Nuotraukas siunčia policijai

Vakare užsukęs į naujai pastatytą daugiabučių namų kvartalą Fabijoniškių pakraštyje, Salomėjos Nėries gatvėje, pasijusi kaip skruzdėlyne. Iš darbų namo grįžusių gyventojų automobiliai vienas prie kito prisiploja taip, kad sunku pro juos prasibrauti. O į kvartalą užsukę svečiai plūkiasi ieškodami vietos savo automobiliui. Sako, dažnesni lankytojai jau nebesivargina. Užuot bergždžiai eikvoję energiją, automobilius jie palieka netoliese esančio prekybos centro BIG aikštelėje.

Susiklosčiusi situacija piktina kvartalo naujakurius. Gyventojai tūžta tiek ant kaimynų, tiek ant namus stačiusios bendrovės „Mabilta“.

„Paradoksas: žmonės važinėja 100 tūkst. litų kainuojančiu automobiliu, o 15 tūkst. aikštelei nusipirkti nesuranda – šykštūs suvalkiečiai! Visi galvoja: tegu kaimynas perka, tada man bus nemokama vieta. Kai taip mano dauguma, kiemuose susidaro spūstys, mašinos statomas bet kur, netgi ant šaligatvių. Pėstieji negali praeiti. Ypač pikta dabar, kai keliai šlapi ir turiu šokinėti per balas, nes šaligatviai užgriozdinti automobiliais“, – nepasitenkinimą liejo kvartale gyvenantis Darius.

Vaikinas atviras: kai trūksta kantrybė, jis nufotografuoja ne pagal taisykles pastatytus automobilius ir nuotraukas siunčia policijai. Kartais pareigūnus iškviečia telefonu. Esą jie gana greitai reaguoja ir atvažiavę blokuoja pažeidėjų ratus.

„Tai principo reikalas. Aš kol kas neturiu nei teisių, nei automobilio, bet aikštelę jam pastatyti jau įsigijau. Tačiau jau dabar matau, kad bus bėdos: gyventojai pristato automobilių neseniai iškilusio daugiaaukščio garažo prieigose ir kliudo žmonėms įvažiuoti į garažus.

Netoliese yra aikštelė, kur galima nemokamai laikyti automobilius, bet kur tau, visi nori privažiuoti kuo arčiau savo namo“, – susierzinimo neslėpė Darius.

Teks paploninti pinigines

Tame pačiame daugiabučių namų kvartale gyvenantis Dariaus draugas Tautvydas sakė labiausiai apgailestaująs dėl nepatogumų, iškylančių pas jį atvažiuojantiems svečiams.

„Ne kartą yra buvę taip, kad neradę kur priglausti automobilį jie užstatydavo kaimynų mašiną ir palikdavo raštelį su telefono numeriu. Tačiau žinote, gaišinamas kaimynas nebūna patenkintas, draugai irgi susinervina, kai reikia skubiai lėkti lauk, kad partrauktų automobilį“, – komplikuotą padėtį nušvietė Tautvydas.

Vaikinai įsitikinę: dalis atsakomybės dėl kylančių nepatogumų turėtų gulti ir ant kvartalą stačiusios bendrovės „Mabilta“ pečių. Ji esą turėjo pasirūpinti naujakurių gerove ir parduodama butus kartu parduoti ir vietą garaže. „Kadangi automobilio stovėjimo aikštelės nebuvo privaloma pirkti, taupumo sumetimais žmonės to ir nedarė“, – kalbėjo Darius.

Salomėjos Nėries gatvėje, už prekybos centro BIG, namus stačiusios bendrovės „Mabilta“ Pardavimo skyrius su „Vilniaus diena“ bendravo nenoriai. Problemų dėl automobilių aikštelių toje teritorijoje esą jau nėra.

„Dalį garažų nupirko gyventojai, pusę – įmonė, kuri automobilių stovėjimo aikšteles vėliau nuomos gyventojams“, – trumpai pakomentavo neprisistačiusi „Mabiltos" atstovė.

Naujakuriai, garažus pirkę iš pradžių kartu su butais, už automobilio stovėjimo aikštelę paklojo 11–14 tūkst. litų. Gyventojams, tik dabar nusprendusiems įsigyti vietą automobiliui, teks dar labiau paploninti pinigines. Garažas jiems atsieis 15–17 tūkst. litų.

Problemas sprendžia baudomis

Kalbama, kad naujieji daugiabučių namų kvartalai tampa aukso kasyklomis eismą kontroliuojančioms tarnyboms. Esą taisyklių nepaisantys naujakuriai būna greitai pričiupti. Pasitaiko, kad per dieną eismo tarnybos užblokuoja po kelias dešimtis kiemuose neleistinai pastatytų automobilių.

„Naujuose kvartaluose ši problema yra labai opi. Žemė brangi, statytojai stengiasi užstatyti kiekvieną kvadratinį metrą nepalikdami pakankamai vietos ne tik automobiliams stovėti, bet ir įvažiaviuoti į kiemus. Įsivaizduokite, stovi 12 aukštų namas, o jo kieme vietos užtenka vos 20 automobilių. Visose gatvėse pastatyti ženklai „stovėti draudžiama“. Pažeidėjus baudėme masiškai, kol problema buvo išspręsta“, – aiškino Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas.

Jis neabejoja, kad jei kvartalų statytojai savo projektus derintų su eismo priežiūros tarnybomis, šios išsireikalautų iškloti normalias aikšteles ir nutiesti privažiavimo kelius. „Tačiau su mumis niekas nieko nederina – tenka šalinti pasekmes“, – apgailestavo M. Putrimas.

Sostinės kelių patrulių rinktinės vadas mato tik vieną išeitį: butai iškart turi būti parduodami kartu su automobilių stovėjimo aikštelėmis.

Tokios pačios nuomonės laikosi ir Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotojas Aurelijus Stapulionis.

„Numatyta, kad vienam naujai pastatytam butui turi būti įrengta 1,2 automobilio stovėjimo vietos. Investuotojai nepalieka didelių aikštelių šalia namo, bet automobilių stovėjimo problemą sprendžia statydami daugiaaukščius garažus. Gyventojai jų nenori pirkti ir bando bėdas perkelti miestui. Esą savivaldybė turi pasirūpinti jų automobilių laikymu. Nieko panašaus: prie privačių projektų savivaldybė neįpareigota prisidėti. Manyčiau, parduodami butą statytojai turėtų į jo kainą įskaičiuoti ir garažą – tada išvengtume spūsčių kiemuose“, – samprotavo A. Stapulionis.

„Vilniaus dienoje“ taip skaitykite:

Dešinieji neranda bendros kalbos

Baltarusiai – nykstanti turgaus dalis

VD priedas „e diena“ pateikia populiariausių mobiliųjų telefonų apžvalgą.