Anot jų, problemą vaizdžiai iliustruoja viena svarbiausių pažintinių Lietuvos krašto trasų - automagistralė Vilnius-Klaipėda. Gausūs gigantiški, skirtingos išvaizdos reklaminiai statiniai trukdo apžvelgti kraštovaizdį, kai kuriuos vertingus jo ruožus uždengia aklinai.
Žala ne tik estetinė: kraštovaizdyje dominuojanti prekių ir paslaugų reklama piliečių pasąmonėje nuosekliai įtvirtina materialias vertybes, formuoja nereprezentatyvų ir vartotojišką šalies įvaizdį, blogina saugaus eismo sąlygas, teigia menininkai.
Vizualinės taršos gausą automagistralės kraštovaizdyje lemia faktas, kad reklamos statinių statybos nereglamentuoja jokie įstatymai ar teisės aktai, teigiama išplatintame pranešime.
Analogiška padėtis klostosi ir kituose svarbiuose Lietuvos keliuose, taip pat miestuose, pastebi menininkai. Dėl nepatenkinamai koordinuojamo ir administruojamo reklaminės informacijos skydų bei stendų statymo miestų viešųjų erdvių vaizdas tampa chaotiškas, nepatrauklus, todėl siūloma suformuoti kraštovaizdžio apsaugos ir estetikos politiką, paruošti „Reklamos Lietuvos kraštovaizdyje reglamentus“.
Taip pat apskričių, savivaldybių administracijos turi būti įpareigotos nedelsiant sustabdyti ir uždrausti naujų reklamos statinių projektų derinimą bei statybą teritorijose šalia greitkelių, automagistralių apsauginių zonų, o leidimai jau pastatytiems reklamos statiniams neurbanizuotose užmiesčio teritorijose neturėtų būti pratęsti.