Nuo kovo įsigaliojo reikalavimas statant namus įrengti dar daugiau vietų elektromobiliams krauti.
„Tose automobilių saugyklose, kurios yra pastatuose, jeigu jose yra daugiau negu 5 vietos, bent vienoje vietoje turi būti įrengta elektromobilių krovimo prieiga“, – sako Aplinkos ministerijos atstovas Dainius Čergelis.
Kitose vietose turi būti išvedžioti kabeliai, kad ateityje galima būtų galima įrengti įkrovimo prieigas. Įrengti vietas krauti elektromobiliams reikės ir rekonstruojant arba kapitališkai remontuojant daugiabučius.
„Jeigu šitie sprendimai nebūtų padaryti dabar, mes kovotume su pasekmėmis po kelių metų, kada jau reikėtų tą infrastruktūrą įrenginėti“, – teigia ministerijos Statybos ir teritorijų planavimo politikos grupės vadovas D. Čergelis.
Nekilnojamojo turto (NT) plėtotojai sako, kad dėl naujo reikalavimo ne tik ilgėja projektavimas, didėja savikaina, bet ir mažėja būsto įperkamumas.
„Preliminariai skaičiuojame, kad nuo 30 iki 50 proc. gali brangti viena parkingo vieta“, – sako nekilnojamojo turto projektų plėtros ir valdymo įmonės „Citus“ direktorius Mantas Galdikas.
Nekilnojamojo turto vystymo bendrovės „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis teigia, kad bet koks reikalavimų didinimas brangina būstą.
„Ir mes jau artėjame prie ribos, kada būstas gali būti ir neįperkamas“, – kalbėjo jis.
Tačiau Aplinkos ministerija sako, kad elektromobilių įkrovimo vietomis būtina pasirūpinti jau dabar.
„Atskirų statytojų laikini iššūkiai arba laikinos investicijos turbūt neatsveria to, viešojo intereso prasme, svarbesnio tikslo ateityje – jau dabar investuoti į tai, kas neišvengiamai ateis“, – sako D. Čergelis.
NT plėtotojai sveikina valstybės norą mažinti taršą, bet užsimena ir apie kitus galimus iššūkius.
„Na, mes jau turime tą galvos skausmą, kurį sprendžia tiek projektuotojai, tiek ir mes – užsakovai ir investuotojai: iš kur gauti tiek elektros energijos?“, – klausia A. Avulis.
„Citus“ direktorius Mantas Galdikas teigia, kad tinklas bus pastebimai apkrautas.
„Įdomu, kaip ESO žiūrės į tai, kad tinklas bus apkrautas pakankamai ženkliai ir kokios investicijos į elektros tinklą, pavyzdžiui, jeigu reikia atsinaujinti pastatą ar galios neužtenka, bus imamos iš vystytojų, nes nuo to priklauso galutinio produkto kaina“, – domisi M. Galdikas.
Skaičiuojama, kad dėl reikalavimo paruošti vietas elektromobiliams, elektros poreikis name padvigubės.
„Elektros skirstymo operatorius“ (ESO) ramina: atvesti daugiau galios problemos nėra. Tik verslas turės susimokėti.
„Girdisi, kad galios gali trūkti. Ne, negali. Svarbiausia, kad vystytojai, statybininkai, kurie vykdo projektus ir turi numatyti daugiau galios elektromobilių įkrovos stotelėms, informuotų skirstymo operatorių apie reikalingą galią. Na, o mes visą laiką pasirūpiname, kad ta galia būtų atvesta“, – sako ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas.
Šiuo metu Lietuvoje yra beveik 5,5 tūkst. elektromobilių, tai yra kone dvigubai daugiau negu prieš porą metų.
Čia galite pažiūrėti LNK video: