Sporto klubas siuntė priminimus apie skolą
Šalyje įvedus karantiną, buvo uždaryti sporto klubai. Kaip buvo skelbiama viešai, „Impuls“ savo veiklą atnaujino gegužės 20 d.
Sporto klubo klientas narystę įsigijo šiais metais, sausio mėnesį, ir, kaip pasakoja, kiekvieną mėnesį iki karantino susimokėdavo į priekį, t. y. sausį jis sumokėjo už vasarį, o vasarį – už visą kovo mėn. Tačiau dėl karantino jis sporto klubą kovą lankė tik dvi savaites.
„Koks skirtumas, padovanosiu aš jiems tas dvi savaites, kad jau nesportavau. Galvojau, kad gal vėliau kada įskaitys jas man“, – sako Saulius.
Tačiau gegužę „Impuls“ atnaujinus veiklą, vyras iš sporto klubo pradėjo gauti priminimus už skolą, mat buvo nesumokėjęs už gegužę.
„Gegužės mėnesį sporto klubas pradėjo siųsti žinutes, kad esu skolingas ir turiu susimokėti. Tai kad atvirkščiai – man jūs skolingi, o ne aš“, – piktinosi jis.
Galiausiai Sauliui paskambino darbuotoja iš skolų išieškojimo įmonės. Vyras pasitikslino, kokiu pagrindu iš jo siekiama išieškoti skolą, – ar yra koks nors dokumentas, sutartis ar sąskaita. Skolų išieškojimo įmonė neva patvirtino turinti tik skolininkų sąrašą, kuriuo remiantis, išieškomos skolos.
Sporto klubo klientas pats kreipėsi į „Impuls“, norėdamas išsiaiškinti, kokiu pagrindu iš jo reikalaujami pinigai. Buhalterė atsiuntė neva jo ir sporto klubo sudarytą sutartį, tik joje nėra jokių parašų – nei vadybininkės, nei pačio kliento.
„Sutartį nusiunčiau skolų išieškojimo įmonei, klausiu, ar pagal tokią sutartį nori iš manęs išieškoti skolą. Man pasakė, kad negalima, nes nėra parašo. Mano parašo nėra, nes jokios sutarties niekada nepasirašiau“, – pasakoja Saulius.
Lankė sporto klubą nesudaręs sutarties
Vyras tikino, kad prieš pradėdamas sportuoti su sporto klubu nesudarė jokios sutarties, jis neva nebuvo supažindintas su jokiomis taisyklėmis.
„Mokėdavau į priekį su kortele: ateinu pas administratorę, perbraukiu ir viskas, man duoda čekį. Aš moku trumpalaikiškai kiekvieną mėnesį“, – sako jis.
„Sporto klubas turi susigalvojęs tokią taisyklę: jei nustoji sportuoti, turi pranešti prieš mėnesį, jei to nepadarai, reikia sumokėti į priekį, nesvarbu, kad nesportuosi. Bet aš jokios sutarties nutraukti neketinau, nes jos tiesiog nebuvo“, – priduria pašnekovas.
Kadangi vyras žino, kad jokios sutarties su sporto klubu nepasirašė, jis įsitikinęs, kad neprivalo ir mokėti: „Jei būčiau pasirašęs sutartį, pats būčiau kaltas, kad jos neskaitau.“
Sporto klubas neva bando kompensuoti nuostolius
Saulius teigia, kad tokių atvejų – ne vienas, mat matė skolų išieškojimo įmonės atsiųstą sąrašą.
„Pagal vartotojų teises, už nesuteiktą paslaugą negalima imti pinigų. Jei paimi pinigus, turi suteikti paslaugą arba grąžinti pinigus. Galima kreiptis į vartotojų teises ir klausti, kodėl turiu mokėti, jei negavau paslaugos“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.
„Per karantiną žmonės ir taip nelankė sporto klubo. Dabar – vasara, karantinas baigėsi, birželį, liepą ir rugpjūtį – tušti sporto klubai, tik vienetai vaikšto. Jiems itin sudėtinga finansinė situacija ir tokiu būdu bando kompensuoti: turi taisyklėse punktą, pagal kurį galima už mėnesį paimt iš visų klientų į priekį. Kiti žmonės numoja ranka, dėl 60 Eur nenori kariauti, geriau sumokės ir bus rami galva. Paskui skolų išieškotojai kreipsis, turės kokių problemų, negalės paiimti kredito ar dar kas nors.
Iš kliento už dvi savaites dėl karantino paėmė mokestį ir dar dabar reikalauja mėnesį į priekį sumokėti. Kur lojalumas klientui? Kai šiais laikais įmonės bando prisijaukinti pastovius vartotojus, tai toks elgesys – itin negražus ir neteisingas vartotojų atžvilgiu“, – pabrėžia Saulius.
Impuls: pasirašyti sutartį – privaloma
Kaip „Delfi“ sakė „Impuls“ rinkodaros vadovė Donata Visockaitė-Laurinčikienė, klientas turėjo įsigijęs „FLEX“ narystę ir esą mokėdavo už einamąjį mėnesį. Jam skola buvo anuliuota, sutartis nutraukta, o išieškojimas atšauktas.
„Tokiu atveju (be parašo sutartyje – Delfi) skolą turime anuliuoti, sutartį nutraukti. Esant tokio tipo nesupratimui, visuomet situacija yra išsprendžiama, išieškojimo įmonėje perduotas skolos administravimas yra anuliuojamas. Klientui tiesiog reikėtų kreiptis į klientų centrą, ir viskas bus kaipmat išspręsta“, – pažymi ji.
