Trijų mobiliojo ryšio operatorių plėtojama „MoQ“ programėlė pirkiniams telefonu prieš kurį laiką pradėjo aktyvią komunikaciją ir atsiskaitymų programėle skatinimą, grąžinant dalį pinigų už atsiskaitymus programėle.

Siūlomos akcijos patraukė vieno vilniečio dėmesį (skaitytojo prašymu DELFI neatskleidžia jo tapatybės).

„Iš pradžių persivedžiau iš „Swedbank“ pinigų į „MoQ“ ir apmokėjau „Telia“ sąskaitą. Po kelių dienų grįžo 2 eurai – puiku. Tik keli papildomi paspaudimai ir apytiksliai 3 maži pakeliai „Skittles“ sugrįžo. Labai gerai, kol akcijas taiko, nors šiaip nėra patogu“, – pasakojo jis.

Vėliau vyras susigundė dar vienu „MoQ“ pasiūlymu, kuris jam sutaupytų 3 eurus.

„Šįkart persivedžiau 166 eurus. Bankas rezervavo sumą, bet „MoQ“ išmetė įspėjimą, kad viršytas pinigų pervedimo limitas, o norint juos gauti, reikia patvirtinti savo tapatybę. Tai padaryti galima „Telia“ salonuose arba vaizdo skambučiu.

Nusprendžiau nepatvirtinti savo tapatybės, nes nepatogiai padaryta. Galvojau, kad rezervuota suma tiesiog nebus pervesta. Praėjo 5 dienos – pinigai iš banko į „MoQ“ nukeliavo, bet ne į mano sąskaitą. Kitaip tariant, iš banko sąskaitos iškeliavo 166 eurai, o pakeliui atėjo nulis“, – dėstė vyras.

Pašnekovas pasakojo, kad dar skambino „MoQ“ klientų aptarnavimo linija, tačiau atsiliepusi konsultantė jam niekuo padėti negalėjo. Galiausiai 166 eurai buvo grąžinti į vyro banko sąskaitą.

Saugosi pinigų plovimo

Kaip paaiškino „MoQ“ vadovė Monika Rimkūnaitė-Bložė, įmonė kasdienėje savo veikloje laikosi principo „Pažink savo klientą“, kurio tikslas yra užkirsti kelią pinigų plovimui ir kitiems finansiniams nusikaltimams.

„Klientui pirmą kartą prisijungus prie “MoQ“ sąskaitos, iškart įsigalioja nustatyti mokėjimo operacijų limitai. Klientui taikomi limitai matomi “MoQ“ programėlėje, kliento paskyroje. Pasiekus tam tikrą išlaidų su programėle ribą, programėlė automatiškai paprašo palypėti saugumo pakopa aukštyn, patvirtinant savo tapatybę vienu iš kelių būdų. Tai daroma ir dėl paties kliento saugumo“, – dėstė ji.

„MoQ“ tinklapyje nurodoma, kad klientams taikomi trys paskyrų lygiai. Pirmajame asmuo turi pateikti tik savo vardą, pavardę ir asmens kodą. Turėdamas pirmojo lygio paskyrą, „MoQ“ klientas gali atsiskaityti tik prekybos vietose, o mokėjimų apyvarta negali viršyti 150 eurų per mėnesį.

Antrajame lygyje reikia pateikti savo el. pašto adresą, gyvenamosios vietos adresą bei nurodyti, ar asmuo arba jo artimieji eina viešąsias pareigas. Pateikęs šią informaciją, žmogus „MoQ“ gali atsiskaityti prekybos vietose bei siųsti ir gauti pinigų iš kitų „MoQ“ naudotojų. Mokėjimų apyvarta gali būti iki 1 tūkst. eurų per metus.

Trečiasis lygis suteikiamas pateikus duomenis apie darbo santykius ir patvirtinus tapatybę m. parašu, fotografuojant galiojantį savo asmens dokumentą arba atvykus į savo mobiliojo ryšio operatoriaus saloną (su galiojančiu asmens dokumentu). Mokėjimų apyvartos limitas šiame lygyje yra 15 tūkst. eurų per metus.

