Tikroji kaina – vos įskaitoma
DELFI laišką parašęs skaitytojas rėžė tiesiai šviesiai: „Depo“ parduotuvė Klaipėdoje pradėjo veiklą nuo pirkėjų apgaudinėjimo“.
Skaitytojas pastebėjo, jog prekybos centre reguliari prekių kaina, neturint lojalumo kortelės arba neperkant namų ūkiui nebūdingo kiekio, yra skelbiama labai mažu šriftu, o kai kuriose vietose dar ir užslėpta po storesniu kainų kortelės laikikliu.
„Be abejo, klausant aplinkinių pirkėjų svarstymų, akivaizdu, kad jie skaito raudoname ženkle skelbiamas kainas, kurios nėra įprastos, o galioja tik turint lojalumo kortelę arba perkant ne vieną vienetą“, – rašė skaitytojas.
Jo nuomone, įvertinus tai, kokie žmonės lankosi naujajame prekybos centre, galima teigti, jog „Depo“ orientuojasi į vyresnio amžiaus, žemesnio išsilavinimo pirkėjus, kurie ne itin atidžiai išstudijuoja kainas, o žiūri į tas, kurios parašytos ryškiausiai.
Paanalizavus kelis pavyzdžius, išties akivaizdu, jog tikroji prekės kaina „Depo“ prekybos centre skelbiama taip, kad liktų nepastebėta.
Pavyzdžiui, didelėmis ir ryškiomis raidėmis ir skaičiais skelbiama, jog sauskelnių pakuotė kainuoja 17,99 euro, o mažesnėmis raidelėmis prirašyta, kad ši kaina galioja su DEPO kortele. Aiškiai ir ryškiai taip pat skelbiama, jog ta pati sauskelnių pakuotė kainuoja 16,99 euro, o mažesnėmis raidėmis parašyta, kad tokia kaina galioja perkant du vienetus. Įprasta sauskelnių pakuotės kaina yra 18,97 euro ir ji parašyta kelis kartus mažesniu šriftu nei tos, kurios galioja su DEPO kortele ar perkant kelis vienetus. Taip kainos skelbiamos prie kiekvienos prekės.
Skundų dėl kainų gauna nuolat
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Milda Deimantė teigė, jog tarnyba taip pat sulaukė pirkėjo skundo dėl „Depo“ prekybos centre skelbiamų kainų.
„Pradėsime preliminarų tyrimą ir aiškinsimės visas aplinkybes. Pirmiausia kreipsimės į patį prekybos centrą, o kai gausime atsakymą, tada spręsime, kaip elgtis toliau. Mes privalome per mėnesį nuo skundo gavimo nuspręsti, ar pradėti jį nagrinėti iš esmės“, – aiškino M. Deimantė.
Paklausta, ar plika akimi nematyti pažeidimų, nes tarnybai buvo pateiktos ir nuotraukos, kuriose aiškiai matosi, kaip kainos skelbiamos prekybos centre, M. Deimantė nesiryžo vertinti, ar pažeidimas yra padarytas.
„Kai tyrimas bus baigtas, tada ir bus galima konstatuoti faktą“, – teigė pašnekovė.
Jos teigimu, pirkėjų skundų dėl skelbiamų kainų sulaukiama nuolat. Rugsėjį Valstybinė vartotojų tiesių apsaugos tarnyba nubaudė keturis juridinius asmenis, spalį – vieną, dar keli tyrimai vyksta.
„Dažniausias pažeidimas toks, jog lentynoje skelbiama viena kaina, o kasoje ji staiga tampa kita, didesne. Daug skundų sulaukiame, kai būna įvairios akcijos, nes kai kurios skelbiamos akcijinės kainos klaidina vartotojus“, – dėstė M. Deimantė.
Už nesąžiningą komercinė veiklą gresia bauda nuo 289 iki 8688 eurų.
Klientams viskas aišku?
„Depo“ parduotuvės Klaipėdoje vedėja Genovaitė Žičkė, paklausta, kodėl pasirinkta tokia kainų išdėstymo politika, ar ji nėra klaidinanti, į klausimus atsakė gana lakoniškai.
„Daugiametė DEPO patirtis Latvijoje bei pirmosios dienos Klaipėdoje rodo, kad mūsų kainodara ir kainų nurodymo būdas yra priimtinas ir aiškus klientams. Absoliuti dauguma klientų tiek Latvijoje, tiek Lietuvoje DEPO parduotuvėse naudoja DEPO korteles, kurias galima gauti paprastai ir visiškai nemokamai. Visuomet atvirai bendraujame su klientais, suteikiame visą reikalingą informaciją. Klaipėdoje klientas kortelę ir jį dominančią informaciją apie kainas gali gauti parduotuvės skyriuose ir kasose. Kasose darbuotojai visuomet paklausia, ar klientas turi kortelę ir pasiūlo ją įsigyti prieš perkant prekes. Taip pat informuojame, kad kainos DEPO parduotuvėse nurodytos vadovaujantis teisės aktų reikalavimais“, – atsakymus pateikė G. Žičkė.
DELFI rašė, jog praėjusį ketvirtadienį Klaipėdoje duris atvėrė pirmasis Lietuvoje Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „Depo“ prekybos centras. Jo atidarymas buvo itin paslaptingas. Planuota, kad „Depo“ prekybos centras uostamiestyje pradės veikti gruodį, prieš Kalėdas, tačiau planai buvo pakoreguoti – veikla pradėta net mėnesiu anksčiau nei buvo numatyta. Įprastai prekybos centrų atidarymai būna trankūs, kelias savaites prieš atidarymo dieną organizuojama rinkodaros kampanija. „Depo“ elgėsi visiškai priešingai. DELFI žiniomis, prekybos centro darbuotojai patys tik išvakarėse sužinojo, kad nuo ketvirtadienio prekybos centras pradės veikti. Netrukus ši žinia pasklido socialiniuose tinkluose, buvo perduodama iš lūpų į lūpas.
Klaipėdoje atidarytas „Depo“ prekybos centras tapo pirmąją šio Latvijos prekybos tinklo parduotuve Lietuvoje. Uostamiestyje prekybos centrą projektavo bendrovė „Kita kryptis“, o statė statybos valdymo ir techninės priežiūros paslaugas teikianti įmonė „Contestus projektai“. Ji savo internetiniame tinklalapyje informuoja, jog stato ar du „Depo“ prekybos centrus. Abu – Vilniuje: Ukmergės ir Gariūnų gatvėse.
Minėtame tinklalapyje pateikiama informacija, jog abu prekybos centrai bus pastatyti kitais metais. Anksčiau skelbta, jog „Depo“ prekybos centrai taip pat turėtų būti atidaryti Kaune ir Panevėžyje. „Depo“ prekybos tinklas yra gerai žinomas Latvijoje, joje veikia devyni šio tinklo prekybos centrai.