„Stengiamės apsaugoti savo klientus, todėl nuolat investuojame į kortelių paslaugų saugumą. Vis dėlto labai svarbus ir pačių klientų budrumas. Mūsų duomenimis, korteles klientai pameta gana retai, tačiau patarčiau įsidėmėti tris pagrindines taisykles, kaip elgtis, jei taip atsitinka“, – sako Romas Čereška, SEB banko Mokėjimo kortelių departamento direktorius.
1. Nedelsdami užblokuokite banko kortelę
Pastebėję, kad nebeturite banko kortelės, apie tai iš karto informuokite banko darbuotojus. Jie kortelę užblokuos ir taip būsite tikri, kad kiti žmonės ja negalės pasinaudoti. Pagaminti naują banko kortelę užtrunka vidutiniškai 4 – 5 darbo dienas. Net jeigu nežinote, ar kortelę tikrai pametėte ir tikitės ją rasti, perspėkite banko darbuotojus – jie gali kortelę užblokuoti laikinai.
2. Pasitikrinkite banko sąskaitą
Jeigu jūsų kortelę pavogė ar ją pametėte, nedelsdami pasitikrinkite savo sąskaitą banke. Taip sužinosite, ar niekas nespėjo pasinaudoti kortelėje esančiais pinigais. Vis dėlto, jei manote, kad kortele pasinaudota neteisėtai, iš karto kreipkitės į banką. Jums reikės pateikti pretenziją, išdėstant visas įvykio aplinkybes, – kada buvo pastebėta, kad dingo kortelė, ir kokios neteisėtos operacijos buvo vykdomos. Kiekviena pretenzija yra nagrinėjama atskirai ir sprendimas priimamas individualiai.
3. Išmokite naujos kortelės PIN kodą
Nežinant banko kortelės PIN kodo, ja pasinaudoti praktiškai nėra galimybės. Todėl gavę naują banko kortelę, įsidėmėkite jos PIN kodą ir sunaikinkite lapelį, ant kurio jis parašytas. Jokiu būdu neužklijuokite PIN kodo ant kortelės, nelaikykite lapelio su šiuo kodu piniginėje, neįveskite jo į mobilųjį telefoną. Jeigu norite pakeisti PIN kodą bankomate, nesirinkite nuspėjamo skaičių derinio ir nenustatykite to paties PIN kodo visoms turimoms kortelėms.
Specialistai taip pat pataria nelaikyti visų savo santaupų mokamosios kortelės sąskaitoje, o atsiskaitant kortele ar išgryninant pinigus bankomate, PIN kodą apsaugoti pridengiant įvedamus skaičius viena ranka.
Radę pamestą kortelę apie tai praneškite bankui
Jeigu randate kito asmens banko kortelę, elkitės atsakingai. Neieškokite kortelės savininko patys – apie rastą kortelę praneškite banko atstovams ant kortelės nurodytu kontaktiniu telefono numeriu.