M. Rimkūnaitė-Bložė sakė, kad pats paprasčiausias ir greičiausias būdas klientui pereiti į aukštesnį saugumo lygį yra patvirtinti tapatybę mobiliuoju parašu. Tuo metu populiariausias būdas, leidžiantis pakilti pakopa saugumo laipteliais, yra nufotografuoti save ir asmens dokumentą. Trečiasis – rečiau naudojamas būdas – padidinantis paskyros saugumą, yra patvirtinti tapatybę apsilankius telekomunikacijų salone.

Komentuodama DELFI kalbinto vilniečio situaciją, „MoQ“ vadovė sakė, kad galima daryti prielaidą, jog šiuo atveju vartotojas pirma sutiko papildyti sąskaitą, nurodė papildymo sumą, viršijančią jam taikomą limitą, ir inicijavo papildymą.

„Tada monitoringo sistema, padedanti laikytis principo „Pažink savo klientą“, sėkmingai pastebėjo, kad šiuo papildymu (kuris buvo patvirtintas) viršijamas vartotojo apsaugos lygiui suteiktas pinigų disponavimo limitas. Todėl paprašė kilstelėti saugumo lygį pakopa aukštyn, tačiau klientas nesutiko.

Pinigai buvo nurašyti nuo sąskaitos banke, tačiau, laikantis pinigų plovimo prevencijos reikalavimų, negalėjo būti įskaityti į sąskaitą mobiliojoje piniginėje. Sistema tris paras laukė, kol klientas padidins saugumo lygį ir – to neįvykus – automatiškai anuliavo papildymo operaciją, po ko lėšos buvo grąžintos į kliento banko sąskaitą.

Lėšų įskaitymo į banko sąskaitą trukmė priklauso nuo asmens pasirinkto banko ir tarptautinių mokėjimo kortelių organizacijų taikomų taisyklių. Pinigai būtų grąžinti bet kuriuo atveju – t.y., net jei klientas ir nebūtų kreipęsis į mus“, – sakė M. Rimkūnaitė-Bložė.

Monika Rimkūnaitė-Bložė

Siekia pritraukti naujų klientų

M. Rimkūnaitė-Bložė pasakojo, kad šiuo metu „MoQ“ vykdomos akcijų kampanijos tikslas yra pritraukti daugiau naudotojų ir paskatinti naudojimąsi tarp esamų.

„Vartotojai buvo skatinami už pusryčius ar pietus Vilniaus mieste, apsipirkimą prekybos centre, drabužius, sąskaitas už ryšį ar komunalines paslaugas mokėti programėle, o už tai programėlės kūrėjai per dvi dienas klientui sugrąžindavo 1–3 eurus.

Balandžio mėnesį MoQ plėtrą su panašia kampanija tęsia Kaune. Pinigų už pirkinius grąžinama ir mokant su „MoQ“ internetinėse parduotuvėse Pigu.lt ir Senukai.lt. Pinigų grąžinimo programos Vilniuje ir Kaune metu iš viso planuojama sugrąžinti pinigų už šimtus tūkstančių pirkimų programėle, o konkretus skaičius priklauso nuo atsiskaitymų intensyvumo“, – pasakojo ji.

Šiuo metu „MoQ“ turi daugiau nei 80 tūkst. aktyvių naudotojų. Beveik trečdaliui mokėjimų telefonu naudojamas ryšio operatorių suteiktas atidėto mokėjimo limitas, kurio panaudota suma vėliau pridedama prie operatoriaus sąskaitos.

Mokėjimus telefonu su programėle priima parduotuvės „Rimi“, degalinių tinklas „Viada“, kavinių tinklai „Caffeine“, „Hurracan“, „Caif Cafe“, „Vero Cafe“, mobiliojo ryšio operatoriai, kavinės, restoranai, sporto klubai ir kitos vietos – iš viso beveik 1,5 tūkst. fizinių atsiskaitymo taškų ir per 95 proc. lietuviškų interneto parduotuvių bei savitarnos svetainių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)