Prekybininkai gelbėja įvaizdį
Visuomenės sveikatos centro duomenimis, tokiam būriui praėjusią savaitę dėl ūmios žarnyno infekcijos prireikė medikų pagalbos. 29-iems žmonėms teko gydytis ligoninėje. Salmonelėmis užkrėstomis salotomis pirkėjus pamaitinusios „Maximos“ atstovai tikina su nukentėjusiaisiais palaikantys ryšį.
„Panevėžyje kilęs protrūkis mums pamoka ir priminimas, kad dėmesio gamybos procesams ir gaminių saugai negali būti per daug. Nuolat palaikome ryšį su nukentėjusiaisiais ir jų šeimų nariais. Įsipareigojome kompensuoti visas ligonių gydymo išlaidas bei suteikti kitą reikalingą pagalbą ir šį pažadą vykdome“, – teigia „Maxima LT“ komunikacijos vadybininkė Milda Januškevičienė.
Tokia prekybininkų pozicija kai kuriems susirgusiesiems atrodo labai ironiškai. Jau antrą savaitę besigydanti moteris tvirtina nesulaukusi jokios prekybininkų reakcijos.
Ligą nustatė be tyrimų
Klaipėdos g. 92 esančioje „Maximoje“ ryžių ir krabų salotų birželio 8-ąją pirkusiai ir jau kitą dieną blogai pasijutusiai panevėžietei Ligitai dar tebetęsiamas nedarbingumo pažymėjimas. Per tiek laiko su moterimi prekybos tinklo atstovai nesusisiekė. Ligitą stebina ir Respublikinės Panevėžio ligoninės Infekcinių ligų klinikos medikų elgesys.
„Susirgusi kreipiausi į šeimos gydytoją, iš karto buvau nusiųsta į Infekcinę ligoninę. Ten man nedarė jokių tyrimų, nepaėmė pasėlių. Tik vaistų išrašė iš akies nusprendę, kad man – tas pats, kaip visiems“, – pasakojo panevėžietė.
Karščiuojanti moteris buvo išsiųsta gydytis į namus – ligoninės palatos jau buvo pripildytos tokių pačių „Maximos“ salotų valgiusių pacientų.
Antrą savaitę vaistus gėrusi Ligita dabar jaučiasi gerai, tačiau ar sunaikinta salmoneliozę sukėlusi bakterija, medikai atsakymo dar neturi. Moteris pas infektologą užregistruota tik mėnesio pabaigoje.
„Ne tik apie krabų, apie jokias „Maximos“ mišraines nebenoriu nė pagalvoti“, – purtosi Ligita.
Infekcinių ligų klinikos vedėjas Eugenijus Preidis patvirtino, jog tyrimai buvo atliekami ne visiems po krabų salotų užkandos besikreipusiems į ligoninę.
„Jei simptomai tie patys, kaip ir daugelio, ir visi nurodo tą patį valgę, atlikti tyrimų nebėra prasmės. Diagnozė ir taip aiški“, – „Sekundei“ teigė gydytojas.
Apsinuodijusieji tebesigydo
Epidemiologai patvirtino pirminę prielaidą, kad susirgusieji galėjo užsikrėsti namuose valgydami ryžių ir krabų skonio lazdelių salotas su majonezu, pirktas prekybos centre „Maxima“, Klaipėdos g. 92. Tirtiems pacientams patvirtinta salmoneliozės diagnozė. Krabų salotų likučių mėginiai buvo pristatyti į Nacionalinę visuomenės sveikatos priežiūros laboratoriją. Atlikus laboratorinius tyrimus maiste rasta salmoneliozę sukėlusių bakterijų.
Iš paguldytųjų į Infekcinių ligų kliniką tik porai pacientų paėmus pasėlius neišaugo salmoneliozę sukelianti bakterija. Prieš patekdami į Infekcinių ligų kliniką šie pacientai jau buvo pradėję gerti vaistus.
Pasak E. Preidžio, tokio masinio salmoneliozės protrūkio Panevėžyje nėra buvę jau bent trejetą metų.
Pykinimu, vėmimu, viduriavimu, karščiavimu, pilvo ir galvos skausmais pasireiškianti liga paprastai trunka nuo keturių iki septynių dienų, tačiau iš prieš savaitę pasisotinusiųjų „Maximos“ krabų salotomis dauguma dar turi nedarbingumo pažymėjimus.
Pasak Visuomenės sveikatos centro specialistų, daugelis pacientų pasveiksta be specifinio gydymo. Tačiau bakterijos iš užkrėsto žarnyno gali patekti į kraują. Tokiu atveju gresia rimtos vidaus organų komplikacijos.
Darbuotojai nesilaikė higienos
Po to, kai praėjusią savaitę „Maximos“ krabų salotų užvalgę panevėžiečiai masiškai užplūdo gydymo įstaigas, Panevėžio valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba parduotuvės, esančios Klaipėdos g. 92, kulinarijos cecho veiklą laikinai sustabdė. Prekybos centras mišrainėmis neprekiavo kelias dienas. Nors kulinarijos cecho veikla atnaujinta, prie mišrainių skyriaus pirkėjų eilių neliko net per pietų pertrauką.
Panevėžiečius į ligos patalą išguldžiusios „Maximos“ atstovė dėl salmoneliozės protrūkio kaltina asmens higienos nesilaikiusius Panevėžio maisto gamybos padalinio darbuotojus.
„Galėjo būti pažeidimų, susijusių su aplaidumu laikant ir ruošiant maisto produktus bei darbuotojų asmeninės higienos normų nesilaikymu. Tiek padalinio vadovas, tiek pati bendrovė dėl šio įvykio prisiima visą atsakomybę“, – teigia „Maxima LT“ komunikacijos vadybininkė M. Januškevičienė.