Prisijungusi prie banko negalėjo atlikti pavedimo

Pirmadienį prisijungusi prie savo išmaniosios „Swedbank“ programėlės, Kristina ruošėsi atlikti pinigų pavedimą. Tačiau programėlė to atlikti jai neleido, mat vis atsirasdavo užrašas: „pavedimo atlikti iš šios sąskaitos negalima“.

„Nustebau, nes dar tą dieną atlikau mokėjimus bankine kortele, viskas gerai veikė, tačiau kažkodėl mano banko sąskaita per programėlę užblokuota. Niekada gyvenime nesu susidūrusi su tokia situacija ir nedariau jokių veiksmų, kurių pasekmė galėtų būti sąskaitos užblokavimas“, – tikina ji.

Paskambinusi trumpuoju „Swedbank“ numeriu Kristina sužinojo, kad jos sąskaita užblokuota, nes nebuvo atnaujinusi savo duomenų. Konsultantė paaiškino, kad bankas negali užblokuoti kortelės veiklos, bet gali neleisti atlikti bankinių pavedimų, kol klientė nepateikė atnaujintų savo duomenų.

„Konsultantė labai greitai paaiškino, ką turiu padaryti, jog vėl galėčiau atlikti bankinius pavedimus ir dar pokalbio metu atnaujinau savo informaciją, kurios realiai nereikėjo atnaujinti, nes mano asmens kodas ir gimimo data nėra pasikeitę, tačiau turėjau nurodyti, kokias pareigas užimu ir kiek maždaug uždirbu“, – pasakoja pašnekovė.

Visa ši situacija moteriai pasirodė keista: „Kodėl manęs niekas neįspėjo, kad bus panaikinta mano galimybė atlikti bankinius pavedimus, jei aš neatnaujinsiu duomenų? Kodėl iškart prisijungus prie išmaniosios programėlės, man neatėjo pranešimas, kad „Sveiki, Jūsų sąskaita yra užblokuota dėl x priežasties, padarykite x, kad galėtumėte naudotis savo pinigais?“

Moteris tikina pasiteiravusi banko konsultantės, kodėl jos niekas neįspėjo ir kodėl nėra aiškiai pateikta ši informacija. „Ji atsakė, kad tai labai geras klausimas ir bankas dirba, kad klientai būtų informuoti. Kaip ji aiškino, tokia problema susidarė dėl to, kad dauguma žmonių naudoja programėlę, o ne internetinę versiją“, – sako Kristina.

„Swedbank“: klientas informuojamas dar prieš 90 dienų skirtingais kanalais

„Swedbank“ atstovas Ernestas Ramonas pabrėžia, kad klientas visada, dar prieš 90 dienų nuo duomenų atnaujinimo termino pabaigos keliais etapais ir skirtingai kanalais yra informuojamas apie poreikį pateikti būtinus duomenis.

„Informavimas vykdomas įvairiais kanalais, pavyzdžiui, interneto banko žinute, elektroniniu paštu, trumpąja žinute, popieriniais laiškais ir kt., taip siekiant maksimaliai užtikrinti, kad informacija pasiektų klientą“, – tikina jis.

Banko atstovas pažymi, kad informacijos pateikimas bankui yra svarbus dėl kelių priežasčių. Pirma, bankams galioja labai griežti teisiniai reikalavimai, kurie įpareigoja įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“. Šio principo įgyvendinimas yra susijęs su tarptautiniais pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos veiksmais. Kaip sako, pasaulyje pastaruoju metu suaktyvėjo įvairios saugumo grėsmės, buvo ir atvejų, kai naudojantis bankų sistemomis buvo finansuojami tokias grėsmes keliantys judėjimai.

„Bankai privalo užtikrinti, kad jų infrastruktūra nesinaudotų piktavaliai ir grėsmę kitiems asmenims keliantys asmenys. Jei bankai šių reikalavimų nesilaikytų, jie gali sulaukti oficialių sankcijų, o užsienio valstybių finansinės įstaigos gali nutraukti bendradarbiavimą su tokiais bankais“, – aiškina „Swedbank“ atstovas.

Turint aktualius duomenis, bankui esą lengviau užtikrinti sąskaitų saugumą, užkirsti kelią neteisėtiems sukčių veiksmams, sustabdyti įtartinas pinigines operacijas ir tokiu būdu neleisti klientui patirti finansinius nuostolius.

Jeigu klientas nepateikia informacijos ar ji yra nepakankamai išsami, bankas gali atsisakyti vykdyti arba sustabdyti kliento piniginių operacijų ar sandorių vykdymą, kadangi to nedarydamas jis pažeistų teisės aktų reikalavimus. Be to, negavus reikiamos informacijos iš kliento, bankas gali svarstyti ir apie dalykinių santykių nutraukimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (624)