Iškart suprato apgaulę
Vyras skelbimų portale patalpino skelbimą, jog už 130 eurų parduoda seną telefoną, greitai į jį sureagavo neva Latvijoje gyvenanti lietuvė, ji vyrui atsiuntė sąskaitos išrašą, kuris neva turėjo įsigalioti kitą dieną. Suprasdamas riziką dėl apgaulės jis pasidomėjo siuntų įmonės „DPD Lietuva“ galimybėmis keisti pristatymo adresą, laiką, kada surenkami siuntiniai, t. y. jis įsitikino, kad, jei prireiks, jis bet kada galės sustabdyti siuntimą.
„Kitą rytą susisiekiau su pirkėju ir gavau informaciją, jog mokėjimas ateis tik po dar vienos dienos. Tai buvo ženklas, kad turiu stabdyti siuntimą. Paskambinau į „DPD“ klientų aptarnavimo centrą pasiteirauti, ar nebus sudėtinga tai atlikti. Mergina telefonu pasakė, kad ji tuoj pat informuos kurjerį, kad šis tiesiog grąžintų siuntą atgal. Kitaip tariant, paliktų tame pačiame Palangos paštomato skyriuje, kur aš jį ir įdėjau. Problema išspręsta! Nė velnio. Siuntinys išvyko į Klaipėdą“, – pasakoja Delfi skaitytojas.
Vyras apie tai siuntų įmonei pranešė el. laišku ir dar kartą paprašė sustabdyti siuntinį. Nesulaukęs atsakymo jis dar kartą paskambino klientų aptarnavimo centrui.
Penkis kartus išgirdo „informuosime kolegas“
„Mergina telefonu pažadėjo „perduoti kolegoms“, kad sustabdytų siuntimą. Puiku! Nė velnio. Naktis, o siuntinys jau Kauno rajone, tad ankstų rytą vėl rašau elektroninį laišką. Neatrašius, paskambinau. Apsnūdus mergina mane išklauso bei pažada „perduoti kolegoms“. Laukiu, praeina pusdienis. Skambinu, atsiliepia mergina, kuri kol kas vienintelė pokalbio metu kažką daro, ir pokalbis, priešingai nei prieš tai buvę, truko ilgiau nei minutę.
Gaunu informaciją, kad siuntinys juda toliau ir jau yra Latvijoje, bet ji patikina, kad „informuos kolegas“ bei pasiūlo Latvijos klientų aptarnavimo skyriaus telefono numerį, nes dabar tik jie gali apsukti siuntinį. Užsirašau numerį, tačiau po galybės bandymų susisiekti nepavyksta.
Kupinas pykčio parašau jiems emocingą laišką, į kurį gaunu atsakymo po pusvalandžio. Atsakyme, žinoma, viskas paaiškinama padidėjusiu darbo krūviu, mat nespėjama apdoroti informacija. Tačiau įdomiausia, jog man pasiūlo kreiptis į siuntinio gavėją, kad šis atsisakytų siuntos. Tai tik įrodo, jog jie net nesigilino į mano suteiktą informaciją“, – pabrėžia vyras.
Atėjus nakčiai, siuntinys pasiekia Rygą. Iš pačio ryto jis bandė skambinti į Latvijos DPD skyrių, kur, Lietuvos įmonės atstovų teigimu, jau visi kolegos turėjo būti informuoti: „Net neverta pasakoti, kad mergina telefonu praneša, kad „informuos kolegas“, kad grąžintų prekę į Lietuvą. Šitiek kolegų prisideda, jog man padėtų!“
Po kiek daugiau nei valandos siuntinys pasiekia Daugpilį, dar po 30 minučių jis patenka kurjeriui į rankas. Palangiškis vis bando prisiskambinti į Latvijos „DPD“ klientų aptarnavimo skyrių, kol siuntinys pasiekė paštomatą.
„Skambinu į Lietuvos „DPD“ jau paskutinį kartą. Mergina su kažkuo kontaktuoja ir, žinoma, perduoda „informaciją kolegoms“. Mane patikina, kad tarptautinis siuntų skyrius informuotas, greitu metu kurjeris išims siuntą ir grąžins ją į Lietuvą“, – pasakoja vyras.
Dar po pusvalandžio siuntą iš Latvijoje esančio paštomato išima palangiškį apgavęs žmogus.
„Dar parašau kelis elektroninius laiškus, gaunu atsakymą, kad, deja, nepavyko taip greitai apdoroti informacijos. 50 valandų – lygiai tiek laiko neužteko. Taip mano karantinas įgyja bendrą 170 eurų praradimo prieskonį, įskaitant telefoną ir skambučius į Latviją. Suprantu, jog didžiąja dalimi dėl savo praradimo esu pats kaltas, bet galvoje lieka keletas klausimų: ką „DPD“ žargone reiškia „perduosiu kolegai“, kodėl „DPD“ atsako tik į piktus laiškus, kodėl nebuvo galima gražiai atsiprašyti, jei siuntinys buvo skenuotas 6 kartus, nejaugi nėra įmanoma sistemoje pažymėti, kad siuntinį reikia grąžinti?“, – nusivylimo neslepia skaitytojas.
Sustabdyti vieną iš dešimčių tūkstančių siuntų yra itin sudėtinga
Komentuodamas šią situaciją „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila apgailestauja, kad siuntų įmonė nesugebėjo užkirsti kelio siuntos pristatymui sukčiams, jai patekus į pristatymo tinklą.
„Šiuo įtemptu metu sustabdyti vieną siuntą iš dešimčių tūkstančių siuntų yra labai sudėtinga, kadangi kliento informacija per trumpą laiką paprasčiausiai nespėjo pasiekti atsakingų darbuotojų įmonės viduje ir atitinkamai bei greitai sureaguoti.
Atsižvelgiant į tai, kad nors šis laikas yra sunkus šalies gyventojams, vis dėlto jis labai palankus sukčiams, todėl skatiname savo klientus išlikti itin atidžiais, siekiant išvengti nuostolių. Labai atsiprašome dėl sukeltų nepatogumų ir tikimės savo klientų supratimo šiuo vis dar sudėtingu ir įtemptu laikotarpiu“, – komentuoja įmonės atstovas.