Palangos centrinėje gatvėje šią savaitę iškabintas tentas „Gavai netikrą čekį? Pranešk 1882“ pataria, į ką atkreipti dėmesį gavus fiskalinio kasos aparato kvitą.
Kitos komunikavimo priemonės padeda apsispręsti renkantis patogiausią veiklos būdą, ragina aktyviau naudotis VMI elektroninėmis paslaugomis, kt.
„VMI pastebi kasmet augantį visuomenės sąmoningumą ir nepakantumą mokestiniams pažeidimams ir dėkoja už aktyvią pilietinę poziciją, kuri skatina skaidrų verslą ir verčia trauktis „šešėlį“.
Komunikavimo, švietimo, pagalbos ir prevencinės priemonės yra kur kas efektyvesnės, nei itin brangios kontrolės procedūros, kurios dažniausiai vykdomos, kai mokėtojas jau nusižengia.
Komunikavimas, pagalba ir švietimas padeda mokėtojui nuo veiklos pradžios tinkamai pasirinkti verslo modelį ir laiku mokėti priklausančius mokesčius mažiausiomis sąnaudomis“, - pranešime spaudai sako Klaipėdos AVMI viršininkas Audrius Morkūnas, atkreipęs dėmesį, kad didžioji dalis mokesčių mokėtojų sąžiningai vykdo mokestines prievoles, o VMI taikomos prevencinės priemonės pasižymi efektyvumu traukiant iš „šešėlio“ likusiuosius.
„Šią vasarą VMI darbuotojai taps kurs kas mobilesni – sėdę ant dviračių jie galės kur kas greičiau reaguoti į pranešimus, o vizituodami tiek gyventojus, užsiimančius poilsiautojų apgyvendinimu, prekyba bei teikiančius kitas sezonines paslaugas, tiek įmones, galės per trumpesnį laiką aprėpti didesnę dalį kurortų teritorijų mažiausiomis sąnaudomis“,- sako A. Morkūnas, pabrėžęs, kad tokios judėjimo priemonės pasirinktos atsižvelgiant į kurortų specifiką.
Jei šią vasarą toks eksperimentas pasiteisins, kitąmet VMI dviračių „parką“ plės.
Pasak pranešimo, be paminėtų, šiemet tęsiamos ir kitos pasiteisinusios priemonės, pvz., gyventojų vizitavimas prieš prasidedant aktyviausiam vasaros laikotarpiui: prieš Jonines pajūrio kurortų gyventojus lankę VMI darbuotojai konsultavo gyventojus, kaip teisingai registruoti veiklą, kaip sumokėti pajamų mokestį planuojant teikti patalpų nuomos ir apgyvendinimo paslaugas, kuriais atvejais atsiranda prievolė mokėti pridėtinės vertės mokestį, kaip turi būti deklaruojamos pajamos ir pan.
Pirmo šiemet vizitavimo metu aplankyti 178 gyventojai, o rezultatai patvirtina tendenciją, jog teikiantieji apgyvendinimo paslaugas renkasi registruotą veiklą su verslo liudijimais: verslo liudijimais iš anksto pasirūpino 83 proc. aplankytų gyventojų, kiti planavo tai padaryti artimiausiu metu.
VMI pabrėžia, kad taikydama prevencines, stebėjimo, kontrolės priemones apgyvendinimo, visuomeninio maitinimo, kt. sektoriuose siekia užtikrinti, kad vykdoma sezoninė veikla būtų tvarkingai registruota, gautos pajamos apskaitytos, mokesčiai sumokėti.
VMI primena, kad aktualią informaciją VMI administruojamų mokesčių klausimais, seminarų dalijamąją medžiagą, paaiškinimus ir komentarus savarankiškai galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt.
Konsultuotis mokesčių mokėjimo klausimais galima paskambinus Mokesčių informacijos centro (MIC) telefonu 1882 arba pateikus rašytinį paklausimą VMI interneto svetainėje. Konsultacijos, teikiamos telefonu, įrašomos ir yra lygiavertės rašytinėms.