Didėja įkainiai
Gyventojai sulaukia pranešimų, kad nuo rugsėjo už kai kurias bankų paslaugas teks pakloti daugiau.
Štai SEB banko pranešimuose klientams teigta, kad nuo rugsėjo 1-osios bus atnaujinamos bendrosios taisykės, paslaugų ir operacijų kainynas privatiems klientams bei paslaugų interneto banke teikimo sąrašas.
Pranešama, kad tarp svarbiausių pakeitimų – nauji įkainiai, nors minimalus pagrindinis banko paslaugų mokestis plano nepasirinkusiems klientams jau metų pradžioje padidėjo 30 centų.
Teigiama, kad nuo rugsėjo klientams naujos, atnaujintos ar pakeistos mokėjimo kortelės išsiuntimas paprastuoju paštu Lietuvoje kainuos 2 Eur, nors anksčiau buvo nemokamas.
Taip pat teigta, kad kortelės siuntimas registruotuoju paštu Lietuvoje kainuos 4 Eur, nors anksčiau kainavo 1,45 Eur, o jeigu bus poreikis siųsti į užsienį, kaina nuo 5,79 Eur kyla iki 10 Eur.
SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė sakė, kad SEB banko paslaugų planų mokesčiai nebuvo keičiami nuo 2018 metų, o įtakos kainų peržiūrėjimui turėjo dėl trečiųjų šalių kainodaros išaugusios banko sąnaudos paslaugoms teikti – pavyzdžiui, kortelių siuntimo paštu sąnaudos.
Kai kas brangsta ir daugiau nei 43 proc.
„Luminor“ bankas įkainius keitė nuo balandžio 1 dienos, o „Swedbank“ taip pat pokyčius žada nuo rugsėjo.
Kaip redakcijai teigė „Swedbank“ komunikacijos srities vadovė Judita Martyšė, paslaugų plano „Patogu“ standartinis įkainis nesikeičia ir lieka 1,3 Eur/mėn., tačiau paslaugų planas „Patogu“ kainuos nebe 0,9 Eur/mėn., tačiau 1,1 Eur/mėn.
Taip pat daugiau mokės ir „Senjorų programos“ ir programos „Auksinė paslauga“ dalyviai, kurie už planą „Patogu“ mokės nebe 0,7 Eur/mėn., tačiau 1 Eur/mėn.
Paslaugos daugiau kainuos ir konkrečių planų nepasirinkusiems banko klientams.
Minimalus kasdienių paslaugų mokestis sieks 1 Eur/mėn., nors anksčiau buvo 0,7 Eur/mėn., o bekontaktės „Debit Mastercard“ kortelės mėnesinis aptarnavimo mokestis bus 1 Eur/mėn., nors anksčiau taip pat buvo 0,7 Eur/mėn.
Taip pat naujo PIN generatoriaus išdavimas ir keitimas, vietoje 8,69 Eur, nuo rudens kainuos 16 Eur.
„Įkainių pokyčius atlikome įvertinę išaugusius kokybiškų ir saugių banko paslaugų teikimo kaštus bei įgyvendindami pinigų plovimo prevencijos reikalavimus.
Nuo 2017 m. įvestų paslaugų planų ryškesnių pokyčių kainodaroje nebuvo. Praėjusių metų pradžioje paslaugų plano „Patogu“ mokestis netgi buvo sumažintas nuo 1,7 Eur iki 1,3 Eur. Tuo metu kasdienės bankininkystės patogumui didinti buvo įdiegta daug naujovių – atsiskaitymai išmaniaisiais įrenginiais, „Mano biudžeto“ įrankis, „E. taupyklė“, „Smart-ID“, atvirosios bankininkystės sprendimai ir kt.
Šiuo metu įgyvendinami pokyčiai leis ir toliau investuoti į klientų aptarnavimo kokybę, banko elektroninių kanalų plėtrą, naujų paslaugų diegimą bei išmanių atsiskaitymų infrastruktūrą“, – teigė atstovė.
Prašys pasiaiškinimo išsigryninant
„Delfi“ jau anksčiau rašė, kad nuo rugsėjo 1-osios „Swedbank“ banke norintys išsigryninti 10 tūkst. Eur ar daugiau, taip pat bankui privalės pateikti paaiškinimą.
Teigiama, kad paaiškinimas, kur nusiimtos lėšos bus panaudotos, reikalingas siekiant mažinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką.
„Šiuo pokyčiu siekiame mažinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką, kai tam gali būti panaudojami grynieji pinigai. Atsižvelgiant į įtartinų operacijų atpažinimo kriterijus, patvirtintus FNTT direktoriaus įsakymu, bankas turi pareigą įvertinti, ar didelės grynųjų pinigų sumos panaudojimas atitinka kliento įprastą bendradarbiavimą su banku“, – teigė „Swedbank“ atstovas Gytis Vercinskas.
Jis patikslino, kad paaiškinimą dėl planuojamų lėšų panaudojimo gyventojas privalės pateikti kaskart, kai išimama suma bus lygi ar didesnė nei 10 000 Eur.
„Vienos operacijos metu didesnę nei 10 000 Eur grynųjų pinigų sumą privatus asmuo galės išsiimti banko padalinyje be papildomų apribojimų, nepaisant paaiškinime išdėstomų išsigryninimo motyvų.
Iš banko turimų duomenų ir matome, kad didesnių grynųjų pinigų poreikis privatiems asmenims dažniausiai yra vienkartinis – atsiskaitymui už didesnės vertės pirkinį ar pan. Taip pat verta paminėti, kad klientai įprastai renkasi banko padalinį didesnių grynųjų pinigų kiekiui gauti.
Tik apie 0,7 proc. visų klientų išima iš bankomatų daugiau nei 10 000 Eur“, – teigė atstovas.
SEB banko valdybos narė ir mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė E. Dovbyšienė anksčiau tikino, kad kalbant apie didesnės negu 10 tūkst. eurų sumos išsigryninimą, kiekvienu atveju kliento SEB bankas pagrįsti gryninimo operacijos neprašo, tačiau yra ir išimčių.
„Remiantis teisės aktų reikalavimais, kai kurias atvejais galime kreiptis į klientą ir prašyti nurodyti panaudojimo tikslą“, – teigė ji.
Pasiteiravus, ar paaiškinimų prašoma ir „Luminor“ banke, jų atstovas patikino, kad tokia praktika nėra taikoma.