Keturių laiptinių gyventojai, kurių didžioji dalis yra pensinio amžiaus, turi sumokėti beveik 10 tūkst. eurų. Ir ne iš namo kaupiamųjų, o savo asmeninėmis lėšomis.

Žmones šokiravo namo administratoriausMano būstas“ nurodymas tokias sumas sumokėti čia ir dabar, o kai kas bijodamas turėti reikalų su skolų išieškančia įmone atidavė ir paskutinius pensijos pinigus.

„Mano būstas“ savo ruožtu apgailestauja ir netinkamą žmonių informavimą apie jau atliktus darbus, sąmatos išankstinį nesuformavimą vadina tiesiog žmogiškąja klaida.

Namo administratorius nurodo, kad remontavo elektros instaliaciją, skydinę. Namą prižiūrintis darbuotojas sako, kad buvo būtina keisti aliuminius laidus, nes jie esą kėlė gaisro grėsmę.

Namo gyventojai sako, kad tokie darbai nebuvo derinti su jais, nebuvo renkamas rangovas, tiesiog jie viską sužinojo po fakto, o gautos sąskaitos – įspūdingos. Bendra suma siekia 9349,58 Eur.
„135,44 Eur be PVM už elektros kabelio keitimą, viską turiu sumokėti per vieną kartą. Buvo šokas“, – sako pensinio amžiaus namo gyventoja.

„250 Eur su PVM. Išeina labai agresyvus spaudimas iš „Mano būstas“ pusės“, – pažymi kitas gyventojas.

„Mano sąskaitoje – 202 Eur jau su PVM. Nebuvo netgi pasiūlyta šią sumą išdėlioti per kelis kartus“, – pakartoja dar viena namo gyventoja.

Mano Būstas

Šias sumas dauguma gyventojų sumokėjo, nes bijojo, kad atjungs elektrą, o už prijungimą vėl teks mokėti.

Be kita ko, apie darbus paskelbta vėliau, nei jie buvo atlikti. Apie tai, kad atlikti darbai buvo paskelbta balandžio 16 d., o pranešime nurodyta, kad darbai atlikti balandžio 9 d. Tiesa, namo gyventojų laukia dar kiti remonto darbai.

„Pranešimų skiltyje rašoma, kad mūsų laukia fasado remontas, jis kainuos 954 Eur plius darbas. „Mano būstas“ jau yra pasiruošęs tokioms situacijoms, turi savo dukterinį įmonę „Skolos lt“, kuri užsiima pinigų išieškojimu iš tokių nesumokėjusių gyventojų. Šitie darbai yra nelegaliai atlikti. Nematėme jokių sąmatų, nuotraukos darytos, bet mano mamos 20 metų senumo „Nokia“ turbūt geriau fotografuoja, nei kad jie įkėlė. Yra suformuotas aktas, bet maksimum, ką mačiau, tai tik vieno žmogaus parašą“, – pasipiktino gyventojas.

Vilniaus miesto vicemeras Valdas Benkunskas palaiko gyventojus ir įžvelgia namo administratoriaus kaltę.

Valdas Benkunskas

„Švelniai tariant, vaizdelis nekoks. Galime suprasti gyventojus, bet nesuprantame administratoriaus veiksmų, kas čia yra išdarinėjama, nes plika akimi matomas lupikavimas baltoje dienoje. Šiuo atveju panašu, kad yra ciklinis darbų paišymas – reikia nereikia, bet gyventojai apkraunami papildomais mokesčiais.

Matome, kad administratorius pažeidė būtinąsias gyventojų informavimo taisykles, t. y. prieš tris dienas prieš bet kokių darbų atlikimą skelbimų lentose reikia iškabinti visą informaciją. Nieko nebuvo padaryta. Mes paprašėme informacijos, kad viską administratorius pateiktų, kas buvo apklausinėjami, kokiomis kainomis. Galų gale turi pagrįsti, ar darbai tikrai buvo reikalingi. Čia gyventojams yra didžiausias įtarimas, kad tie darbai nebuvo reikalingi ir jie buvo tiesiog sugalvoti iš oro. Deja, dar turime atvejų, kai administratoriai piktnaudžiauja savo teise ir valdydami namą lupikauja“, – komentuoja vicemeras.

Ką šiuo atveju gali padaryti savivaldybė, tai administratoriaus direktoriui išrašyti keliasdešimties eurų baudą už taisyklių nesilaikymą.

„Jiems labiau apsimoka falsifikuoti tokius dalykus, nei tvarkingai veikti. Mes nuolatos administratoriams rašome baudas, bet akivaizdžiai matome, kad tai neveikia. Tikimės, kad Seime praeis iniciatyva, kad savivaldybėms bus suteikta teisė tinkamai tuos administratorius prižiūrėti. Didžiausia bausmė būtų, jei taip prisidirba, juos išbraukti iš administruojamų įmonių sąrašo. Tai reiškia verslo netekimą. Tuomet būtų atitinkamas požiūris į savo klientą, darbo veiklą, ir tokių atvejų nebūtų“, – dėsto V. Benkunskas.

Mano Būstas

„Mano būstas“ atstovas Paulius Ugianskis nepripažįsta savivaldybės ir gyventojų metamų kaltinimų.
„Darbai buvo atlikti, remiantis privalomaisiais būtinaisiais daugiabučio priežiūros reikalavimais, kadangi elektros instaliacija neatitiko saugumo reikalavimų, o jie yra pirmoje vietoje, nes gyventojų saugumas yra prioritetas. Neatlikus šių darbų, būtų kilęs realus pavojus gyventojų turto, galbūt ir sveikatos saugumui“, – tikina jis.

Visgi jis pripažįsta, kad gyventojai nebuvo tinkamai informuoti apie planuojamus darbus: „Turiu pripažinti, kad gyventojų informavimo sistema šiek tiek sušlubavo. Šįkart nebuvo tai padaryta, tai mūsų kaltė, dėl to nuoširdžiai klientų atsiprašome.“

„Jei yra kliūčių ir suma yra per didelė ir susimokėti iš karto negali, mes tikrai kiekvieną atvejį nagrinėsime individualiai, žmonės tegul kreipiasi ir mes viską padarysime, kad ši našta nebūtų per didelė“, – pridūrė „Mano būstas“ atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (196)