Šiuo metu daugiau nei pusė liftų būtina keisti, nes jie nebeatitinka techninių reikalavimų.
Daugiabučius namus Vilniuje prižiūrinčios įmonės „Mano būstas“ Vilniaus regiono vadovas Arūnas Kubilius sako, kad padėtis su liftais ir toliau išlieka komplikuota. Jis skaičiuoja, kad net 57 proc. visų prižiūrimų liftų reikia keisti, nes įrenginiai bet kuriuo metu gali nebeatitikti jiems keliamų reikalavimų.
„Statistika kalba pati už save – iš 933 prižiūrimų liftų keisti reikia 536 keltuvus, nes jie tarnauja jau daugiau kaip 25 metus. Dar 376 liftai peržengę 35 metų eksploatavimo laikotarpį, o 235 liftai tarnauja net 40-49 metus. Tokių įrenginių net neverta remontuoti, nes niekas negarantuoja, ar remontas pasiteisins. Maža to, kai kuriems šiems liftams jau seniai nebegaminamos atsarginės dalys. Taigi vienintelė išeitis – keitimas“, - sako A.Kubilius.
Vis dėlto jis įžvelgė ir tam tikrų pozityvių pasikeitimų – jei anksčiau gyventojai vangiai ryždavosi keisti susidėvėjusį liftą, tai pastaruoju metu žmonės drąsiau domisi naujų įrenginių įsigijimu.
„Pernai mūsų administruojamuose namuose pakeitėme 19 liftų, o vien per pirmąjį šių metų pusmetį – 13. Tai rodo, kad auga gyventojų rūpinimasis bendru turtu“, - kalbėjo A.Kubilius.
Bendrovės „Baltijos liftai“ direktorius Jevgenijus Vasiljevas sako, jog pernai įmonė Vilniuje registravo 8046 pranešimus apie liftų gedimus.
„Skaičiai išties įspūdingi. Tai daugiau nei 20 iškvietimų per dieną. Galiu pasakyti, jog situacija tik blogėja. Ypač neramina liftų, kurių amžius siekia 40-49 metai, būklė. O tokių vien Vilniuje yra net 235 arba 25 proc. visų mūsų prižiūrimų įrenginių. Jei gyventojai nesiims iniciatyvos, netinkami eksploatuoti liftai bus stabdomi masiškai“, - įspėjo J.Vasiljevas.
Bendrovės „Inspecta“, kuri atlieka liftų techninės būklės tikrinimus, generalinis direktorius Mantas Andriuškevičius sako, kad netinkamų eksploatuoti liftų skaičius didėja. Jo teigimu, dažniausiai liftai stabdomi dėl mechaninių dalių, elektroninės valdymo sistemos ir saugos mazgų susidėvėjimo, kabinos rėmo ir šachtos durų surūdijimo.
„Europos Sąjungos direktyvos numato, kad pasibaigus lifto gamintojo nustatytam naudojimo laikui, o jeigu jis nenurodytas – po 25 metų nuo pirmojo panaudojimo dienos, privalu atlikti pavojaus identifikavimo ir rizikos vertinimą bei, atsižvelgiant į liftų susidėvėjimą, numatyti konkrečias priemones, t.y. keisti senus liftus naujais arba juos renovuoti“, - priminė M.Andriuškevičius.