Už naują įstatymo redakciją balsavo 72 Seimo nariai, prieš buvo du, 32 susilaikė.
„Mes balsuojame už įstatymą, kuris iš esmės nereikalingas. Jis gimė iš pastangų įvesti politinę kontrolę LRT. Laimei, darbo grupėje pavyko tas pastangas užgesinti“, – prieš balsuojant Seime sakė opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Mantas Adomėnas.
Mišriai Seimo narių grupei priklausantis Virgilijus Poderys teigė, kad naujoji įstatymo redakcija vis dėlto yra smarkiai geresnė už dabartinį įstatymą.
„Šis projektas gerokai geresnis už dabar galiojantį įstatymą. Užtikrinta politinė nepriklausomybė, pagerinta valdysena“, – sakė jis.
Nors LRT tarybos formavimo principas lieka toks pats, kaip dabar galiojantis, jai leista steigti nuolatinius Audito ir rizikos valdymo, Pirkimų ir investicijų politikos, Turinio ir kitus komitetus, darbo grupes, skirti jų pirmininkus, tvirtinti narius, nustatyti jų darbo reglamentus.
Taip pat numatyta, kad LRT tarybos nariai privalės būti nepriekaištingos reputacijos, turėti aukštąjį išsilavinimą, penkerių metų darbo patirties. Partijai priklausantys LRT tarybos nariai turės stabdyti narystę.
Taip pat įstatyme numatytos naujos pareigybės: LRT etikos kontrolieriaus ir LRT vidaus audito tarnybos vadovo.
Etikos kontrolierius prižiūrės, kaip nacionalinio transliuotojo žurnalistai, laidų kūrėjai laikosi etikos kodekso reikalavimų, nagrinės skundus.
Šį pareigūną konkurso būdu penkerių metų kadencijai atrinks taryba.
Taip pat į įstatymą įrašyta šiuo metu veikianti, bet nereglamentuota LRT interneto svetainės veikla.
Anot įstatymo, LRT būtų draudžiama reklama, politinė reklama ir komerciniai audiovizualiniai pranešimai ar kitoks panašaus pobūdžio viešosios informacijos rengimas bei skleidimas, išskyrus rėmimo atvejus. Bet leidžiama ir kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija už atlygį.
Naujos redakcijos įstatymas pradės veikti 2021 metais.
Nauja LRT įstatymo redakcija pradėta rengti atlikus parlamentinį tyrimą dėl nacionalinio transliuotojo ūkinės, finansinės veiklos. Konstitucinis Teismas yra pripažinęs, kad sprendimas sudaryti Seimo tyrimo komisiją prieštaravo Konstitucijos straipsniui, ginančiam žodžio laisvę ir LRT nepriklausomumą nuo politikų.
Pirminės „valstiečių“ pataisos siūlė, kad naujai steigiama LRT valdyba būtų atsakinga už visos institucijos valdymą, struktūros planavimą, ūkinę veiklą, sutarčių, jei sandorio suma yra didesnė kaip 29 tūkst. eurų, sudarymą. Valdyba taip pat turėjo prižiūrėti LRT generalinio direktoriaus veiklą, siūlyti atšaukti jo sprendimus, jei šie prieštarautų įstatymams, LRT tarybos sprendimams. Buvo numatyta, kad tarybos ir valdybos sprendimai LRT būtų privalomi.
Pirmoji įstatymo redakcija sulaukė daug kritinių pastabų ir Seime, ir Vyriausybėje, ir žurnalistų bendruomenėje. Tuomet buvo sudaryta darbo grupė, ji parengė antrą įstatymo variantą.