Balandžio pabaigoje iš kelionių organizatoriaus „Megaturo“ kiti du didieji organizatoriai perėmė klientų sutartis. „Megaturas“ jiems teikė tarpininkavimo paslaugas. Vėliau, gegužės pabaigoje, Valstybinė vartotojų teisių tarnyba šiai bendrovei panaikino kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimą. Tačiau sutartis perėmęs organizatorius „Tez tour“ neturi visų duomenų apie klientų pervestus pinigus už keliones.
Delfi išsiuntė klausimus „Megaturo“ vadovams. Gavę komentarą, papildysime.
Šešių draugų kompanija šių metų balandį planavo vykti į Turkiją, sumokėjo 128 Eur avansą, o vėliau ir likusią pinigų sumą už kelionę. Iš viso dviem žmonėms tai kainavo 1400 Eur.
„Nemato“ visų sumokėtų pinigų
Prasidėjus neramumams dėl pandemijos, kaip pasakoja Raimonda, draugai nutarė atsisakyti kelionės ir palaukti geresnių laikų. Savo kelionę jie atšaukė prieš pat karantiną Lietuvoje. Nuo to laiko susisiekti su „Megaturo“ atstovais esą tapo neįmanoma.
„Nuvažiavome į „Megaturą“, parašėme prašymus, kad atsisakome kelionės, ir laukėme pinigėlių. Deja, nesulaukėme. Skambinome gal porą savaičių, bet susisiekti neįmanoma, į el. laiškus taip pat niekas neatsako“, – pasakoja Raimonda.
Galiausiai pašnekovei paskambino kelionių agentūros „Tez tour“ atstovė ir neva pranešė, kad iš „Megaturo“ perėmė visas klientų sutartis.
„Pasiūlė kelionę atidėti kitiems metams, planavome kaip ir sutikti, nes neaišku, kada būtų grąžinti mūsų pinigai. Tačiau pasiteiravus, ar mūsų avansas ir kiti pinigai persikeltų į naują sutartį, gavau atsakymą, kad jie mato mūsų pervestą avansą, o kiti pinigai – velniai žino kur. Vėl klausiu, ką tokiu atveju daryti, gavau atsakymą – kreiptis į advokatus. Ar tai normalu?“ – piktinosi Raimonda.
Pinigus pažadėjo grąžinti, tik neaišku, kada
Vis dėlto moteris pasakoja, kad „Tez tour“ neva pranešė, kad pinigus grąžins, tačiau draugai, su kuriais planavo vykti į kelionę, sužinojo, kad yra netikslumų.
„Mes juos „spaudėme“, kreipėmės į Vartotojų teises, laiškų siuntėme, reikėjo eiti Kryžiaus kelius, bet galiausiai atsirado tie pinigai. Tačiau organizatorius draugams vėl pradėjo rašyti, kad nemato pinigų. Vėlgi tapo neaišku, kaip ten bus ir kada tuos pinigus grąžins“, – pažymi pašnekovė.
Kaip pasakoja, „Tez tour“ pinigus už neįvykusią kelionę žada grąžinti per 90 d. po ekstremalios situacijos pabaigos, tačiau dar neaišku, kada ji baigsis. Raimonda planuoja kantriai laukti, kol pinigai sugrįš.
Kartu kelionę planavusi Monika pasakoja, kad tik po kreipimosi į Vartotojų teises iš „Tez tour“ pavyko gauti patvirtinimą, jog pinigai bus grąžinti, tačiau neaišku, kada.
„Kai kreipėmės į Vartotojų teises, gavome atsakymą, kad pinigai bus grąžinti po karantino, o praeitą savaitę gavome žinutę, kad vėl prašo mūsų visų duomenų, nes jau nebe jie neva tvirtina mokėjimus, o kažkas kitas atliks apmokėjimus“, – pažymi ji.
Pašnekovės pasakojo, kad iš pradžių vykti į Turkiją planavo šešiese, tačiau tik keturi asmenys sumokėjo pilną sumą. Likę du draugai palikę avansą organizatoriui nutarė nevargti.
Sumokėti pinigai dingo ir daugiau keliautojų
Feisbuko keliautojų grupėje tokių atvejų – bent kelios dešimtys.
„Sveiki, poilsiautojai ir keliautojai, gal yra daugiau tokių žmonių, kurie pirko keliones „Megature“, sumokėjo visą ar dalį sumos, ir jų neatgauna, nes neva jie kažkur dingo? Mes įnešėme visą sumą, o jie tiesiog dingo“, – rašo vienas keliautojas.
Šis ir dar keli panašūs įrašai sulaukė daugiau nei šimto komentarų su panašiomis keliautojų patirtimis. Vieni skundėsi praradę pusę sumos – 600 Eur ir neišsaugoję čekio, kiti pasakoja praradę ir 1800 Eur.
„Megaturo“ klientų sutartis perėmė didieji organizatoriai
Balandžio pabaigoje „Megaturas“ savo feisbuko paskyroje pranešė, kad didieji kelionių organizatoriai perima klientų sutartis:
„Karantino metu be mūsų žinios, neįspėję „Novaturo“ darbuotojai paėmė visas mūsų sutartis su „Megaturo“ klientais. Sutarčių vertė – daugiau nei 2 mln. eurų. Po savaitės „Tez tour“, neįspėję ir be mūsų žinios, paėmė sutartis su „Megaturo“ klientais, jų vertė – apie 1 mln. eurų.“
„Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė komentuoja, kad dar iki tarpininkavimo sutarties su UAB „Megaturas“ nutraukimo, įmonė pradėjo nebevykdyti sutartimi prisiimtų įsipareigojimų, todėl „Tez Tour“ sulaukė nemažai keliautojų skundų, jie informavo, kad negali susisiekti su įmone, nereaguojama į jų paklausimus ir pan.
