Raudonojo kilimo zona yra trimatė: per rampą, kuri sukasi palei dvigubą kūgį, garbės svečiai gali pasiekti priėmimo salę. Dvi erdvės perdengtos didžiuliais stogais, vienas iš jų – net 60 m pločio ir 120 m ilgio, o tai yra visa futbolo aikštė.
Šis projektas „Wolf D. Prix / COOP HIMMELB(L)AU“ studijai yra pirmasis darbas Pietų Korėjoje, ir paliečia daugelį metų „COOP HIMMELB(L)AU“ eksploatuotą stogo kaip architektūrinio elemento temą. Jau renesanso ir baroko laikais stogas buvo transformuotas į kupolą, taip suteikiant jam didesnio matomumo ir reikšmės pastato kompozicijoje.
Bet tik architektūros grandai Oscaras Niemeyeris ir Le Corbusier apibrėžė stogą ne tik kaip funkcinį-apsauginį elementą, bet ir kaip padedantį plėtoti įvairiausias architektūros koncepcijas įrankį. O. Niemeyerio sukurtuose namuose Rio de Žaneire stogas nebeatitinka pastato plano – jis tampa rėmu, kadruojančiu supančią aplinką. Taip pat ir Le Corbusier suprojektuoto „Unité d’Habitation“ Marselyje stogas dėl savo skulptūriškos formos yra pats tapęs kraštovaizdžio elementu.
Remdamiesi šiomis idėjomis „COOP HIMMELB(L)AU“ projektuotojai ir sukūrė „BMW Welt“ pastato Miunchene ir Busano kino centro stogus. Stogo be kolonų konstrukcija yra labai artima „skraidančiųjų stogų“ koncepcijai, o trijose dimensijose išlankstytos lubos sukuria įdomias daugiaplanes projekcijas.
Išskirtinė architektūros objekto koncepcija – daugiafunkcė miesto aikštė
Įgyvendintas naujojo Busano kino centro, kuris kartu yra ir oficialūs Tarptautinio Busano kino festivalio (BIFF) namai, projektas sukūrė naujų viešųjų erdvių, kultūrinių programų, pramogų, technologijų ir architektūros persipynimo galimybių. Tuo pačiu šis statinys tapo moderniu ir įspūdingu miesto akcentu bei traukos tašku. Šviesadiodės sistemos lauko stogo elementuose, veikiančiuose kaip virtualus dangus, sujungia pastatus ir aikštes į daugiafunkcę miesto viešąją erdvę.
Taigi medijos, technologijos, pramogos ir laisvalaikis buvo sujungti atviroje architektūroje, generuojančioje nuolat besikeičiančius įspūdžius ir patirtis. Rezultatas – lanksti ir kintanti miesto erdvė, veikianti kaip katalizatorius, skatinantis kultūrinius mainus ir transformacijas.
Busano kino centro pastato koncepcija yra paremta miesto aikštės modeliu, sujungiančiu idėjines Miesto slėnio (Urban Valley), Raudonojo kilimo, Šlovės alėjos (Walk of Fame) ir BIFF parko (BIFF Canal Park) zonas. Miesto aikštė yra suformuota iš pastatų ir aikščių komponentų, apdengtų dviem didžiuliais stogais. Stogų paviršių dengia kompiuteriu programuojami ir valdomi šviesos diodų elementai. Didesnysis iš stogų turi 85 m ilgio konsolę, kuri tarsi paneigdama žemės traukos dėsnį sklendžia virš Memorialinio kiemo (Memorial Court).
Komplekso urbanistinės erdvės yra suformuotos iš atskirai stovinčių ir lengvai atpažįstamų statinių, kurie taip pat koncentruojasi po gigantiškais stogais. Komplekso pastatuose įsikūrę teatrai, kino teatrai, konferencijų salės, administracija, restoranai. Šių erdvių dizainas remiasi lanksčia, hibridine funkcija, tad jos gali būti naudojamos ne tik kasmečio festivalio metu, bet ir ištisus metus, kiekvieną dieną.
Daugiafunkcis pastatas yra suplanuotas taip, kad skirtingos jo zonos būtų atskirtos, remiantis funkcija, o jų dialogas toliau vystytųsi sąlyčio vietoje. Tačiau tai pasiekta ir pasitelkiant medžiagiškumą. Akmens plokštėmis dengti žemę simbolizuojantys Kino kalnas (Cinema Mountain) ir BIFF kalva (BIFF Hill), o šviesos diodų stogai ir metaliniai paviršiai simbolizuoja dangų. Taip panaudotas medžiagiškumas atskiria erdves ir išryškina pastato architektūrinę koncepciją. Kūrybiškai panaudojus formas, jų išdėstymą ir medžiagiškumą, įvairiose komplekso dalyse yra sukurtos įtampos zonos tarp žemės paviršiaus ir stogų.
Kino kalnas
Vienas išraiškingiausių komplekso objektų yra Kino kalnas. Tai pastatas, kuriame suprojektuotas 1 000 vietų daugiafunkcis teatras ir trys kino teatro salės: viena 400 vietų ir dvi po 200 vietų. Teatras ir kino teatro salės turi atskirus įėjimus ir fojė, tačiau tuo pat metu, esant reikalui, palikta ir galimybė juos apjungti. Visiškas teatro ir kino teatro atskyrimas užtikrina puikią garso izoliaciją, kuri ypač svarbi teatro salėje vykstančių spektaklių ar repeticijų metu. Aukščiausios klasės teatro salėje žiūrovų vietos yra patogiai išdėstytos dviem lygiais, todėl jiems užtikrinamas puikus matomumas iš bet kurio salės taško. Scena turi dvi šonines scenas, taip pat dekoracijų pakėlimo mechanizmą ir visą naudojamą koncertams ir operai modernią akustinę įrangą. Scenoje taip pat sumontuotas avantscenos keltuvas, leidžiantis įrengti papildomų sėdimų vietų, praplėsti sceną arba orkestro duobę. Horizontaliai pagal salės sieną judančios scenos užuolaidos gali būti paslėptos arba išskleidžiamos konkrečioje vietoje, kad būtų pakoreguota salės akustika.
2007 m. Busano kino centro projektas buvo įvertintas Tarptautiniu architektūros apdovanojimu, taip pat gavo „Chicago Athenaeum“ prizą, o 2011 m. konsolinis centro stogas buvo įregistruotas Gineso rekordų knygoje kaip ilgiausias.
„COOP HIMMELB(L)AU“ studija buvo įkurta 1968 m. Vienoje (Austrija) architektų Wolfo D. Prixo, Helmuto Swiczinsky ir Michaelio Holzerio. Šiuo metu studija aktyviai veikia architektūros, miestų planavimo ir meno sferose. 1988 m. Los Andžele (JAV) buvo atidaryta antroji studija. Vėliau buvo įsteigti filialai Frankfurte ir Paryžiuje. „COOP HIMMELB(L)AU“ šiuo metu turi 150 komandos narių iš 19 pasaulio šalių.