Sporto klubo atstovė tikina, kad prieš pradedant lankyti sporto klubą ir įsigijus narystę, sutartį pasirašyti yra privaloma. Klientai jas pasirašo arba atvykę į sveikatingumo klubą, arba sudarant sutartį internetu. Šiuo atveju parašo ant sutarties nebuvo, anot jos, dėl darbuotojo aplaidumo.
„Jeigu sutartis sudaroma internetu, fizinio kliento parašo neturime, ją patvirtina pirkimo metu patvirtini sutikimai, IP adresas bei atliktas pirmasis mokėjimas. Galbūt šiuo atveju buvo klientui išsiųstas sutarties šablonas. Taip pat, neatmestina galimybė, jog darbuotojas tiesiog padarė klaidą ir per ją nebuvo paimtas kliento parašas“, – komentuoja D. Laurinčikienė.
Klientai moka tik už einamąjį mėnesį
Pašnekovė taip pat akcentuoja, kad į priekį mokėjimų sporto klubas neprašo, klientai neva moka tik už einamąjį mėnesį.
„Klientai moka už einamąjį mėnesį, ne už ateinantį. Sutartyje nėra jokio panašaus punkto. Sutartyje yra nurodyta: „<...> Mokestis mokamas už einamąjį kalendorinį mėnesį.“
Kovo mėnesio sąskaitos buvo proporcingai mažinamos klubo nedarbo laikui, o visos permokos buvo perkeltos ateinantiems mėnesiams“, – pažymi ji.
Paprašyta detaliau paaiškinti kliento susidariusią skolą ir, kaip jis sako, mokėjimą į priekį, sporto klubo rinkodaros vadovė pažymi, kad klientas narystę įsigijo sausio 19 d., tą dieną jis esą sumokėjo už sausio likutį.
Vasario mėnesį (1-ąją mėnesio dieną) klientas gavo įmoką už vasarį. Ją vyras klube esą apmokėjo grynais pinigais tą pačią dieną.
Kovo mėnesį (1-ąją mėnesio dieną) klientas gavo įmoką už kovą. Kaip pasakoja, klubui užsidarius, įmoka buvo mažinama proporcingai klubo nedarbo laikui. Tai reiškia, kad klientas turėjo sumokėti už 12 mėnesio dienų, kai „Impuls“ dirbo.
Klubui atsidarius gegužės mėnesį, klientui buvo įkelta įmoka, aktyvavus sutartį nuo klubo atidarymo dienos, mat klientas nebuvo pranešęs norintis nutraukti narystę.
„Klientas kovo mėnesį nieko nemokėjo, tai pat už gegužę. Skola ir susidarė už kovo bei gegužės likučius“, – paaiškina D. Laurinčikienė.
Vartotojų teisės: šiuo metu nagrinėjama 10 skundų dėl Impuls
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) šiuo metu nagrinėja daugiau nei 30 tokio pobūdžio vartotojų skundų, iš jų – apie 10 skundų dėl UAB „Impuls LTU“. Dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl paslaugų teikimo sutarties, sudarytos su sporto klubu, nutraukimo ir iš to kylančių pasekmių.
„Kiekvienu konkrečiu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo. Šie susitarimai turi būti įtvirtinami paslaugos teikimo sutartyje, kurioje aptariamos šalių teisės ir pareigos, sutarties nutraukimo tvarka bei pasekmės ir pan.“, – rašoma VVTAT komentare.
Šiuo konkrečiu nurodytu atveju, anot VVTAT specialistų, sudėtinga vertinti situaciją, kadangi nėra žinoma, kokiomis sąlygomis vartotojas užsisakė „Impuls LTU“ paslaugas, kokia informacija prieš paslaugų užsakymą jam buvo pateikta ir pan.
„Tik išsamiai įvertinus ginčo aplinkybes, šalių paaiškinimus ir juos pagrindžiančius įrodymus būtų galima nustatyti, ar pagrįstai „Impuls LTU“ reikalavo vartotoją sumokėti už paslaugas, kuriomis vartotojas nesinaudojo, ir, ar pagrįstai vartotojo skolos administravimas buvo perduotas skolų išieškojimo įmonei“, – rašoma komentare.
VVTAT taip pat pažymi, kad jei vartotojas pageidauja nutraukti sutartį nesulaukęs sutartyje numatyto paslaugų teikimo termino pabaigos, vartotojas turėtų vadovautis sutartyje numatytomis sąlygomis ir aiškiai išreikšti (raštu) sporto klubui savo valią nutraukti sutartį.
Jei sutartyje yra numatytos nuolaidos, kurios turi būti sumokamos atsisakius sutarties nepasibaigus paslaugų teikimo terminui, ar kiti vartotojo įsipareigojimai nutraukus sutartį, vartotojas turėtų sumokėti šias nuolaidas, ar įvykdyti kitus įsipareigojimus, tačiau kiekvienu atveju būtų individualiai vertinama, ar vartotojui buvo suteikta galimybė faktiškai pasinaudoti paslaugomis, ar už šias paslaugas jam buvo suteiktos tam tikros lengvatos ir pan.
Kilus ginčui, kiekvienu individualiu atveju paslaugos teikėjas turėtų įrodyti minėtas aplinkybes.
Vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavykus rasti bendro sprendimo, vartotojas pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją raštiška pretenzija ir išdėstyti savo keliamą reikalavimą. Paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Vartotojui negavus paslaugos teikėjo atsakymo arba gavus atsakymą, kuris vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka.
Kartu su prašymu VVTAT turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (pavyzdžiui, pinigų sumokėjimą už paslaugą patvirtinančio dokumento kopija, kreipimosi į paslaugos teikėją kopija, paslaugos teikėjo atsakymo kopija, sutarties kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos).