„Šiuo metu Juridinių asmenų registre įregistruota daugiau kaip 9 tūkst. daugiabučių gyvenamųjų namų ar kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų. Iš jų beveik pusė atitinka bent vieną iš teisės aktuose numatytų kriterijų, kai Registrų centras gali inicijuoti juridinio asmens likvidavimą. Viešame registre esančių duomenų tikslumas ir aktualumas yra esminė sąlyga, kad visuomenė ir institucijos galėtų išnaudoti šių duomenų teikiamus privalumus, todėl raginame bendrijas, gavus mūsų pranešimą, nedelsti ir atnaujinti reikalingą informaciją apie save“, – teigia Registrų centro Asmenų registravimo centro vadovė Jolanta Kazlauskienė.
Vadovaujantis Civiliniu kodeksu Registrų centras gali inicijuoti juridinio asmens likvidavimą, pavyzdžiui, kai šis ilgiau nei 5 metus neatnaujino savo duomenų Juridinių asmenų registre ir yra pagrindas manyti, kad juridinis asmuo nevykdo jokios veiklos.
Likvidavimas taip pat gali būti inicijuojamas, kai ilgiau nei 6 mėnesius nėra suformuoti juridinio asmens valdymo organai ir dėl to jie negali priimti sprendimų. Pavyzdžiui, buvęs bendrijos pirmininkas yra išregistruotas, naujai išrinktas bendrijos pirmininkas neįregistruojamas ilgiau nei pusę metų. Registrų centras likviduoti juridinį asmenį gali ir tuomet, kai Juridinių asmenų registre ilgiau nei 6 mėnesius nėra nurodyta juridinio asmens buveinė.
Išanalizavęs visas daugiabučių gyvenamųjų namų ar kitos paskirties pastatų savininkų bendrijas, Registrų centras nustatė, kad bent vieną iš paminėtų likvidavimo iniciavimo kriterijų atitinka maždaug 4 tūkst. bendrijų, kurioms jau buvo ar artimiausiu metu bus išsiųsti pranešimai apie numatomą inicijuoti likvidavimą.
„Veiklą vykdančios bendrijos, gavusios tokius pranešimus apie numatomą inicijuoti likvidavimą, norėdamos nutraukti pradėtą likvidavimo inicijavimo procedūrą, turėtų per 3 mėnesius Registrų centrui pateikti dokumentus, paneigiančius pranešime nurodytas aplinkybes. Bendrijos turėtų atnaujinti savo duomenis ir pateikti gautuose pranešimuose nurodytus dokumentus“, – sako J. Kazlauskienė.