Kai kurių parduotuvių lentynos lūžta nuo šventinio asortimento. Gyventojų nuomonės dėl to – skiriasi: kol vieni džiaugiasi, kiti – stebisi.

„Man per anksti“, – teigė vienas prekybos centre kalbintas vyras.

„Manau, kad šiek tiek ankstoka. Pati Kalėdoms pradedu ruoštis gruodžio pradžioje“, – kalbėjo kita lankytoja.

„Viskas puiku, man labai patinka matyti. Pradedu galvoti, ką nupirkti reikia, tai suteikia džiaugsmo“, – teigė kitas kalbintas vyras.

Į prekybos tinklą „Thomas Philipps“ kalėdinės prekės atkeliavo dar rugsėjį. Prekybininkai tikina, kad žiemos šventėms taip anksti ruošiasi dėl pirkėjų.

„Kai ateina gruodis, pinigų reikia viskam: dovanos, maistas, aprangos, o dekoracijoms pinigų lieka mažai, todėl pradėjome anksti“, – sakė tinklo pardavimų vadovė Lietuvoje Asta Urbelytė.

Nors dar nesulaukėme net Vėlinių, pirkėjų, esą, netrūksta, nors pasitaiko ir skeptikų.

„Dažniausiai būna tie, kurie labai laukia Kalėdų ir kaskart kai tik atsivežame prekes, pradeda pirkti ir perka pakankamai gausiai.

O dalis yra skeptikų, kurie kraipo galvą ir sako, kad dar per anksti, bet kaip parduotuvių vadovai sako, dažniausiai tie skeptikai vis tiek kažką įsideda į savo pirkinių krepšelį iš kalėdinio skyriaus“, – pridūrė atstovė.

Kalėdinė prekybą yra pradėjęs ir prekybos tinklas „Ikea“.

„Pirmosios prekės į prekybą yra atkeliavusios jau rugsėjo mėnesį. Jau tada pirkėjai įsigijo pirmąsias kalėdines prekes“, – tikino „Ikea“ korporatyvinių paslaugų vadovė Baltijos šalims Renata Dantė.

Rinkodaros ekspertai pastebi, kad tradicijos keičiasi.

„Jeigu seniau būdavo aiškus atskaitos taškas, bent jau Lietuvoje, kad pirma Vėlinės, o po to prasideda kalėdiniai statymai prekybos tinkluose, dabar matome, kad viskas ankstėja“, – sakė „Berta&Agency“ vadovė Berta Čaikauskaitė.

Visgi prekybininkai mano kitaip.

„Visame pasaulyje „Kalėdos“ „Ikea“ prasideda panašiu metu, spalio viduryje. Tikslas – suteikti žmonėms daugiau laiko pasiruošimui“, – kalbėjo R. Dantė.

„Pradėjusiais metais mes lygiai taip pat (pradėjome prekybą – red.)“, – pridūrė ir „Thomas Phillips“ atstovė.

Tiesa, labai ankstyva prekyba kalėdinę nuotaiką gali ir suerzinti.

„Manyčiau, kad šiek tiek vargina, pasipiktinimų pasigirsta ir socialinėje erdvėje, kad kaipgi galima (prekiauti- red.), jei dar tik pati rudens pradžia“, – sakė B. Čaikauskaitė.

R. Dantė patikino, kad pirkėjams taip galima sumažinti stresą, suteikiama galimybė planuoti savo išlaidas.

Rinkodaros ekspertė įžvelgia kitokius motyvus.

„Gal tai rinkodarinis veiksmas, gal tam, kad vilioti pirkėjus ateiti į prekybos centrus, nes tuo pačiu atėję gal nupirks ir ne kalėdinių prekių, pritraukimo momentas“, – sakė B. Čaikauskaitė.

Ji pridūrė, kad daugiausia prekių visgi nuperkama prieš pat Kalėdas.