Pirkėjas, būdamas Jungtinėje Karalystėje, interneto platformoje pirko 4 nešiojamus kompiuterius: užsakė, pervedė pinigus, nurodė prekes pristatyti nurodytu adresu Lietuvoje. Adresatui prekės nebuvo pristatytos. Pardavėjas tik paaiškino, kad prekės pristatytos adresato kaimynui. Kokiam kaimynui, nenurodė.
Kaimynai teigė jokių kompiuterių nesulaukę. Tuomet pardavėjas pasiūlė kreiptis į policiją, o visus dokumentus atsiųsti. Susirašinėjimas tarp pirkėjo ir pardavėjo užsitęsė.
Praradęs viltį gražiuoju atgauti savo pinigus, pirkėjas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Liuksemburge (kur ir registruota pardavimų internetu platforma), padėjo vartotojui susigrąžinti pinigus.
Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad ši viena iš daugelio sėkmės istorijų rodo, jog vartotojai neturėtų nuleisti rankų ir kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrų tinklą.
„Europos vartotojų centrų tinklas, kuriam priklauso ir centras Lietuvoje, yra sukurtas efektyviai, greitai ir, labai svarbu, nemokamai spręsti kiekvieno vartotojo problemas. Labai dažnai kito mechanizmo tarpvalstybinėms problemoms spręsti vartotojas tiesiog neturi“, – sako Raimonda Balnienė.
Europos vartotojų centrų tinklas imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.
Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.