„Lyginant su atitinkamu 2013 m. laikotarpiu, tiek pagal nuomonių lyderių, tiek pagal jų citatų skaičių stipriausias pozicijas vis dar išlaiko bankininkystės sektorius, bet šio segmento nuomonės lyderių ir jų citatų pastarąjį pusmetį sumažėjo 15 proc. Draudimo sektoriuje taip pat pastebimas smukimas: draudikų atstovų sumažėjo 16 proc., o jų citatų – beveik ketvirtadaliu. Beveik nekintančią poziciją šiuo metu užima telekomunikacijų segmentas, kuriame nuomonės lyderių sumažėjo vos 2 proc., o citatų – padaugėjo 6 proc. Daugiausiai permainų mažmeninės prekybos sektoriuje – 62 proc. padaugėjo nuomonės lyderių ir ketvirtadaliu jų citatų. Tam įtakos galėjo turėti padidėjęs žiniasklaidos dėmesys šiam segmentui po „Maxima“ krizės praėjusių metų pabaigoje“, – sakė TNS LT Komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.
Šio pusmečio nuomonės lyderių TOP‘o, kurį sudaro verslo atstovai ir ekspertai, atstovaujantys įvairias organizacijas, pirmoje vietoje antrus metus iš eilės išlieka Nerijus Mačiulis („Swedbank“), nors jo citatų, palyginus su 2013 m. pirmu pusmečiu sumažėjo 2 proc. Po N. Mačiulio pirmame penketuke rikiuojasi Vitas Vasiliauskas (Lietuvos bankas), antrus metus savo pozicijos neužleidžiantis Gitanas Nausėda (SEB), Robertas Dargis (Lietuvos pramoninkų konfederacija) ir Žygimantas Mauricas („Nordea“), kurio citatų skaičius išaugo 41 proc.
Pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausiai komunikavo „Swedbank“ atstovai, kurių citatų įvairiose žiniasklaidos priemonėse priskaičiuota beveik 1,5 tūkst., iš kurių daugiau nei trečdalis priklausė N. Mačiuliui. Kitos dvi pagal komunikacijos aktyvumą artimiausios lyderiui pozicijos priklauso bankininkystės ir mažmeninės prekybos sektoriams: „Swedbank“ vejasi bankas SEB ir mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“.
Vertinant nuomonės lyderius atskirais sektoriais, bankininkystės segmente pirmauja Nerijus Mačiulis („Swedbank“), draudimo – Audrius Pilčicas (ERGO), mažmeninės prekybos – Renata Saulytė („Maxima“) ir telekomunikacijos segmente lyderiu yra Andrius Baranauskas („Tele2“).
„Iš šio pusmečio rezultatų akivaizdu, kad pastebimai pakito atskirų sektorių dešimtukai. Pavyzdžiui į bankininkystės bei mažmeninės prekybos sektorius pateko po 4 naujus atstovus, draudimo sektorius pasipildė 5 naujais nuomonės lyderiais, o telekomunikacijos segmento dešimtukas pasipildė net 6 naujais atstovais“, – teigė L. Spėčius.
Tyrimo metu buvo analizuojama kompanijų, veikiančių bankininkystės, draudimo, mažmeninės prekybos tinklų ir telekomunikacijų sektoriuose atstovų komunikacija 2014 m. sausio–birželio mėnesiais.
Per šį laikotarpį žiniasklaidoje pasisakė 429 tirti verslo sektorių atstovai bei 25 ekspertai, atstovaujantys verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį, o jų citatos buvo skelbtos 9623 kartus. Tyrimo metu buvo analizuojami įtakingiausi žiniasklaidos šaltiniai: 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stotys ir 5 TV kanalai. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose tyrimo metu vertintos nebuvo.