Pirkėjų įpročiai keičiasi

Štai „Maximos“ parduotuvėse po beveik dviejų savaičių tokių maišelių įsigyta penktadaliu mažiau. Per pirmąsias septynias liepos dienas „Iki“ parduotuvėse pirkėjų įsigytų itin lengvų plastikinių maišelių skaičius yra beveik 5 kartus mažesnis už pernai sunaudotų maišelių savaitinį vidurkį.

Rimi“ parduotuvėse pirkėjai sunaudoja 3 kartus mažiau plastikinių maišelių nei anksčiau. O „Lidl“ pirkėjai naudoja apie 40 procentų mažiau maišelių, panašiai kaip ir kitose šalyse. „Norfa“ taip pat pastebi besikeičiančius pirkėjų įpročius ir mažesnį maišelių naudojimą, bet konkrečios statistikos dar neturi.

„Pastebėjome, kad, pavyzdžiui, vaisių arba daržovių klientai į vienkartinius plastikinius maišelius stengiasi nebedėti ir sveria juos visai be maišelio, o į namus šias prekes nešasi savo atsineštuose daugkartinio naudojimo maišeliuose, tinkleliuose. Taip pat sveriamoms prekėms pirkėjai dažniau atsineša vienkartinių plastikinių maišelių iš namų.

Tiesa, kai kuriems lankytojams dar tenka priminti, kad nuo liepos vienkartiniai plastikiniai maišeliai yra parduodami kaip įprasta prekė ir kainuoja 1 centą, tačiau pirkėjai į tai reaguoja geranoriškai ir jei maišelio vis tiek pageidauja – jį įsigyja.

Pasitaiko ir tokių atvejų, kai savitarnos kasose pirkėjai pamiršta įvesti iš prekybos salės pasiimtų maišelių kiekį, tačiau tikime savo pirkėjų sąmoningumu ir viliamės, kad ilgainiui lankytojai šį įprotį išsiugdys, o vienkartinių maišelių suvartojimas mūsų parduotuvėse reikšmingai sumažės“, – pasakoja „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.

„Iki“ tinkle daugkartinių maišelių pardavimai išaugo maždaug 40 proc., o plastikinių įsigyta apie pusė milijono – stipriai mažiau, nei būdavo sunaudojama iki tol.

„Kol kas tendencija gamtos naudai labai gera. Vien pirmoji savaitė parodė, kad nedidelis pokytis apsiperkant gali virsti reikšmingu postūmiu švaresnės ateities link. Mūsų statistika rodo, kad per pirmąsias septynias liepos dienas pirkėjų įsigytų itin lengvų plastikinių maišelių skaičius yra beveik 5 kartus mažesnis už pernai sunaudotų maišelių savaitinį vidurkį.

Jau kelerius metus „Iki“ galima įsigyti daugkartinių maišelių vaisiams ir daržovėms, kitiems smulkiems produktams. Įvedus pokyčius, prasidėjo jų pirkimo bumas – priklausomai nuo maišelio rūšies, paklausa per devynias liepos dienas išaugo 30-43 proc.

Tokia tendencija kol kas išlieka ir kitomis liepos savaitėmis. Tačiau turime palaukti šiek tiek ir jau po keleto mėnesio pamatysime, kaip tai iš tikrųjų pakeitė mūsų klientų įpročius“, – pažymi „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Prekybos tinklas „Rimi“, kaip patikina, dėl naujos tvarkos negavo jokių nusiskundimų iš pirkėjų.

„Įgyvendinus naujovę ir apmokestinus plonus plastikinius maišelius pastebime, kad parduodame apie 70 procentų mažiau minėtų maišelių nei anksčiau klientai vidutiniškai per savaitę pasiimdavo nemokamai, kitaip tariant, – 3 kartus mažiau. Tad pokytis išties – didelis.

Tikime mūsų pirkėjų sąmoningumu ir noru prisidėti prie plastiko taršos mažinimo, tad vis daugiau pirkėjų renkasi tvaresnes alternatyvas. Taip pat šiuo metu pastebime, kad daugkartinių maišelių pardavimai šiomis savaitėmis išaugo netgi 30 kartų“, – sako „Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.

„Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis taip pat sako, kad pirkėjams neaiškumų kyla vis mažiau.

„Lidl“ parduotuvių darbuotojai mielai atsako į klientams iškilusius klausimus, padeda savitarnos kasose. Parduotuvėse taip pat yra klientams skirtos informacijos apie vienkartinių maišelių apmokestinimą ir jų alternatyvas.

Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai vis dažniau renkasi, įsigyja bei naudoja tvaresnes alternatyvas – daugkartinius maišelius vaisiams, daržovėms ar biriems produktams susidėti. Tokius maišelius galima užrišti, o panaudojus – išplauti ir naudoti pakartotinai. Pirminiai duomenys rodo, kad tendencijos yra panašios kaip ir kitose „Lidl“ šalyse, kur toks sprendimas yra įgyvendintas, – ilgainiui šiose šalyse maišelių sunaudojama apie 40 procentų mažiau“, – komentuoja „Lidl“ atstovas.

„Lidl“ savitarnos kasos

Viename tinkle atsiras naujovė

Be kita ko, vieno didžiausio prekybos tinklo parduotuvėse, apsiperkant su plastikiniais maišeliais, liepos pabaigoje atsiras naujovė – savitarnos kasose reikės naudoti žetonus.

„Suprantame, kad pakeisti tam tikrus įpročius užtrunka ir kartais prireikia papildomų pastangų, tad siekdami padėti savo pirkėjams įsigyti vienkartinių maišelių, kai to išties reikia, dar patogiau ir paprasčiau, jau netrukus įgyvendinsime naujų sprendimų.

Liepos pabaigoje pirkėjai mūsų parduotuvių savitarnos kasose galės rasti žetoną, kurį nuskaičius, kaip įprastai ir kitas prekes, įsigytų vienkartinių plastikinių kiekis atsiras bendroje pirkinių krepšelio sumoje. Jei vienkartinių plastikinių maišelių yra daugiau negu vienas, pirkėjas žetonėlį turi skenuoti tiek kartų, kiek maišelių nori įsigyti, arba laukelyje „Kiekis“ ranka įvesti turimą maišelių skaičių“, – apie naują tvarką savitarnos kasose pasakoja „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.

Šiuo metu savitarnos kasose pirkėjas kol kas turi pats įvesti prekybos salėje pasiimtų vienkartinių maišelių kiekį. O prie kasos pirkėjui atsinešus prekių vienkartiniuose maišeliuose, parduotuvės darbuotojai pasitikslina, ar maišelius pirkėjas atsinešė su savimi iš namų, ar pasiėmė prekybos salėje. Reguliarioje kasoje darbuotojas paprašys pirkėjo įvardyti, kiek vienkartinių maišelių pasiėmė prekybos salėje, ir įmuš juos į kasą.

Delfi apie šią naujovę pasiteiravo ir kitų prekybos tinklų, tačiau kol kas pokyčių neplanuojama.

„Kol kas tokių pokyčių neplanuojame. Mes manome, kad pas mus turbūt vienas patogiausių sprendinių, mat tereikia suskaičiuoti, kiek paėmei maišelių, ir savitarnos kasoje paspausti mygtuką, kuris rodo kiekį. Paprastoje kasoje tai padaro kasininkė“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė.

Tiesa, viename prekybos tinkle jau taikoma panaši praktika – savitarnos kasose reikia nuskenuoti specialią kortelę su vienkartinių plastikinių maišelių kodu.

„Apsiperkant „Lidl“ parduotuvės standartinėje kasoje, pirkėjams tereikia pasakyti, kiek naujų vienkartinių maišelių jie panaudojo. Savitarnos kasose tokiu atveju pirkėjas turi nuskenuoti specialią kortelę su vienkartinių plastikinių maišelių kodu ir taip įtraukti juos į savo pirkinius. Atsinešus vienkartinį plastikinį maišelį iš namų, už jį mokėti nereikia. Žetonų turėti neplanuojame“, – pažymi „Lidl Lietuva“ atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)