Kodėl tai svarbu?
Kaip pastebi daugiabučių namų administravimo ir priežiūros paslaugas, didžiuosiuose Lietuvos miestuose, teikiančios įmonės „Civinity Namai“ Klientų aptarnavimo centro vadovė Živilė Krauzienė, naujieji butų savininkai delsia pateikti atnaujintą informaciją dėl to daugiabučio administratorius negali informuoti naująjį savininką apie mokėtinas sumas ir skolas, pakeisti sąskaitos pristatymo būdo, taip pat įvykus avarinėms situacijoms negali susisiekti su savininku.
„Savo darbe susiduriame su ydinga naujų būsto savininkų praktika. Dažnu atveju jie neinformuoja daugiabučio namo administratoriaus apie įvykusius savininkų pasikeitimus. Ir taip užkerta kelią gauti pagrindinę informaciją susijusią su nekilnojamu turtu. Svarbu suprasti, kad naujajam savininkui nereikia sudaryti atskiros sutarties su namo administratoriumi, tiesiog užtenka pateikti informaciją elektroniniu paštu,“ – teigia Živilė Krauzienė klientų aptarnavimo centro vadovė.
Teikdami informaciją apie įsigytą nekilnojamą turtą daugiabučio namo administratoriui, turite pateikti Registrų Centro išrašą, kuriame būtų nurodytas nuosavybės įsigijimas ir mokėtojo kodą, išduotą elektros tiekėjo. Kreipiantis, taip pat prašoma nurodyti savo kontaktinius duomenis, t. y. telefono numerį ir elektroninį paštą.
Užfiksuokite rodiklių duomenis su buvusiu būsto savininku
Naujiems butų savininkams neretai kyla klausimas dėl kitų sutarčių persirašymo ir naujų sudarymo. Svarbu sudaryti naujas sutartis su kitais paslaugų tiekėjais, tokiais kaip šilumos, elektros, dujų, vandens, buitinių atliekų. Ž. Krauzienė naujakuriams pataria skaitiklių rodmenis pirmą kartą užfiksuoti kartu su buvusiu būsto savininku.
„Siekiant išvengti nesusipratimų, visada būsto savininkams patariame kartu su buvusiu būsto savininku užfiksuoti skaitiklių rodmenis, kad abiem pusėms būtų aišku nuo kokio rodmens mokesčius turi mokėti naujasis savininkas.
Kai sutartys su paslaugų tiekėjais pasirašytos ar persirašytos vertėtų apgalvoti atsiskaitymo už komunalines paslaugas būdus. Atsiskaityti galima Lietuvos pašte, perlo terminaluose arba elektroninės bankininkystės paskyroje, paslaugų teikėjų savitarnos platformose.
Gyventojai ieškantys greitesnio ir vieno būdo atsiskaityti už komunalines paslaugas renkasi automatizuotas atsiskaitymo sistemas, kuriose prisijungus tik pirmą kartą reikia suvesti mokėtojo kodą ir kiekvieną mėnesį atnaujinti suvartotų rodmenų eilutes.
Už visas tiekėjų paslaugas rekomenduojama atsiskaityti iki einamojo mėnesio 25 dienos.