Nors sakoma, kad mokomės iš savų klaidų, tačiau galbūt ši istorija bus puiki pamoka ir kitiems gyventojams, kurie iš anksto žinos, kokias kliūtis teks įveikti prisireikus grynųjų.
Banko darbuotoja atsisakė aptarnauti
Kaip laikraščio žurnalistams pasakojo Radviliškio rajono pakraštyje gyvenantys senjorai, jiems prisireikė grynųjų pinigų naujam pirkiniui, todėl pensininkai nusprendė pasiimti 5 tūkstančius eurų iš savo sąskaitos, esančios „Swedbank“ Radviliškio skyriuje.
80 ir 84-erių metų pora neturi nei banko kortelės, nemoka naudotis nei bankomatais, nei elektronine bankininkyste, todėl nusprendė nuvažiuoti į Radviliškio mieste esantį banko skyrių ir ten pasiimti dalį sąskaitoje laikomų pinigų, juolab už laikomus pinigus bankas moka tik simbolines palūkanas.
Senjorai sakė, kad patys nuvažiavo į rajono centrą, tačiau čia atvykus laukė staigmena – banko darbuotoja paklausė, ar atvykėliai yra iš anksto užsiregistravę per programėlę internetu. Išgirdusi, kad nežinojo, jog reikia registruotis, banko darbuotoja net nepasiteiravusi, kokiu klausimu ir iš kur atvyko banko klientai, juos atsisakė aptarnauti.
Pensininkams nieko nepešus teko važiuoti atgal į kaimą.
Šiauliuose „pabučiavo“ banko durų rankeną
Apie savo nesėkmę banke Radviliškio rajono gyventojai pasipasakojo Šiauliuose gyvenančiai dukrai. Kadangi moteris turi darbą, pasisiūlė tėvus nuvežti į Šiauliuose esantį banko skyrių šeštadienį, kai turės išeiginę.
Šiaulietė sakė internete radusi informacijos, kad Šiauliuose „Swedbank“ dirba ir šeštadieniais. Panašu, kad bankas deramai nepasirūpino, jog informacija apie jo darbo laiką interneto portaluose būtų skelbiama teisingai, todėl šiaulietei atvykus iš kaimo su tėvais teko „pabučiuoti“ Šiaulių miesto centre įsikūrusio banko durų rankeną, nes jis tądien nedirbo.
Kažkuris prisiminė, jog „Swedbank“ padalinys veikia ir Šiaulių „Akropolio“ prekybos centre. Šiaulietei panaršius internete pavyko rasti informaciją, kad Šiaulių „Akropolyje“ „Swedbank“ skyrius šeštadienį dirba nuo 10 iki 21 valandos.
Nieko nelaukę visi nuskubėjo į „Akropolį“, tačiau čia atvykus paaiškėjo, kad „Swedbank“ savo skyrių čia jau seniai uždarė ir jo iš viso nebėra.
Registruotis nepakako – paprašė skaičių kombinacijos
Šiaulietei vėl teko vežti tėvus atgal į kaimą ir per specialią programėlę juos užregistravo į priėmimą Radviliškio banko padalinyje.
Sulaukus nurodytos dienos senjorus į Radviliškio banką atvežė žentas, nes jų dukra darbo dieną negalėjo pasiimti išeiginės, o Radviliškyje įsikūręs „Swedbank“ padalinys dirba tik darbo dienomis nuo 9 iki 17 valandos.
Net ir užregistruotu laiku atvykus į banką laukė dar vienas išbandymas: norint, kad banko darbuotojos aptarnautų, reikėjo į aparatą suvesti specialų skaičių kodą, kuris esą buvo išsiųstas į tą telefoną, kuriuo buvo atlikta registracija.
Kadangi tėvus priėmimui į banką užregistravo dukra, tai jos telefone turėjo būti ir minėtas kodas. Pensininkų žentui teko skambinti į Šiaulius žmonai, kad ji padiktuotų gautą kodą. Visa laimė, kad moteris tuo metu galėjo atsiliepti telefonu, nes priešingu atveju dar viena kelionė būtų nuėjusi veltui.
