Bandė nutraukti sutartį, kol prisistatė skolų išieškojimo įmonė

Rūta, įsigijusi abonementą, sporto klubą pradėjo lankyti prieš karantiną, tačiau netrukus persigalvojo dėl, jos manymu, itin prastų higienos sąlygų.

„Norėjau nutraukti sutartį, bet sporto klubas nesutiko nutraukti ir dar liepė susimokėti. Su manimi pakankamai agresyviai susirašinėjo ir kalbėjo. Klausiau, su kokiu žmogumi kalbu, net neprisistatė, numetė ragelį. Važiavau gyvai pakalbėti, į akis pasakė, kad su manimi susisieks ir nutrauks sutartį.

Mergina skambino, sakė pasižiūrės mano istoriją ir žadėjo susisiekti iki darbo pabaigos. Galiausiai niekas su manimi nesusisiekė ir padavė į skolų išieškojimo įmonę. Jie su manimi nekalbėjo, bet iškart pradėjo skolų išieškojimą. O suma juokinga – 12 eurų“, – pasakoja ji.

Moteris tikina, kad jos mama tuo pačiu metu buvo pradėjusi lankyti sporto klubą, ir „Gym plius“ sutiko nutraukti jos sutartį. Tuo metu pati Rūta jau pusantro mėnesio bando ją nutraukti.

Sutartyje nurodyta, kad pageidaujant nutraukti abonementą, sporto klubą reikia įspėti mažiausiai prieš 30 d., antraip teks susimokėti už visą mėnesį, nepaisant to, kad klientas sporto klubo neplanuoja lankyti.

Rūta dar karantino metu, t. y. daugiau nei prieš 30 d., administraciją informavo, kad nori nutraukti sutartį. Anot jos, administracija tikina, kad tuo metu nedirbo, todėl ji neva turi susimokėti už birželio mėn., kai sporto klubo nelankė.

Gym plius nesutinka nutraukti sutarties, kol aš nesusimokėsiu. Iš pradžių reikalavo susimokėti už 10 mėnesių, vėliau už du mėnesius į priekį, galiausiai liko tik mėnesis. Dabar priverstinai iš manęs reikalauja pinigų“, – sako ji.

Už mėnesį gavo tris sąskaitas

Sporto klubas kas mėnesį klientams siunčia el. sąskaitas į jų banko sąskaitas. Rūta nustebo už vieną mėnesį gavusi tris skirtingas sąskaitas.

„Už vieną mėnesį įkeltos trys skirtingos sąskaitos: dvi po 30 eurų ir 12 eurų. Pagal juos, vietoje 30 eurų dabar turiu susimokėti 72 Eur. Kiek ten žmonių dirba ir negali sutvarkyti tokių dalykų? Visiškas chaosas. Būčiau aš tuos 12 Eur susimokėjus, vienu metu taip ir žadėjau padaryti, bet atsidarius banko sąskaitą pamačiau tris skirtingas sumas, mane tai papiktino – jie apgaudinėja žmones“, – pabrėžia pašnekovė.

Be to, ji sporto klubą lankė tik mėnesį, buvo sumokėjusi už pusantro mėn. abonementą: „Mano pinigai turėtų persikelti į kitą mėnesį, nes internete skelbiama, kad abonementas už laikotarpį, kai klientas nelankė sporto klubo, persikels. Niekas nepersikėlė ir reikalauja pinigų.“

Skaitydama atsiliepimus apie sporto klubą Rūta pastebėjo, kad tokių atvejų kaip jos – labai daug. Iš tiesų Rekvizitai.lt apie įmonę galima rasti nemažai panašių nusiskundimų: klientai norėjo nutraukti sutartis dar karantino metu, tačiau „Gym plius“ pirmiausia prašė susimokėti už mėnesio abonementą.

Delfi dėl komentaro kreipėsi į „Gym plius“. Sporto klubo atstovė paprašė į Delfi besikreipusios moters duomenų, nes neva tai galėtų būti išgalvota istorija, tačiau juos gavusi komentaro nepateikė.

VVTAT gavo apie 10 skundų dėl „Gym plius“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastaruoju metu sulaukia nemažai vartotojų skundų dėl vienašališko sporto klubų sutarčių pratęsimo ir vartotojų keliamo reikalavimo nutraukti paslaugų teikimo sutartis. Šiuo metu VVTAT nagrinėja apie 40 tokio pobūdžio vartotojų skundų.

Dėl „Gym plius“ VVTAT yra gavusi apie 10 vartotojų prašymų, iš kurių dalis jau yra išspręsta taikiu būdu. Vartotojai prašymuose pateikė nusiskundimus, susijusius su paslaugų teikimo sutarčių nutraukimu ir dėl to kylančiomis pasekmėmis.

„Kiekvienu konkrečiu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo, ar sutartyje nėra aptartos nenugalimos jėgos aplinkybės ar šalių nenumatytos aplinkybės, ar nėra aptarta sąlygų dėl paslaugų teikimo dėl nuo paslaugų teikėjo nepriklausančių aplinkybių ir pan.

Jei minėtos aplinkybės sutartyje neaptartos, ir paslaugų teikėjas buvo sustabdęs veiklą bei neteikė paslaugų pagal sudarytą sutartį, vartotojas turi teisę nemokėti sutartyje sutarto mokesčio už tą laikotarpį, kurio metu negalėjo naudotis paslaugomis, t. y. nebuvo teikiamos paslaugos pagal sutartį“, – pažymi VVTAT.

Anot tarnybos, paslaugų teikėjas gali vartotojui siūlyti pratęsti abonemento sutartį dėl sporto klubo paslaugų teikimo tiek, kiek, paskelbus karantiną Lietuvoje, negalėjo teikti paslaugų, tačiau kiekvienu atveju toks pasiūlymas turi būti individualiai aptartas su vartotoju.

„Jei vartotojas nesutinka su sutarties pratęsimu ir jam nėra aktualu gauti paslaugas pratęsus sutartį, vartotojas gali atsisakyti sutarties pratęsimo ir prašyti nutraukti sutartį, pasibaigus sutartyje numatytam galiojimo terminui“, – komentuoja VVTAT.

Jei vartotojas pageidauja nutraukti sutartį nesulaukęs sutartyje numatyto paslaugų teikimo termino pabaigos, vartotojas turėtų vadovautis sutartyje numatytomis sąlygomis. Jei sutartyje yra numatytos nuolaidos, kurios turi būti sumokamos atsisakius sutarties nepasibaigus paslaugų teikimo terminui, vartotojas turėtų sumokėti šias nuolaidas. Tačiau kiekvienu atveju būtų individualiai vertinama, ar vartotojui buvo suteikta galimybė faktiškai pasinaudoti paslaugomis ir ar už šias paslaugas buvo suteiktos faktinės nuolaidos. Kilus ginčui, kiekvienu individualiu atveju paslaugos teikėjas turėtų įrodyti minėtas aplinkybes.

Tuo metu, jei vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavyksta rasti bendro sprendimo, pagal Vartotojų teisių apsaugos įstatymą, vartotojas pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją raštiška pretenzija ir išdėstyti savo keliamą reikalavimą.

Paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

Vartotojui negavus paslaugos teikėjo atsakymo arba gavus atsakymą, kuris vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka.

Kartu su prašymu VVTAT turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos, pavyzdžiui, pinigų sumokėjimą už paslaugą patvirtinančio dokumento kopija, kreipimosi į paslaugos teikėją kopija, paslaugos teikėjo atsakymo kopija, sutarties kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (56)