Aliejų keičia taukais
Mažmeninio prekybos tinklo UAB „Gulbelė“ steigėjas ir vadovas Arūnas Tarnauskas pasakoja, kad šiuo metu prekyboje jaučiami nemaži pokyčiai.
Anot jo, žmonės reaguoja į augančias kainas ir sau gali leisti vis mažiau.
„Jie ieško pigesnių produktų tose kategorijose, kurių jiems reikia. Štai, pavyzdžiui, aliejui pabrangus, žmonės daugiau perka taukus. Jie ieško, kaip tilpti savo biudžete, nes mūsų pardavimai tiek nekyla, kiek kyla kainos, todėl žmonės orientuojasi į savo išlaidas, vyksta taupymas“, – atvirai sako jis.
Kaip aiškina, bendrai maisto kainų šuoliai prasidėjo kartu su karo Ukrainoje pradžia, vasario antroje pusėje ir nors iš pradžių žmonės kaupė maisto produktus ir jų įsigydavo daugiau, šiam etapui pasibaigus prasidėjo taupymas.
„Dabar brangesnė prekė tiesiog pakeičiama pigesne.
Sunku suprasti, nes mes, štai dabar matome mėsos pardavimų sumažėjimą. Gal šalia mūsų dar egzistuoja kita rinka, į kurią buvo emigruota, nes, turbūt, to šešėlio šiek tiek vis tiek yra, o valgyti gi žmonėms reikia. O kuo labiau brangsta produktas, tuo žmonės labiau ieško, kaip jį įsigyti pigiau“, – sako jis.
Vadovas dar kartą užsimena apie vieną ryškiausių maisto produktų pakeitimą kitu.
„Aliejus brango labiau nei taukai, todėl jie labiau ir perkami“, – sako jis bei priduria, kad bendrai skaičiuojant prekes, maisto produktų pardavimai vienetais mažėja.
„Žmonės visada elgiasi racionaliai ir tuo turime neabejoti, jie prisitaiko“, – teigia A. Tarnauskas.
Dažniau renkasi sumažintų kainų prekes
UAB Aljansas AIBĖ komercijos departamento direktorė Žydrė Baskutytė Delfi pasakoja, kad nors šiose parduotuvėse pirkėjų skaičius išlieka stabilus, pastebėta kitokių vartojimo pokyčių tendencijų.
„Vidutinė AIBĖ pirkinių krepšelio suma nesikeičia, tačiau pirkėjo krepšelyje prekių vienetais yra mažiau negu prieš tris mėnesius.
Pastebime, kad klientai atidžiau renkasi prekes, daugiau dėmesio skiria kainai. Pirkėjai dažnai pastebi, jeigu prekės kaina būna pasikeitusias, dažniau renkasi sumažintų kainų prekes”, – sakė ji.
Taip pat pastaruoju metu, anot Ž. Baskutytės, išaugo akcijų įtaka.
„Atsižvelgiant į kainų augimą ir pirkėjų poreikius AIBĖ parduotuvėse kiekvieną savaitę akcijuojami svarbiausius produktai – aliejus, pieno produktai, kruopos, mėsos, duonos gaminiai”, – sakė atstovė.
„Kubo“ vadovas: prekės užsiperkamos didesniais kiekiais
Prekybos tinklo „Kubas“ vadovas Saulius Jurkus pasakojo, kad kalbant apie kainas, jie iš tiekėjų kasdien gaunantys pranešimus apie jų didėjimą, tačiau vartotojų pasirinkimuose kol kas jis didesnių pokyčių nepastebėjęs.
„Visi kainas kelia kaip susitarę kiekvieną dieną ir kiekvieną savaitę.
Mes nepastebime pokyčių vartotojų elgsenoje, kad jie pirktų pigesnius produktus. Nors tie produktai ir pabrango, kuriuos jie įpratę pirkti, kol kas jie perkami ir toliau ir pastebėjimo, kad dėl kainų kilimo būtų renkamasi kitas prekes, nėra, nebent tai nežymus pokytis ir mes paprasčiausiai to nepastebime.
Jei „Dvaro“ sviestas pabrango, jis perkamas ir toliau, nes analogiškai brango ir kiti mažiau kokybiški produktai. Gi niekas nepinga“, – komentavo vadovas.
Pasak jo, kad gyventojai daugiau pirktų prekių su akcija, vadovas taip pat nepastebėjęs, mat jos visada būdavusios populiarios.
„Galbūt būtų galima išskirti tai, kad pastebime, jog žmonės labai reaguoja į žiniasklaidą ir dažnai tam tikras prekes užsiperka didesniais kiekiais. Pavyzdžiui, sakoma, kad Ukrainoje pagaminama apie 30 proc. saulėgrąžų aliejaus, ir tada mes matome, kad žmonės masiškai užsiperka saulėgrąžų aliejaus.
Ukrainoje prasidėjus karui mes prekiavome ukrainietiškomis anglimis, tai pastebėjome, kad klientai iškart jas iššlavė. Žmonės vertina, kad tam tikros prekės arba nebenusipirks, arba ta prekė pabrangs“, – teigė jis.