Radviliškio bankas pasiimti grynųjų pasiuntė į Šiaulius
Tačiau patekę pas banko darbuotoją senjorai ir jų žentas džiaugėsi neilgai, nes sužinojusi, jog klientai atvyko iš savo sąskaitos pasiimti dalį pinigų, banko darbuotoja pareiškė, kad Radviliškyje esantis banko filialas su grynaisiais pinigais nedirba jau kelerius metus ir pasiūlė kreiptis į Šiaulius.
Pasak redakcijos pašnekovų, paklausta, ar negalėtų iš karto užregistruoti vizitui į Šiaulius, paslaugi banko darbuotoja įspėjo, jog norėdami iš savo sąskaitos pasiimti 5 tūkstančius eurų senjorai bankui turės sumokėti 100 eurų pinigų išgryninimo mokestį.
Nuo tokios sumos pensininkams net plaukai pasišiaušė. „Jūs gal juokaujat?“ – savo nuostabos neslėpė uošvius į banką atvežęs žentas.
Prie bankomato keliavo tris kartus
Radviliškiečių pasakojimu, klientų sugėdinta banko darbuotoja jiems pasiūlė pigesnę išeitį – banke už 5 eurus pasiimti laikiną kortelę, kuria pasinaudodami jie galės bankomate išsigryninti 5 tūkstančius eurų ir tam papildomai išleis dar 25 eurus.
30 eurų išgryninimo kaina banko klientams ir jų žentui pasirodė irgi didoka, tačiau žymiai mažesnė už pradžioje minėtą 100 eurų sumą, todėl šeima nusprendė pasinaudoti banko darbuotojos patarimu.
Tačiau ir čia laukė nauja staigmena. Banko darbuotoja paaiškino, jog su jos siūloma kortele per dieną iš bankomato galima išsigryninti ne daugiau kaip 2 tūkstančius eurų, todėl tądien pavyko išgryninti tik 2 tūkstančius eurų, o paskui senjorų dukra dar dvi dienas Šiauliuose su laikinąja kortele turėjo vaikščioti prie bankomato, kol dalimis išėmė likusius 3 tūkstančius eurų, kuriuos paskui nuvežė tėvams į kaimą, esantį Radviliškio rajono pakraštyje.
Banko pozicija: klientai patenkinti esama tvarka
„Radviliškio naujienos“ su gyventojų pasakojimu supažindino „Swedbank“ atstovą spaudai Saulių Abraškevičių ir paprašė pateikti banko komentarą: kaip pats bankas vertina savo susikurtą tvarką, ar normalu, kad klientai tiek kartų buvo siuntinėjami, ar planuoja kažką daryti, kad ir internetu bei išmaniosiomis technologijomis nesinaudojantys senjorai galėtų paprasčiau atsiimti savo pinigus iš banko?
„Labai apgailestaujame dėl nemalonios klientų patirties. Tačiau ši klientų aptarnavimo tvarka, kai žmonės kviečiami vizitui registruotis iš anksto, galioja jau keleri metai. Bendras šios išankstinio klientų registravimosi tvarkos vertinimas yra labai geras – gyventojai ją vertina pozityviai, džiaugiasi galėdami planuoti savo laiką, negaišti laukdami eilėje. Į banko padalinį savo vizitą planuojantiems klientams siūlome registruotis ne tik interneto banke, bet ir telefonu 1884. Nurodžius savo vizito tikslą banko konsultantai patars ir paaiškins visas būtinas detales, šiuo atveju – kokiame artimiausiame padalinyje galima atlikti grynųjų operacijas su konsultantų pagalba, kokie įkainiai taikomi šiai paslaugai ir panašiai.
Suprantame, kad daliai senjorų gali būti sudėtinga vizitui užsiregistruoti patiems, todėl patartume tai atlikti su šeimos narių ir artimųjų pagalba. Informacijos apie banko padalinių adresus ir darbo valandas rekomenduojame ieškoti banko interneto svetainėje www.swedbank.lt, išmaniojoje programėlėje arba jos teirautis trumpuoju banko numeriu 1884. Už informacijos, nurodomos ne banko informacijos kanaluose, tikslumą bankas atsakyti negali“, – pakomentavo „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.