„Mūsų montuojamiems produktams yra numatyta leistina darbinė temperatūra mechanizmų patalpoje ir lifto šachtoje nuo +5 iki +40 laipsnių. Esant mažesnei arba, kaip nagrinėjamu atveju, didesnei temperatūrai suveikia valdymo sistemos termo jutiklis. Jis išjungia liftą iki tol, kol temperatūra neatsistatys iki apibrėžtos“, – aiškina Mantas Romaška, bendrovės „Baltijos liftai“ direktorius.
Sistemos atjungimas įvyksta tam, kad užtikrinti įrenginio saugumą. Padidėjus arba sumažėjus temperatūrai kinta metalų savybės. Įkaista tepalai reduktoriuose. Dėl šių priežasčių liftas gali sutrikti, netolygiai sustoti arba sugesti.
„Esame turėję atvejų, kuomet per didelius karščius liftai tiesiog išsijunginėja dėl jų konstrukcijos, nes temperatūra pakyla iki didesnės negu leistina. Atvėsus liftai savaime vėl pradeda veikti arba juos būtina perkrauti“, – aiškino M.Romaška.
Pasak jo, dažniausiu atveju tai yra liftai su stikline šachta, kurioje temperatūra per karščius gali palikti net iki 50 – 60 laipsnių. Tuo tarpu senos statybos daugiabučiuose tokie atvejai pasitaiko retai – dėl gelžbetonio konstrukcijų temperatūra šachtoje arba mašinų patalpoje kyla lėtai, o per naktį nukrenta.
Per šiuo metu užplūdusius karščius „Baltijos liftai“ kol kas užfiksavo vieną tokio pobūdžio atvejį, kuomet liftas sustojo dėl perkaitimo.