Be pinigų – nuo rugsėjo
Į DELFI besikreipusi Lina (asmuo red.žinomas – DELFI) pasakojo, kad „Revolut“ naudojosi daugiau nei metai, o sąskaitą atsidarė siekdama vykdyti individualią veiklą, tačiau netrukus sulaukė nemalonios staigmenos – jos sąskaita, kaip tikino, buvo įšaldyta.
„Kaip supratau, jiems („Revolut“-red.) kilo įtarimas, iš kur tiek daug pavedimų gaunu iš skirtingų žmonių.
Man programėlėje rodė, kad būkite pasiruošę pateikti reikiamus dokumentus. Kai mane užblokavo, pati nelaukusi jų prašymo išsiunčiau visus dokumentus, tačiau dabar jokios reakcijos. Jie man neatrašo ir nereaguoja“, – pyko moteris.
Ji pasakojo, kad nors sąskaitoje likusi pinigų suma nėra įspūdinga, apie 70 Eur, jai šiandien labiausiai pikta dėl nepateiktų paaiškinimų.
„Šiuo metu mano sąskaita užblokuota nuo rugsėjo 24 dienos.
Ir per „Facebook“ jiems rašiau, neatrašė, o kai pasakiau, kad kreipsiuosi į žiniasklaidą, atsakė, kad negali suteikti informacijos, o kai komanda išspręs viską, susisieks su manimi per programėlę. O kiek laukti reikės, neaišku. Svarbiausia, kad jie nepaaiškina, kas vyksta“, – sakė moteris.
Į DELFI kreipėsi ir skaitytojas Gintas. Jo istorija – panaši, jis pasakojo su užblokuota sąskaita susidūręs 2019-ųjų gruodžio pabaigoje.
„Buvau sutaupęs apie 400 Eur kelionei paslidinėti, o tądien, kai užblokavo, buvau kelionėje, Lenkijoje, ir kai reikėjo susimokėti už degalus, paaiškėjo, kad to padaryti negaliu“, – aiškino jis.
Vyras tikino jau kurį laiką negalintis susisiekti su „Revolut“.
„Nei kontaktų, nei telefono numerių, nei paaiškinimo, kodėl. Baisiausia yra tai, kad niekas neduoda atsakymo, paaiškinimo. Ar aš atgausiu nusavintus pinigus? Esu nusiuntęs ir bankinį išrašą, ir savo paso nuotrauką, ir save nufotografavęs. Nulis.
Blokuojant sąskaitas turi būti pretekstas ar teismo nutarimas, antstoliai, ir tai jie informuoja, o čia yra visiška savivalė“, – teigė Gintas ir pridūrė, kad „Revolut“ yra užblokavęs ir jo dukros sąskaitą bei keturių bendradarbių sąskaitas.
„Gal „Revolut Payments“ bankrutuoja?“, – klausė jis.
„Revolut“: lėšas įšaldome dėl tikrinimų
„Revolut“ atstovas Baltijos šalyse Vaidotas Cucėnas DELFI komentavo, kad klientų lėšos įšaldomos ne be priežasties.
„Klientų tikrinimas yra nuolatinis procesas, ypač pastaruoju metu, kai griežtėja keliami saugumo, pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos reguliaciniai reikalavimai.
Mes laikomės ir vadovaujamės tiek tarptautiniais, tiek vietiniais įstatymais, todėl kartais klientams apribojame finansinių paslaugų teikimą arba lėšas įšaldome.
Lietuvoje mes vadovaujamės LR pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu. Jame sakoma, kad „finansų įstaigos ir kiti įpareigotieji subjektai, nustatę, kad jų klientas atlieka įtartiną piniginę operaciją ar sandorį, nepaisydami piniginės operacijos ar sandorio sumos, privalo tą operaciją ar sandorį sustabdyti“, – sakė V. Cucėnas ir pabrėžė, kad visais atvejais klientų lėšos yra saugios ir pasibaigus tikrinimams klientas vėl jomis gali naudotis.
„Vis dėlto, jei sąskaitą nusprendžiama uždaryti, joje laikomas lėšas klientas gali susigrąžinti“, – pridūrė jis.
Kalbant apie įmonės komunikaciją, anot jo, susidūrus su nesklandumais, ar turint klausimų klientai visada gali kreiptis naudodami programėlę „New Chat“.
