Dėl šios bendrovės veiklos Tarnyba gavo per 30 daugiausia Vilniaus rajono savivaldybės seniūnijose gyvenančių vartotojų prašymų. Vartotojai nurodė, jog bendrovės atstovai, atvykę į nuošalesnes, daugiausia kaimo vietoves, pasiūlė ten gyvenantiems dažniausiai vyresnio amžiaus, neretai silpnai mokantiems arba visiškai nesuprantantiems valstybinės lietuvių kalbos žmonėms, sudaryti sutartis dėl UAB „SKTV“ teikiamų paslaugų: skaitmeninės televizijos priedėlio (toliau – Priedėlis) nuomos ir televizijos programos prieigos.
Bendrovės atstovai tikino, kad neįsigiję Priedėlio vartotojai nuo spalio 29 d. negalės matyti televizijos programų. Vartotojai savo prašymuose teigė, kad nesugebėjo perskaityti sutarties ir suprasti jos sąlygų, o bendrovės atstovai informacijos apie jas nepateikė. Sutartys dėl Priedėlių buvo įsiūlytos pasirašyti net fizinę negalią (silpnaregiams arba visiškai nematantiems žmonėms) bei asmenims, kurių turima kambarinė antena nėra tinkama priimti nekoduotus antžeminės televizijos skaitmenines programas. Nustatyta, kad bendrovės atstovas įtikino pasirašyti sutartį vartotoją, kuris apskritai nežiūri televizoriaus, nes namuose netiekiama elektros energija. Vienas vartotojas buvo įtikintas pasirašyti net dvi sutartis.
Sudarę siūlomas sutartis vartotojai 36 mėnesių laikotarpiu įsipareigojo naudotis bendrovės teikiamomis paslaugomis bei mokėti 10,90 litų mėnesinį mokestį, o norėdami nutraukti sutartis anksčiau laiko, privalėtų sumokėti sutartyse numatytas įmonės suteiktas nuolaidas bei vienkartinį skaitmeninės televizijos priedėlio palaikymo mokestį. Vartotojai Tarnybai pateiktuose prašymuose taip pat pažymėjo, kad bendrovė nesuteikė vartotojams teisės be papildomų mokesčių atsisakyti sutarčių, į raštiškus prašymus dėl sutarčių nutraukimo nereaguoja, suteiktos įrangos neatsiima, o toliau teikia sąskaitas, reikalaudama jas apmokėti.
Bylos nagrinėjimo metu buvo pažymėta, kad UAB „SKTV“ sutartyse su vartotojais įtvirtintas komercinės veiklos modelis klaidina vartotojus dėl pagal šias sutartis faktiškai teikiamų paslaugų pobūdžio, kadangi televizijos programos „Lietuvos televizija“, „LTV2“, „BTV“, „LNK“, „TV1“, „Info TV“, „LIUKS!“, „Lietuvos rytas.tv“, „Sport“, „TV3“, „TV6“, „TV Polonia“ ir „BBC World News“ antžeminiais skaitmeniniais televizijos tinklais yra transliuojamos (retransliuojamos) be sąlyginės prieigos (nekoduotos) ir gali būti laisvai priimamos standartine skaitmeninės televizijos priėmimo įranga, kuri, beje, žymiai pigesnė nei siūlo bendrovė. Tad UAB „SKTV“ siūlomos televizijos programų prieigos ir įrangos palaikymo paslaugos vartotojams jokios pridėtinės vertės nesukuria.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, jog UAB „SKTV“ vykdyta nesąžininga komercinė veikla atitinka net keletą Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymu draudžiamos nesąžiningos komercinės veiklos požymių: bendrąjį nesąžiningos komercinės veiklos draudimą, klaidinančios informacijos pateikimą vartotojams, klaidinantį esminės informacijos neatskleidimą vartotojams, klaidinančią komercinę veiklą, kurios nereikia įrodinėti bei agresyvią komercinę veiklą vartotojų atžvilgiu. Tarnyba taip pat konstatavo, kad UAB „SKTV“ vykdoma komercine veikla pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas, kuriose nurodyti pažeidimai savaime laikomi darančiais ypač didelę žalą visuomeniniam interesui.
Išnagrinėjusi bylą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo pažeidimą skyrė UAB „SKTV“ 15500 litų baudą.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis UAB „SKTV“ savo veiklą tęsia ir kituose šalies regionuose, todėl prieš pasirašant bendrovės siūlomas sutartis vartotojams patariame atidžiai susipažinti su jų sąlygomis ir priimti atsakingą sprendimą.