Kaip teigia Lietuvos bankas, mokėjimo paslaugų krepšelį sudarys sąskaitos tvarkymas, mokėjimo kortelės išdavimas ir mokėjimo operacijos (Lietuvos banko nustatytas pervedimų skaičius Lietuvoje ir į kitas ES bei Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybes), gautų lėšų įskaitymo administravimas, nustatytos pinigų sumos išgryninimas ir grynųjų įnešimas.

Tikimasi, kad nauji reikalavimai padidins mokėjimo paslaugų teikėjų konkurenciją.

Tačiau kai kurie komerciniai bankai nelaukia kitų metų pradžios, kai naujas reikalavimas įsigalios ir panašias paslaugas, kaip pagrindinė mokėjimo sąskaita jau pradėjo siūlyti.

Bankas „Citadelė“ jau nuo gegužės mėnesio klientams siūlo būtiniausių banko paslaugų paketą už 1 eur/mėn. Už šią kainą klientas gali gauti debetinę „MasterCard“ kortelę, nemokamą pinigų išgryninimą bankomatuose visame pasaulyje, neribotą operacijų skaičių pavedimais eurais ES ir EEE šalyse, nemokamus pinigų įnešimus, pinigų įskaitymą, mokesčių už komunalines paslaugas apmokėjimą internetu.

„Norinčių pasinaudoti banko paslaugų krepšeliu skaičius artėja prie 10 tūkst. Įdomu pastebėti tai, kad „Citadelės“ pasiūlytas būtiniausių banko paslaugų krepšelis padvigubino per mėnesį pritraukiamų naujų banko klientų skaičių, lyginant su laikotarpiu, kuomet bankas nesiūlė fiksuotos kainos paslaugų krepšelio“, - pastebėjo banko Korporatyvinės komunikacijos departamento direktorė Rita Simanavičiūtė.

Lietuvos banko paruoštas pasiūlymas dėl būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio ir jo kainos ribos nustatymo viešai konsultacijai pateiktas šių metų rugpjūčio 3 d.

Jame numatoma, kad pagrindinės sąskaitos turėtojas už komisinį mokestį galės neribotą gautų mokėjimų eurais įskaitymą, neribotą grynųjų pinigų įmokėjimą, grynųjų pinigų išmokėjimą (ne mažiau nei 550 eur/mėn.) bet kuriame EEE bankomate, ne mažiau kaip 10 pervedimų per mėnesį, kurie apimtų mokėjimus internetu bei tiesioginio debeto operacijas.

Lietuvos bankas ateityje žada atnaujinti krepšelio sudėtį pagal besikeičiančią vartotojų elgseną, o krepšelio didžiausia kaina bus peržiūrima kasmet.

Panašų paslaugų planą jau siūlo ir bankas „Nordea“. Planas „Viskas viename“ už 2 eurus per mėnesį siūlo nemokamą pinigų išsigryninimą iki 600 eurų, lėšų pervedimą eurais į visus Lietuvos ir ES/EEE bankus, atsiskaitymus už komunalines paslaugas, lėšų įskaitymą sąskaitoje iš kitų bankų.

Swedbank“ banko atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigė, kad pagrindinės mokėjimo paslaugos aktualumas bus aiškus tuomet, kai klientai turės realią galimybę įvertinti paslaugų krepšelio kainą bei sudėtį.

Pasak jo, dalis galimų paslaugų pagrindinės sąskaitos krepšelyje banke jau yra nemokamos: sąskaitos atidarymas, tvarkymas, uždarymas, atsiskaitymas mokėjimo kortelėmis internetu ar prekybos vietose, grynųjų pinigų įnešimas.

„Kalbant apie pinigų išgryninimą bankomatuose, absoliuti dauguma klientų neviršija nemokamo mėnesinio išgryninimo limito (standartiškai jis siekia 580 Eur). „Swedbank“ duomenimis, statistinis interneto banko naudotojas per mėnesį atlieka 4 mokėjimus, įskaitant įmokas už paslaugas. Populiariausias būdas apmokėti sąskaitas interneto banke yra „Įmokų ir mokėjimų“ krepšelis – jame 5 įmokas už komunalines paslaugas galima apmokėti už vienos įmokos kainą (0,23 Eur)“, - pasakojo banko atstovas.

SEB banko Produktų plėtros skyriaus vadovas Gintautas Giržadas komentavo, kad šis bankas jau kuris laikas siūlo penkis paslaugų planus pagal klientų poreikį – studentams, senjorams ir pan. Šiais planais naudojasi daugiau nei 155 tūkst. mūsų klientų.

„SEB banko klientams siūlomų paslaugų planų naudotojai už fiksuotą mėnesinį mokestį gali atlikti neribotą skaičių pinigų pervedimų eurais internetu į visas sąskaitas SEB banke, priklausomai nuo pasirinkto plano be išdavimo ir naudojimo mokesčių naudotis su paslaugų planu susieta pasirinkta debeto ar kredito kortele, naudotis kitais privalumais.

Taip pat tiems, kurie naudojasi paslaugų planais, nemokamai suteikiamas identifikavimo kodų generatorius“, - teigė jis.

Paklaustas dėl Lietuvos banko sprendimo įvesti pagrindinę mokėjimo sąskaitą ir nustatyti už joje esančių paslaugų krepšelio kainą, G. Giržadas atsakė: „Mokėjimu įstatymu siūloma sureguliuoti bazinės sąskaitos paslaugų krepšelį ir jo kainą. Kaip ir anksčiau esame minėję ne kartą, paslaugų kaina visais atvejais turi būti pagrįsta patiriamomis sąnaudomis, todėl ir šiuo atveju manome, kad pagrindinės mokėjimų sąskaitos kainodara turėtų būti pagrįsta bankų patiriamomis sąnaudomis tokiai paslaugai teikti“.

SEB banko atstovo nuomone, į Mokėjimo įstatymu reguliuojamą mokėjimo paslaugų krepšelį įeinančių paslaugų apimtis yra per didelė nei reikalinga vidutiniam klientui, todėl tokios sąskaitos poreikį sunku prognozuoti.

„Ar tokia paslauga jiems reikalinga, paaiškės tada, kai taps žinoma, kiek klientų šią paslaugą pasirinko. Mūsų nuomone, rinkoje yra pakankama pasiūla įvairiausių mokėjimo paslaugų derinių, iš kurių klientai gali išsirinkti jų poreikius atitinkantį variantą“, - teigė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (76)