Konkurencija iš Kinijos nuolat ir labai sparčiai auga, kalbėjo tarptautinės logistikos ir transporto bendrovės „Clevy Links“ generalinis direktorius ir konsultantas Fredericas Campagnacas per Baltijos investuotojų forumą.
Su įmone „Clevy“ prieš metus pradėjo dirbti Lietuvos paštas, kuris užtikrina bendradarbiavimą su viena didžiausių Kinijos e-prekybos platformų „Alibaba“.
„Kinijoje yra apie 600 mln. interneto vartotojų ir apie 800 mln. išmaniųjų telefonų naudotojų, kai iš viso Kinijoje yra apie 300 mln. pirkėjų internete, kurių kasmet turėtų daugėti po 20 proc.”, - įspūdingas e-komercijos galimybes Kinijoje pristatė F. Campagnacas.
Pasak jo, jau dabar Kinijoje internetu apsiperka apie 10 proc. visų šalies pirkėjų, kai prekybą internete iš esmės yra pasidalinę du prekės ženklai, tai - „Alibaba“, kuri užima apie 57 proc. rinkos, ir „Jingdong” (21 proc.). Prognozuojama, kad Kinijoje interneto rinka ir toliau sparčiai augs, priešingai nei JAV ar Jungtinėje Karalystėje, kur ji yra subrendusi.
Nors į Kinijos rinką mėgina įžengti ir didieji Vakarų prekybininkai internetu, tokie kaip „Amazon“ ar „Ebay“, F. Campagnacas dėsto, kad jiems tai sekasi palyginti sunkiai, o užimama rinkos dalis lieka nedidelė. Kinijos prekybininkams, priešingai, neblogai sekasi savo verslą plėtoti kitose šalyse.
Prieš metus apie bendradarbiavimą su Kinijos e-komercijos milžinais paskelbęs Lietuvos paštas dabar rezultatais yra patenkintas bei pastebi augančią Kinijos prekybininkų konkurenciją.
„Mūsų produktas yra labiau skirtas tranzitui: tam, kad prekės iš Kinijos patektų ne Lietuvos gyventojams, o į kitas Europos šalis, Rusiją, ar tolimesnes šalis. Mes esame Europos Sąjungos šalis, kurią pasirinko Kinijos „Alibaba“ partneris Europos Sąjungos kontekste, kaip tranzitinę valstybę“, - paaiškino Lietuvos pašto generalinė direktorė Lina Minderienė.
Pasak jos, yra ir daugiau Europos Sąjungos valstybių, kurios bendradarbiauja su tiekėjais iš Kinijos, tai, pavyzdžiui, Suomijos ir Belgijos paštai.
„Tokių partnerių Europoje nėra daug, stipriųjų penketuke esame ir mes, tam įtakos turi mūsų gera geografinė padėtis. Žinoma, mes, kaip siuntų operatorius, taip pat matome didžiulį ir augantį srautą į Lietuvą, nes prekes iš Kinijos „Alibaba“ ar kitų platformų užsisako ir Lietuvos gyventojai“, - kalbėjo ji.
Paklausta, kiek iš Kinijos į Lietuvą siunčiama prekė pabrangsta, ji dėstė, kad šis brangimas – neesminis arba įskaičiuotas į vartotojui siūlomą galutinę kainą. Dėl šios priežasties konkurencija su vietos prekybininkais dar labiau išauga.
„Matome, kad klientams svarbiausia yra siuntimo laikas ir kaina, dėl to daugėja neregistruotų siuntų ir žmogus mieliau rizikuoja, bet tikisi prekę gauti greičiau ir pigiau, - sakė ji. - Dabar e-logistika, e-komercija yra viena iš pagrindinių ašių iš kurių gyvena dauguma operatorių ir tai yra pagrindinė verslo diskusijų tema.“
Lietuvos paštui pradėjus bendradarbiauti su Kinijoje veikiančiomis kurjerių ir siuntų bendrovėmis, susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas yra sakęs, kad šis bendradarbiavimas „padės Lietuvai tapti vienos didžiausių pasaulio rinkų, Kinijos, vartais į Europą“.
Penktadienį Vilniuje vyksta Baltijos investuotojų forumas, kuriame dalyvauja tarptautinio verslo, visuomenės ir politikos lyderių, ekonomikos ekspertų, žurnalistų ir diplomatų.