Duonos kepyklos „Vilniaus duona“ generalinė direktorė Rita Ramanauskienė, remdamasi įvairiais tyrimais, sukūrė šiuolaikinio vartotojo portretą.
Iš jo matyti, kad jis vartoja racionaliai, yra taupus, reiklus ir nelojalus, medžioja akcijas, mėgsta naujoves, nepasitiki reklama, aktyvus socialinėje medijoje, tikisi lygiavertės partnerystės, jam svarbu greitai ir sveikai maitintis bei mėgautis skoniu.
„Atskirų tyrimų duomenimis, 37 proc. žmonių prekybos centrų interneto puslapiuose ieško informacijos apie akcijas ir radę akciją, kuri jiems patinka pakeičia savo nuomonę, į kurią parduotuvę eiti“, - dienraščio „Verslo žinios“ surengtoje konferencijoje „Verslas 2014. Augimo pagreičio beieškant“ susirinkusiems verslininkams kalbėjo R. Ramanauskienė.
Pasak jos, labai jaučiama, kad žmonės domisi naujovėmis - naujo produkto perkamumas būna didelis.
„Dabar maisto sektoriuje pastebime tai, ko anksčiau nepastebėjome. Tai yra greitis ir sveikata tam tikroje kombinacijoje. Greitai reikia visiems. Kai kalbu su jaunais žmonėmis ir klausiu, kodėl maitinasi būtent taip, jie sako, kad iš šiuolaikinės informacijos galima gauti tiek daug malonumo, žinių ir labai greitai, kad maisto gamyba lyginant su tuo yra labai lėta, todėl siekiama maistą valgyti pagamintą. Tačiau kartu labai pastebimas ir noras sveikai maitintis“, - savo įžvalgomis dalijosi bendrovės vadovė.
Lietuviai turi nuostatą, kokios rūšies duoną galima laikyti sveika.
„Sveikatos tendencija ir noras sveikai maitintis yra labai pastebimi. Mes tai pastebime ir duonos sektoriuje. Lietuvoje sveika duona pirmiausiai laikoma ta, kuri yra praturtinta grūdais. Net per krizės laikotarpį matėme, kad krentant brangesnių produktų pardavimui, augant batonų pardavimui grūdėtosios duonos pardavimas lyderiavo“, - kalbėjo R. Ramanauskienė.
Permokėti neskuba
Kita vertus, norintys sveikai maitintis maistui kelia ir kitas ne mažiau svarbias sąlygas.
„Įdomus dalykas, kad daugiau nei 80 proc. žmonių, kurie nori sveikai maitintis sakė, kad maisto nepirks, jeigu jis jiems nebus skanus. Vadinasi, sveikata turi kartu eiti su skoniu ir, be abejo, tai turi būti įperkama, nes žmonės už sveikus produktus nėra pasiryžę mokėti gerokai daugiau. Jie sutinka mokėti maždaug 5 proc. daugiau“, - konferencijoje dėstė R. Ramanauskienė.
Jos teigimu, pasaulyje darytų tyrimų duomenimis, labiausiai pasitikima šeimos narių, draugų ir bendradarbių rekomendacijomis bei internete rasta informacija.
„Įprastiniai rinkodaros priėjimo būdai nėra tokie įtaigūs ir efektyvūs“, - kolegoms verslininkams konstatavo ji.
Kalbėdama apie verslo planus kitiems metais, R. Ramanauskienė tvirtino, kad duonos rinka jau kelerius metus iš eilės krenta po 5 procentus. Tai lemia mažėjantis gyventojų skaičius, didėjanti duonos kaina ir besikeičiantys vartotojų įpročiai.
„Kadangi tikimasi šiokios tokios infliacijos, žaliavų pigimo, bet ir atlyginimų augimo, mūsų žiniomis, rinka stagnuos arba dar gali kristi. Tačiau yra tikimybė, kad kitąmet vartotojas rinksis brangesnius produktus“, - prognozavo bendrovės vadovė.