Iš kelionių agentūros „Megaturas“ „Tez Tour“ keliones buvo įsigiję apie 2500 keliautojų.
Grąžinami pinigai, siūlomas kuponas arba perkeliama kelionė
„Nutraukus sutartį su šia įmone, paaiškėjo, kad ne visa pinigų dalis, kuri pagal sutartį turėjo būti pervesta kelionių organizatoriui, buvo pervesta. Kadangi kelionių organizatorius neturi informacijos apie faktiškai sumokėtus keliautojų pinigus, iš pageidaujančiųjų perkelti kelionę arba atgauti sumokėtas lėšas prašomi pinigų sumokėjimą pagrindžiantys įrodymai.
Keliautojams, pateikusiems visus dokumentus, įstatymų nustatyta tvarka bus atliekamas pinigų grąžinimas, siūlomas Kelionių kuponas arba kelionės datos perkėlimas“, – pažymi „Tez tour“ atstovė.
I. Aukštuolytė priduria, kad minimi asmenys organizatoriui yra žinomi: „Su keliautojais buvo bendraujama ir jiems, pateikus visus mokėjimus įrodančius dokumentus, visa sumokėta suma buvo užskaityta.“
Anot jos, jeigu keliautojai pageidauja atgauti sumokėtus pinigus už kelionę, turi užpildyti pinigų grąžinimo formą bei pateikti visus būtinus dokumentus: pasirašytą organizuotos turistinės kelionės sutartį bei mokėjimus įrodančius dokumentus.
Tačiau kelionę planavusi Monika pažymėjo, kad nebeturi nei kelionės užsakymo numerio, nei pačios sutarties, mat nutraukus sutartį, „Megaturas“ neva ją pasiėmė. Likusi tik nutraukimo sutartis ir įmokų čekiai, tačiau neaišku, ar šių dokumentų pakanka.
Keliautojai, kurie keliones buvo įsigiję kelionių agentūroje „Megaturas“ ir turi klausimų, su kelionių organizatoriumi „Tez Tour“ gali susisiekti el. paštu: atostogos@teztour.lt arba telefonu: +370 5 2113026.
VVTAT sulaukė apie 600 vartotojų skundų su kelionių organizatoriais
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) teigimu, 2020 m. gegužės 19 d. UAB „Megaturas“ buvo panaikintas kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimas. Kadangi „Megaturas“ savarankiškai turistinių kelionių neorganizavo, o veikė kaip tarpininkas, parduodamas kitų kelionių organizatorių organizuotas turistines keliones, šioms turistų įsigytoms kelionėms taikomos organizuotos turistinės kelionės sutartyje nurodyto kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo nuostatos.
Tai reiškia, kad už turistų įsigytų organizuotų turistinių kelionių vykdymą bei pinigų grąžinimą neįvykus kelionei, atsako su turistu sudarytoje sutartyje nurodytas kelionių organizatorius.
VVTAT yra sulaukusi vartotojų skundų dėl UAB „Megaturas“ veiklos, tačiau negali pateikti tikslios statistikos, kadangi dažniausiai vartotojų prašymuose yra nurodytas atsakingas kelionių organizatorius, o ne tarpininkas. Karantino laikotarpiu VVTAT sulaukė apie 600 vartotojų prašymų dėl ginčų su kelionių organizatoriais.
„Vartotojas, manantis, jog jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, vadovaudamasis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, pirmiausia privalo raštu kreiptis į paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą.
Paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Vartotojas, nesutikdamas su gautu atsakymu arba negavęs atsakymo per nustatytą terminą, turi teisę kreiptis į VVTAT dėl vartojimo ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
Kartu su prašymu svarbu pateikti aplinkybes pagrindžiančius įrodymus, t. y. kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją (jei buvo gauta), sutarties kopiją, pinigų sumokėjimo faktą pagrindžiančių dokumentų kopijas ir kitus turimus įrodymus“, – informuoja VVTAT.
Jei už organizuotą turistinę kelionę mokėta į UAB „Megaturas“ sąskaitą, vartotojas turėtų pateikti tai patvirtinančius įrodymus.
Vadovaujantis Turizmo įstatymu, visų Lietuvoje licencijuotų kelionių organizatorių turistams parduotos organizuotos kelionės yra apdraustos prievolių užtikrinimo draudimu nuo bendrovių nemokumo ir bankroto.
VVTAT duomenimis, UAB „Megaturas“ turi draudimo bendrovės „Ergo“ pernai rugpjūtį išduotą 50 tūkst. eurų kelionių organizatoriaus draudimo polisą, galiojantį iki šių metų rugsėjo.
Dėl „Megaturas“, kaip tarpininko, sudarytų organizuotų turistinių sutarčių vykdymo ar nutraukimo turistai turi kreiptis tiesiogiai į sutartyje nurodytą kelionių organizatorių.