DELFI jau rašė, kad šių metų balandį Seimas priėmė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kuriomis nuspręsta patikslinti su alkoholiniais gėrimais susijusius draudimus.
„Pagal priimtus pakeitimus nuo šių metų lapkričio 1 dienos bus draudžiama skelbti apie alkoholinių gėrimų kainų sumažinimą, organizuoti ne tik konkursus, bet ir žaidimus, akcijas ar loterijas, kurie skatintų įsigyti ar vartoti alkoholinius gėrimus“, – rašoma tuomet išplatintame pranešime žiniasklaidai.
Jame taip pat paaiškinta, kad bus draudžiama sudaryti galimybę pirkėjui iš karto ar per tam tikrą terminą arba įvykdžius tam tikras sąlygas po vartojimo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo laimėti prizą, gauti dovanų ar priedą prie alkoholinių gėrimų.
Be to, naujos nuostatos draus ne tik visuomenės informavimo priemonėse išspausdintų, bet ir kitokiais būdais išplatintų kuponų savininkams taikyti fiksuotas nuolaidas alkoholiniams gėrimams arba laikyti šiuos kuponus kitokiomis dalinio arba pilno mokėjimo priemonėmis.
Naikina korteles
Nuo antradienio į šiukšlių dėžę galima išmesti specializuoto gėrimų parduotuvių tinklo „Bottlery“ lojalumo korteles.
Tinklą valdančios įmonės „Mineraliniai vandenys“ atstovė Vaida Budrienė DELFI teigė, kad kortelės bus naikinamos kartu su klientų sukauptais lojalumo taškais.
„Nes įstatymiškai mes negalime apskritainei taškų į ateitį panaudoti, nei kontaktuoti, nieko“, – paaiškino ji.
Pašnekovė pridūrė, kad buvę kortelių turėtojai galės tapti „Bottlery“ klubo nariais.
„Nuo lojalumo kortelių tai skirsis tuo, kad nebus galima taikyti nei akcijų, nei išskirtinumo. Klubo narys galės pirmas susipažinti su naujienomis, kadangi „Bottlery“ du kartus per metus atveža gėrimų naujienas, dalyvauti renginiuose su vyndariais, konjakų namais ir t.t.“, – kalbėjo V. Budrienė.
Ji nurodė, kad apie kortelių panaikinimą klientai SMS žinutėmis ir elektroniniu paštu buvo informuoti likus savaitei iki lapkričio 1 dienos.
Kiek žmonių turėjo „Bottlery“ lojalumo korteles V. Budrienė pasakyti negalėjo.
Pakeitė etiketes ir meniu
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas DELFI pasakojo, kad jokių ženklų apie mažesnes alkoholio kainas nebelieka nei prekybos vietų lentynose, nei etiketėse, nei kur nors kitur.
„Kainos sumažinimo akcijos yra uždraustos, todėl pirkėjai negalės sužinoti, kad kažką gali nusipirkti pigiau“, – sakė jis.
„Čili picos“ direktorius Donatas Vaitasius sakė, kad akcijų alkoholiui tiesiog nebeliks.
„Atsižvelgdami į naują reguliavimą, siūlysime geresnę standartinę meniu kainą didesnės talpos kiekiams. Pavyzdžiui, 3 ar 5 litrų „alaus bokštams“. Bus labai gera kaina“, – žadėjo jis.