei už 1500 paslaugų teikėjų sąskaitas.

DELFI primena, kad panašią paslaugą, kai vienu pavedimu galima apmokėti skirtingas sąskaitas teikia ir bendrovė „Viena sąskaita“.

Savitarnos svetainėje galima atsiskaityti ne tik už komunalines paslaugas, bet ir už internetą, televiziją, mobilųjį ryšį, draudimą, taip pat apmokėti kai kurias asmenines sąskaitas.

Gilė“ aptarnauja ir „Lietuvos dujų tiekimo“ klientus. Už suvartotas gamtines dujas mokantys vartotojai ir anksčiau mokėjo pagal atskirą vartotojo kodą, naudojo atskiras mokėjimo formas bankuose, todėl besinaudojantiems Swedbank, SEB, DNB banko, Šiaulių banko, Medicinos banko, Citadelės ir kredito unijų paslaugomis niekas nesikeičia.

Nordea klientai ir atsiskaitydami už dujas naudosis naujomis atsiskaitymo formomis. Mano Gilės savitarnos svetainėje už dujas ir elektrą šie vartotojai gali atsiskaityti nemokamai – be operacijos mokesčio, vienu bankiniu mokėjimu.

Kaip bankuose susikurti naujus mokėjimo ruošinius savo el. bankininkystės klientus informuoja patys bankai.

Vartotojams, mokantiems grynaisiais pinigais, pokyčių nenumatoma

Kiek daugiau nei pusė „Gilės“ klientų už elektros energiją ir dujas atsiskaito grynaisiais pinigais. Įmokas už komunalines paslaugas Lietuvoje priima Maxima parduotuvės, „Perlo“ terminalai, kredito unijos bei kai kurių bankų skyriai, Lietuvos pašto skyriai, spaudos kioskai, kai kurių miestų butų ūkiai.

Vartotojams, atsiskaitantiems už komunalines paslaugas grynaisiais pinigais, niekas nesikeičia. Jie už elektros energiją, dujas, kitas komunalines paslaugas ir toliau gali mokėti taip, kaip yra įpratę.

Pasak pranešimo, kai kuriuos vartotojus suklaidino informacija apie naikinamą elektroninį atsiskaitymo knygelės atitikmenį, tad norime juos nuraminti – popierinė Atsiskaitymo knygelė lieka.

Vis dėlto, popierinė Atsiskaitymo knygelė jau seniai nebėra mokėjimą patvirtinantis dokumentas. Klientui, atėjus į įmokų surinkimo vietą, pakanka pasakyti vartotojo kodą, skaitiklių rodmenis ir mokėtiną sumą žodžiu. Apmokėjus už paslaugas, bus išduotas kvitas – tai ir yra mokėjimą patvirtinantis dokumentas.

Kitus atsiskaitymo būdus pasirinkusiems elektros ir dujų vartotojams taip pat niekas nesikeičia

Mokantiems už elektrą pagal sąskaitas paprastu pavedimu el. bankininkystėje ar kitais elektroniniais būdais, pavyzdžiui, per www.manogile.lt, „Paysera“ ar UAB „Viena sąskaita“ – niekas nesikeičia.

Niekas nesikeičia ir tiems, kas yra pasirinkę atsiskaityti už elektrą pagal elektros energijos suvartojimo vidurkį ir sudarę e. sąskaitos sutikimą su banku, kai mokestis už elektrą tiesiog periodiškai nuskaičiuojamas nuo sąskaitos – jiems ši paslauga veiks ir toliau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (91)