Antrąjį šių metų ketvirtį Estijos žiniasklaidos grupės „Ekspress Grupp“ konsoliduotos pajamos paaugo 28 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, ir sudarė 17,9 milijono eurų.
Grupės pajamų augimą lėmė internetinės reklamos rinka, kuri demonstruoja atsigavimą ir įsibėgėjo Baltijos šalyse. Tačiau grupės spaudos reklamos pajamos ir toliau patiria spaudimą dėl pandemijos ir vis dar neatsitiesė iki priešpandeminio lygmens.
Per visą pusmetį „Ekspress Grupp“ gavo 33,2 mln. eurų pajamų, tai buvo 12 proc. daugiau nei prieš metus.
„Ekspress Grupp“ skaitmeninių prenumeratų skaičius šiemet birželio pabaigoje buvo 76 procentais didesnis, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai – prenumeratorių skaičius perlipo 110 tūkst. Vertinama, kad prenumeratų augimas turės teigiamą poveikį grupės rezultatams, jie įrodo, kad grupės pasirinkta ilgalaikė strategija yra perspektyvi.
Pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) grupėje per antrą ketvirtį sudarė 2,67 mln. eurų, tai 61 procentų daugiau nei prieš metus. Grynasis „Ekspress Grupp“ pelnas per ketvirtį sudarė 1,25 mln. eurų, tai 0,67 mln. Eur geresnis rezultatas nei prieš metus. Viso pusmečio grupės pelnas sudarė 0,98 mln. eurų – pernai tuo pačiu metu buvo patirtas nuostolis.
„Pelningumą didinti padėjo stiprūs internetinės reklamos ir skaitmeninių prenumeratų pardavimai visose Baltijos šalyse, nuolatinis išlaidų mažinimas. Besitęsiančios pandemijos padariniai šiemet antrąjį ketvirtį nebebuvo tokio masto, kaip pernai antrąjį ketvirtį, kai reklamos pardavimai smuko“, – vertinama grupės pranešime, tačiau pripažįstama, kad lauko reklamos ar bilietų pardavimo įmonėms pandemijos ribojimai turėjo neigiamą poveikį.
Tuo metu reklamos klientai prisitaikė prie aplinkybių – reklamos verslo augimas visose šalyse rodo, kad įmonės sugebėjo labiau skaitmenizuoti savo verslą, atvėrė ar pritaikė pardavimus elektroninėje prekyboje, tai kėlė poreikį reklamuotis.
„Atsižvelgdami į vakcinų prieinamumą ir žmonių norą judėti ir lankytis renginiuose, optimistiškiau vertiname lauko reklamos ir bilietų pardavimo verslo atsigavimą“, – teigiama pranešime.
Grynąjį grupės pelną veikė ir vienkartiniai įvykiai. Grupės įmonė „Printall“ antrąjį ketvirtį pasisiūlė nupirkti grupės pagrindinio akcininko Hanso Luiko valdoma įmonė „Trükitung“. Nuo praėjusių metų pabaigos „Ekspress Grupp“ svarstė įvairias strategines alternatyvas spaudos paslaugų segmente, įskaitant šių paslaugų verslo pardavimą, nekilnojamojo turto pardavimą ir nuomą, bei galimus susijungimus.
Tačiau liepą grupės akcininkai patvirtino sandorį ir įgaliojo grupės valdybą jį užbaigti, tą planuojama padaryti per 3 ketvirtį. Tai reikš „Ekspress Grupp“ pasitraukimą iš šio verslo, kuriam reikia didelių kapitalo investicijų, o tai neatitinka grupės strategijos. Lėšos leis grupei papildomai investuoti į skaitmenines sritis.
Birželio 30 dieną „Ekspress Grupp“ buvo sukaupusi 4,2 mln. eurų piniginių lėšų, grupės likvidumas vertinamas gerai, tačiau siekiant sustiprinti likvidumą ir lankstumą, taip pat padidinti apyvartinį kapitalą, grupė su SEB banku pasirašė paskolos sutartis, kuriomis paskolų terminai buvo pratęsti 5 metams, o mėnesiniai mokėjimai sumažėjo nuo 0,2 mln. eurų iki 0,06 mln. eurų per mėnesį. Tai leis grupei investuoti papildomus 1,7 mln. eurų.
Naujienų portalas „Delfi“ su visa eile teminių kanalų, skirtų įvairioms auditorijoms ir skelbimų portalas „Alio.lt“ nuo 2007 m. priklauso Estijos žiniasklaidos grupei „Ekspress Grupp“. Tai žiniasklaidos grupė, plėtojanti internetinės žiniasklaidos, leidybos ir laikraščių verslą Baltijos šalyse. „Ekspress Grupp“ Lietuvoje taip pat priklauso ir reklamos paslaugų internete bendrovė „Adnet media“.