Iš visų žiniasklaidos sričių interneto reklama, kuriai prieš metus ekspertai numatė apie 14 proc. augimą, šoktelėjo sparčiausiai. Jos didėjimas žymiai pranoko išankstines prognozes ir, lyginant su 2011 m., siekė 21,4 proc.
Televizijos reklamos rinka pernai ūgtelėjo 1,2 proc., kuomet radijo ir žurnalų reklamos apimtys, lyginant su 2011 m., išliko nepakitusios. Atitinkamai 6 ir 13,5 procentų krito lauko ir vidaus reklama.
Sąlyginai mažą dalį rinkos užimanti reklama kino teatruose filmų metu išaugo 40 proc. Jos pozicijos padidėjo nuo 1 iki 1,4 mln. litų.
„Šalies reklamos rinka praėjusiais metais išliko stabili. Sparčiausiai augantis žiniasklaidos kanalas – internetas – surinko didžiausią reklamos biudžetą per visus metus nuo pat šios medijos atsiradimo. Vertinant bendrą reklamos rinką, pernai kai kurie didieji tarptautiniai ir vietiniai reklamos užsakovai mažino gross reklamos biudžetus, tačiau 2012 metais vykę svarbūs Lietuvai įvykiai – Seimo rinkimai, referendumas dėl Visagino atominės elektrinės uždarymo bei skaitmeninės televizijos įvedimas papildė žiniasklaidos kanalų pajamas“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Media priemonės | 2011, mln. Lt | 2012, mln. Lt | Pokytis 2012-2011, proc. | Dalis 2012, proc. |
TV | 162 | 164 | 1,2 | 47,8 |
LAIKRAŠČIAI | 60 | 56 | -6,7 | 16,32 |
ŽURNALAI | 35 | 35 | 0 | 10,2 |
RADIJAS | 27 | 27 | 0 | 7,87 |
LAUKO REKLAMA* | 24 | 22,5 | -6,3 | 6,56 |
INTERNETAS** | 28 | 34 | 21,4 | 9,91 |
KINAS*** | 1 | 1,4 | 40 | 0,41 |
VIDAUS REKLAMA**** | 3,7 | 3,2 | -13,5 | 0,93 |
Iš viso | 340,7 | 343,1 | 0,7 | 100 |
*įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą
** banerinė interneto reklama
*** kino reklama - reklama kino filmų metu
**** vidaus-TV reklama - ekranai prekybos centruose
Prognozuoja 4,7 proc. augimą
TNS LT atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 4,7 proc. Kaip ir kelis praėjusius metus reklamos rinkos ekspertai didžiausią augimą, t. y. 16,8 proc., žada interneto reklamai. Pasak specialistų, televizijos reklama turėtų didėti 4,4 proc., kino – 2,7 proc., lauko – 0,1 proc. Radijo ir žurnalų reklamoje ekspertai pokyčių neprognozuoja, kuomet laikraščių reklamos rinkai žadamas 8,8 proc. kritimas.
Vertinant atskiras veiklos kategorijas, dauguma reklamos rinkos specialistų geriausias perspektyvas 2013 metais numato bankų ir farmacijos sektoriams. Kuomet gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, saldumynų, konditerijos, kavos reklamos apimtys neturėtų keistis. Ekspertų nuomone, telekomunikacijų ir prekybos tinklų reklamos apimtys turėtų sumažėti.
Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2012 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, interneto žiniasklaidos asociacija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais, Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A).