Vienos jų atstovas įsitikinęs, jog reikia įvesti įvažiavimo į Karklę mokestį, tačiau savivaldybė jau rengia sprendimą, kad poilsiautojai mokėtų už automobilių stovėjimą.
Pinigus rinktų infrastruktūrai
„Visi taip daro, skriaudžia žmones, kodėl mes turime atsilikti. Mus ypač papiktino tai, kad įvažiavimas į Neringą šią vasarą kainuos 20, o nebe 10 eurų, Palanga pasididino pagalvės mokestį, o nuo kitų metų planuoja įvesti įvažiavimo mokestį. Klaipėda apmokestino automobilių stovėjimą Smiltynėje.
Tas mūsų noras įvesti įvažiavimo mokestį į Karklę yra viena iš protesto formų. Taip galime parodyti, kad visas Lietuvos pajūris bus apmokestintas. Gal tada ir kitos pajūrio savivaldybės ims daryti poilsiautojams palankias išvadas“, – kalbėjo Naujosios Karklės bendruomenės pirmininkas Leonardas Jankauskas.
Karklės gyventojai yra pasiskirstę į tris bendruomenes ir vieningos nuomonės dėl įvažiavimo rinkliavos neturi.
„Kita priežastis, kodėl reikėtų rinkti įvažiavimo mokestį yra ta, jog Klaipėdos rajono savivaldybė Karklei neskiria jokio dėmesio, nė euro infrastruktūrai gerinti. Visoje gyvenvietėje nėra nė vienos pėsčiųjų perėjos, jau nekalbu apie tai, kad apšvietimas taip pat tragiškas. Mūsų tikslas yra surinkti lėšų, pagerinti infrastruktūrą, kuria naudojasi ne tik karkliškiai, bet ir poilsiautojai, o tada to mokesčio būtų galima ir atsisakyti“, – aiškino L. Jankauskas.
Rinkliava – 5 eurai?
Karklėje poilsiautojų vasarą būna daugybė, nes daugelį vilioja ramybė ir laukiniai paplūdimiai.
„Žinau, kad yra svarstoma, jog reikia apmokestinti automobilių stovėjimo aikšteles, kuriose telpa apie 150 mašinų. Aš esu kitos nuomonės – geriau rinkti įvažiavimo rinkliavą, o ne apmokestinti stovėjimą, nes susimokėti įvažiavimo mokestį žmonėms būtų pigiau nei mokėti už visą dieną aikštelėje stovintį automobilį“, – dėstė L. Jankauskas.
Paklaustas, kokio dydžio galėtų būti tas įvažiavimo mokestis, pašnekovas aiškino, kad jis gali siekti ir 5 eurus, bet, pavyzdžiui, pensininkams, daugiavaikėms šeimoms būtų galima taikyti nuolaidas.
„Įvesti tą įvažiavimo mokestį labai paprasta, reikia tik trijose vietose pastatyti užkardus ir žmones prie jų, kurie rinktų pinigus. Aišku, kad pinigai turėtų atitekti Karklės bendruomenei, o ne keliauti į bendrą savivaldybė biudžetą, nes tada vėl negausime nė lito“, – aiškino L. Jankauskas.
Startas – šią vasarą
Karkliškiai Klaipėdos rajono savivaldybei jau prieš kelerius metus buvo pasiūlę dvi alternatyvas, kaip vasarą reguliuoti automobilių srautus Karklėje. Viena jų – apmokestinti įvažiavimą į gyvenvietę, kita – apmokestinti automobilių stovėjimą.
Kelerius metus ir vyko diskusijos, kurios, anot Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Sigito Karbausko, šią vasarą ir turėtų pasibaigti.
„Įvažiavimo mokesčio į Karklę mes rimtai nevertiname. Kalbame apie automobilių stovėjimo apmokestinimą, nes tai būtų daug tikslingiau – aikštelėse dirbtų kontrolieriai, būtų daugiau tvarkos, sumažėtų vagysčių iš automobilių, žmonės mašinų nebestatytų bet kur.
Gali būti, kad už automobilių stovėjimą Karklėje jau reikės mokėti šią vasarą“, – teigė S. Karbauskas.
Klaipėdos rajono savivaldybės Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus teigė, kad jau yra parengęs savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl automobilio stovėjimo apmokestinimo Karklėje.
„Kol kas tai dar yra tik juodraštis, kurį atidaviau tarybos nariams, kad jie susipažintų, galėtų diskutuoti. Aš siūlau, kad už automobilio stovėjimo valandą Karklėje reikėtų mokėti 30 euro centų, bet politikai gali nuspręsti ir kitaip, pavyzdžiui, balsuoti, kad mokestis butų euras už valandą. Be to, dar kyla įvairių klausimų dėl stovėjimo vietų apmokestinimo, nes negalima apmokestintų tų vietų, kurios yra prie regioninio kelio. Čia jau turės pasisakyti juristai“, – teigė A. Ronkus.