Sudarę siūlomas sutartis vartotojai 36 mėnesių laikotarpiu įsipareigoja naudotis bendrovės teikiamomis paslaugomis bei mokėti 10,90 litų mėnesinį mokestį, o norėdami nutraukti sutartis anksčiau laiko, privalėtų sumokėti sutartyse numatytas įmonės suteiktas nuolaidas, pavyzdžiui, vienkartinį skaitmeninės televizijos priedėlio palaikymo mokestį - 150 Lt ir kt.

Vartotojai Tarnybai pateiktuose prašymuose taip pat pažymi, kad bendrovė nesuteikia vartotojams teisės be papildomų mokesčių atsisakyti sutarčių, į raštiškus prašymus dėl sutarčių nutraukimo nereaguoja, suteiktos įrangos neatsiima, o toliau teikia sąskaitas, reikalaudama jas apmokėti.

Siekdama įvertinti UAB „SKTV“ veiklos pagrįstumą ir teisėtumą, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba papildomos informacijos kreipėsi į Lietuvos radijo ir televizijos komisiją. Šios institucijos atsakyme pažymima, kad UAB „SKTV“ sutartyse su vartotojais įtvirtintas komercinės veiklos modelis klaidina vartotojus dėl pagal šias sutartis faktiškai teikiamų paslaugų pobūdžio, kadangi televizijos programos „Lietuvos televizija“, „LTV2“, „BTV“, „LNK“, „TV1“, „Info TV“, „LIUKS!“, „Lietuvos rytas.tv“, „Sport“, „TV3“, „TV6“, „TV Polonia“ ir „BBC World News“ antžeminiais skaitmeniniais televizijos tinklais yra transliuojamos (retransliuojamos) be sąlyginės prieigos (nekoduotos) ir gali būti laisvai priimamos standartine skaitmeninės TV priėmimo įranga.

Tad UAB „SKTV“ siūlomos televizijos programų prieigos ir įrangos palaikymo paslaugos vartotojams jokios pridėtinės vertės nesukuria, kadangi aukščiau nurodytų televizijų programas nuo spalio 29 d. jie galės matyti sudarę sutartis su UAB „SKTV“ tik dėl skaitmeninės televizijos priedėlių nuomos arba įsigiję šiuos priedėlius iš bet kurio skaitmeninės televizijos įrangos tiekėjo (pardavėjo).

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, jog teisės aktai nustato vartotojo teisę nutraukti sutartį, sudarytą ne prekybai skirtose patalpose, apie tai pranešant raštu pardavėjui per septynias dienas nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu informacija apie minėtą teisę atsisakyti sutarties pateikta sutartyje) arba per 3 mėnesius (jeigu tokia informacija sutartyje nepateikta). Todėl vartotojai, norėdami nutraukti sutartį, pirmiausia raštu turi kreiptis į paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus. Bendrovė privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu kiti įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Nepavykus ginčo išspręsti taikiai, vartotojas turi teisę pateikti prašymą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai dėl jo išnagrinėjimo išankstine ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, išnagrinėjusi vartotojų prašymus, jau priėmė 24 sprendimus, kuriais pasiūlė UAB ,,SKTV“ iki nurodyto termino tenkinti vartotojų reikalavimus, t. y. nutraukti sutartis be papildomų mokesčių ir atsiimti iš vartotojų sutarčių pagrindu suteiktą įrangą.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba taip pat yra priėmusi nutarimą pradėti nagrinėjimo procedūrą dėl UAB „SKTV” galimo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo. Tyrimo metu bus vertinama, ar bendrovės vykdoma komercinė veikla atitinka sąžiningos prekybos principus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)