Teikti ne popierines, o elektronines sąskaitas faktūras ir važtaraščius visi PVM mokėtojai įpareigoti nuo spalio. Bet, mokesčių inspekcijos teigimu, šįryt susidarė didžiulis srautas besijungiančiųjų.
Apkrauta sistema nebegalėjo sklandžiai veikti. Tiems, kas neužpildys dokumentų ar pridarys klaidų, inspekcija sako netaikysianti sankcijų iki pat Naujųjų. Ramina ir dėl abejonių, ar duomenys tokioje sistemoje saugūs. Verslininkai susirūpino, nes inspekcijai tapo prieinama itin svarbi įmonių informacija, tokia kaip sandorių sumos.
„Pats kūrimo procesas, ir verslas, matyt nebuvo įtrauktas ir procesas galėjo būti šiek tiek sklandesnis, bet komunikacija prasidėjo ganėtinai tik metų pradžioje, tad tokioms nedidelėms kompanijoms pasiruošimo laikotarpis yra mažesnis nei didelėms kompanijoms ir galiu sakyti, kad truputį pritrūko laiko“, – pripažino užsakomųjų finansų ir buhalterinės apskaitos paslaugų įmonės „Nordgain“ vadovė Agnė Jasinskaitė.
Tuo metu mokesčių inspekcija užtikrino visų gautų duomenų saugą ir konfidencialumą.
„Mes esame atlikę ir visus vertinimus ir atitinkame visus standartus, atitinkame iSOS standartą. Norime patikinti, kad tiek pateikti į mokesčių administravimo informacinę sistemą duomenys, tiek į kitas informacines sistemas, visi duomenys yra saugūs ir tik turintys teisę darbuotojai gali prieiti prie duomenų, vertinti juos ir analizuoti“, – patikino VMI i.SAF ir i.VAZ projektų vadovė Virginija Ginevičienė.
VMI nurodo, kad jei klientams kyla klausimų, informacijos galima ieškoti jų internetiniame puslapyje, skambinti į mokesčių informacijos centrą ar naudotis VMI „Facebook“ paskyra.