„Tai yra vienintelis kanalas, socialiniuose tinkluose aptarnavimo klausimai ir kita pagalba nėra teikiama.
Pirmiausia dėl asmens privatumo politikos ir dėl to, kad kiekvienas atvejis yra individualus“, – kalbėjo jis.
Paprašytas patikslinti, kada dažniausiai būna užšaldomos klientų lėšos, jis aiškino, kad tai lemia klientų atliekamos „neįprastos operacijos“.
„Pavyzdžiui, gan dažnai savo asmeninę sąskaitą klientai naudoja vykdydami įvairią komercinę veiklą. Pagal mūsų nuostatas, to daryti negalima – tam yra sukurta verslo sąskaita ir verslui skirtos paslaugos“ – sakė jis.
V. Cucėnas taip pat sakė atsiprašantis, kad kai kuriems klientams tenka ilgiau palaukti atsakymo ir sprendimo iš klientą tikrinančių specialistų.
„Savo klientams esame įsipareigoję užtikrinti saugumą, todėl finansinių nusikaltimų srityje dirba beveik 20 proc. viso mūsų personalo.
Turime suprasti, kad pasaulis keičiasi, o finansiniame pasaulyje griežtėjančius saugumo reikalavimus galima būtų palyginti su oro uostais, kuriuose per pastarąjį dešimtmetį saugumo reikalavimai stipriai sustiprėjo ir tai pakeitė mūsų visų keliavimo įpročius – mes nebegalime vežtis skysčių, kilus bent menkiausiam įtarimui yra patikrinamas visas mūsų bagažas. Dėl griežtėjančio saugumo nepatogumus patiria ir visiškai nekalti žmonės, bet tokia yra naujoji pasaulio tvarka ir panašu, kad daugelyje sričių saugumo reikalavimai ateityje tik griežtės“, – sakė jis.
LB: skundų gauname
DELFI komentaro dėl situacijos kreipėsi ir į Lietuvos banką (LB). Jo atstovai patvirtino, kad galimai klientų nusiskundimai yra susiję su finansų rinkos dalyviams keliamais reikalavimais, įtvirtintais Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme.
„Jame nustatyta, kad finansų įstaigos privalo tinkamai pažinti savo klientus: nustatyti kliento ir galutinio naudos gavėjo asmens tapatybę, gauti informaciją apie dalykinių santykių tikslą ir pobūdį, nuolat atnaujinti turimą kliento pažinimo informaciją, atlikti nuolatinę kliento dalykinių santykių stebėseną.
Finansų įstaigos privalo užtikrinti, kad jų turima informacija apie klientą yra tinkama ir aktuali, t.y. privalo būti laiku atnaujinama. Dėl to finansų įstaigos gali kreiptis į klientus siekdamos atnaujinti ar patikslinti dalykinių santykių pradžioje surinktą informaciją apie juos arba, kai kyla klausimų dėl kliento atliekamų operacijų, lėšų kilmės ir pan.“, – komentavo LB atstovai.
Taip pat, kaip buvo teigiama, tais atvejais, kai klientas vengia bendrauti su finansų įstaiga arba atsisako jos nustatytais terminais pateikti prašomą papildomą informaciją, finansų įstaiga turi teisę apriboti finansinių paslaugų teikimą klientui, ar iš viso atsisakyti tęsti dalykinius santykius su tokiu klientu.
„Atskirais atvejais lėšos gali būti ir įšaldomos. Žinoma, finansų įstaigų taikomos priemonės turi būti proporcingos kliento galimai keliamai pinigų plovimą ir teroristų finansavimo rizikai“, – buvo rašoma gautuose atsakymuose.
Taip pat buvo teigiama, kad LB dėl bendrovės „Revolut“ sąskaitų įšaldymo taip pat gavo nusiskundimų iš klientų, tačiau, kaip patikslino, jų kiekis nėra toks, kuris keltų įtarimų dėl įstaigos veiklos.
„Jeigu „Revolut“ klientai mano, kad bendrovė pažeidė jų teisėtus interesus pirmiausiai derėtų kreiptis į pačią bendrovę, o jeigu atsakymo nesulauktų arba jis netenkintų, siūlytume kreiptis į priežiūros instituciją“, – komentavo LB.