Natalija (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) sako, kad šiomis dienomis apsilankė H. Manto gatvėje, kur nė vienas iš dviejų bankomatų neleido įdėti kortelės, o tik – nuskaityti.
„Retai nusiimu pinigus bankomate, ateinu šiandien, kortelės įdėti į aparatą neleidžia. Susigaudau dairydamasi, kad prašo skenuoti. Nuskenuoju ir viskas vyksta kaip visada išimant pinigus“, – sako moteris.
„Swedbank“ teigimu, galėjo būti sutapimas, jog klientė apsilankė būtent tuomet, kai neveikė fizinio kortelės nuskaitymo funkcija.
„Matyt, klientė atėjo į jūsų minimą savitarną, sausio 6 dieną apie vidurdienį, kuomet kelioms minutėms (iki 5 min.) vienu metu buvo užstrigę abiejų bankomatų fiziniai kortelių skaitytuvai.
Atsiprašome klientės už sukeltus nepatogumus ir dėkojame, kad dalinasi savo patirtimi naudojantis banko paslaugomis“, – „Delfi“ komentuoja „Swedbank“ Lietuvoje atstovas ryšiams su visuomene Gytis Vercinskas.
Jis pataria ištikus tokiai situacijai visuomet susisiekti su banko darbuotojais ir ta informacija pasidalinti, tuomet bankas gali operatyviai sureaguoti.
Tačiau Natalija svarsto, gal yra žmonių, kurie nėra aktyvinę kortelių reikiamų būdu ir gali susidurti su sunkumais.
„Ar teks kreiptis į bankus, kad aktyvintų, jei nėra kam iš artimųjų padėti?“ – teiraujasi Natalija.
Vis dėlto bankas komentuoja, kad bekontaktės operacijos yra tik papildoma alternatyva, o „Swedbank“ bankomatų, kur yra galimybė identifikuotis vien bekontakčiu būdu, nėra. Kitaip tariant, kortele galima naudotis ir įprastai – ją įdėti.
Banko teigimu, jau 9 iš 10 „Swedbank“ bankomatų turi bekontakčio veikimo funkciją, o tokiuose bankomatuose ekranų užsklandoje pateikiama atitinkama informacija.
„Iki šių metų pabaigos visuose „Swedbank“ bankomatuose bus galimybė identifikuotis bekontakčiu būdu“, – komentuoja atstovas.
Savo ruožtu norėdamas aktyvinti bekontakčio pinigų išėmimo funkciją klientas „Swedbank“ išmaniojoje programėlėje arba interneto banke turi aktyvinti mokėjimo kortelės funkciją „Bekontakčiai atsiskaitymai“.
„Ši funkcija bus aktyvi, naudojant mokėjimo kortelę ir fiziškai, ir elektroninėje piniginėje“, – komentuoja G. Vercinskas.
„Swedbank“ pernai gegužės pabaigoje pranešė, kad savo bankomatuose pradeda diegti naują funkcionalumą. Tai leisią pinigines operacijas atlikti greičiau ir patogiau – neįdėjus kortelės.
Pasinaudoti bekontakčiu identifikavimo būdu bankomate galima ir naudojant e. piniginę, esančią telefone ar kitame išmaniajame įrenginyje. Su išmaniuoju įrenginiu iš bankomato galima tik išimti pinigų bei pasitikrinti sąskaitos likutį.
Kortelės identifikavimas bekontakčiu būdu nekeičia konkrečiai kortelei galiojančių įkainių ir limitų.
Lietuvos bankas pernai spalį skelbė, kad 2024 metų pirmąjį pusmetį gavo 521 skundą dėl mokėjimo paslaugų. Tai beveik perpus (arba 44 proc.) mažiau nei tuo pačiu metu 2023 metais. Pokytį lėmęs itin sumažėjęs skundų dėl mokėjimo paslaugų skaičius.
Daugiausia skundų, susijusių su mokėjimo paslaugomis, sulaukiama dėl mokėjimo sąskaitų apribojimo ar jų uždarymo (beveik 40 proc.). Daugiau nei trečdalis susiję su finansinio sukčiavimo atvejais, kiti – dėl mokėjimo kortelių (4 proc.) ir kitų priežasčių, pavyzdžiui, netinkamai vykdytų mokėjimo operacijų.
Operacijos (eurais) Lietuvos mokėjimo paslaugų teikėjų prižiūrimuose bankomatuose (2024 m. III ketv.):
Lietuvos banko duomenimis, praėjusių metų trečiąjį ketvirtį Lietuvoje veikė 1131 bankomatas, visi jie atliko grynųjų išdavimo operacijas. Lėšų pervedimo operacijas galėjo vykdyti 406 bankomatai, o grynųjų priėmimo – 283.