Alkoholio kontrolės įstatymu numatyta, kad alkoholio reklama – tai bet kuria forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su įmonių komercine, ūkine bei finansine veikla, skatinanti įsigyti ar vartoti alkoholio produktus.
Beje, tai, kad prekės ženklas turi reklamos požymių, yra nustatęs Aukščiausiasis Teismas 1999 m.
Taigi televizijos, transliuojančios sporto rungtynes, kuriose matyti gamintojų prekių ženklai gali būtu nubaustos 1–10 tūkst. Lt bauda. Už kiekvieną pakartotinį pažeidimą, padarytą per dvejus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama bauda nuo 10 iki 20 tūkst. Lt.
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba taip paneigė kai kurių Seimo narių abejones, kad prekės ženklas – tai dar ne reklama.
Tačiau Seimo vicepirmininkas Andrius Kubilius kviečia šitaip nesureikšminti prekės ženklų ir siūlo atskirti logotipus nuo alaus reklamos vaizdo klipų.
„Nereikia painioti pačių prekinių ženklų, kurie yra viena iš reklamos formų, ir reklamos transliacijos per televiziją, nes tai supainiojus teks uždrausti ir bet kokių meninių filmų rodymą, kur kas nors geria alų ir ant butelio matyti etiketė su alaus rūšies įvardijimu“, – sakė A. Kubilius.
Primename, kad televizijos jau padarė pirmųjų Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimų.